امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53141 تاریخ انتشار: جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

‌‌شهردار منطقه یک در دومین نمایشگاه و همایش نما:

نمایشگاه نما محل تلفیق سلایق امروز و هویت تاریخی و بومی بود

خبرایران : طرح های ارائه شده در نمایشگاه نما با تلفیقی از سلایق امروز، آموزه های دیروز، نیاز های جامعه و مبتنی بر هویتی تاریخی و بومی کشورمان بود.
نمایشگاه نما محل تلفیق سلایق امروز و هویت تاریخی و بومی بود
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه با حضور در دومین نمایشگاه و همایش نما که از ۱۶ الی ۱۸ دی ماه در بوستان گفتگو بر پا شده بود با بیان مطلب فوق اظهار داشت: این نمایشگاه رویداد بزرگ صنعت ساختمان کشور و با حضور تولید کنندگان نما متناسب با اقلیم شهر تهران و کشور اسلامی ایران بود.
 
وی افزود: توجه به نما از منظر  زیبایی شهر، رنگ، مصالح و پایداری، سبک بودن، دانش بنیان بودن و توجه به صرفه جویی در مصرف انرژی و تولید انرژی پاک در راستای توسعه پایدار شهری از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
شهردار منطقه یک تصریح کرد: نماهای شهر پوشش ساختمان شهر به عنوان یک موجود زنده هستند که با پیوند آنها به یکدیگر  زیبایی شهر دوچندان و شعار معماری ایرانی- اسلامی متجلی می شود.
 
این مقام مسئول استفاده از نماهایی که پایداری لازم را در مقابله با حوادثی مانند زلزله و سیل داشته باشند و ایمنی شهر را بالا ببرند بسیار مهم دانست و گفت: امروزه با الزام شهرداری تهران، اداره کل معماری و ساختمان و معاونت شهرسازی شهرداری تهران استفاده از وال پست ها در دیوار های جانبی به جدیت دنبال می‌شود و کمتر ساختمانی است که امروزه آن را اجرا نکند.
 
موسوی افزود: در این نمایشگاه اجراهای خشک، بدون مصالح به نمایش گذاشته شده بود که می‌تواند در سرعت بخشی به کار، پایداری مصالح و عدم سقوط آنها کمک بود.
 
وی اظهار امیدواری کرد با توسعه این روند  و توجه بیشتر به این حوزه به پیش بینی هایی که در افق شهر تهران داشته ایم برسیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب