امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53198 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون فنی و عمران منطقه 5 خبر داد؛

باغ ایرانی در سه فاز در منطقه 5 اجرا می شود

خبرایران : معاون فنی و عمران منطقه 5 گفت: بوستان «باغ ایرانی» با مساحت بیش از 9هزار متر مربع در بخش پر تراکم و پر جمعیت منطقه به سبک باغ ایرانی ساخته شد و به بهره برداری خواهد رسید.
باغ ایرانی در سه فاز در منطقه 5 اجرا می شود
به گزارش خبرایران از روابط عمومی منطقه5، سعید جودکی معاون فنی و عمران منطقه با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی باغ ایرانی، در زمینی به مساحت 9هزار متر مربع در بلوار آیت الله کاشانی با هدف حفظ باغات و جلوگیری از تغییر کاربری آنها در حال اجرا است.
معاون فنی و عمران منطقه با بیان اینکه این باغ در سه فاز طراحی شده است، افزود: تا پایان امسال عملیات اجرایی فاز2 پروژه به بهره برداری می رسد و فرصت های جدیدی را برای منطقه ایجاد می کنند.
 
او باغ ایرانی را از پروژه های ویژه شهر تهران دانست و افزود: این باغ با ایجاد فرصت جدید گردشگری برای شهر تهران و توسعه فضای سبز اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم خواهد زد.
جودکی در تشریح ویژگی های این بوستان عنوان کرد: این باغ علاوه بر فضای سبز زیبا با طراحی باغ ایرانی، دارای زمین بازی کودکان ، سرویس بهداشتی و آبگیر، سنگفرش و آجر قزاقی و باغچه است.
 
مسیر پیاده روی در باغ ایرانی
جودکی با بیان اینکه در این باغ از مسیر های متعدد پیاده‌روی استفاده شده است، ادامه داد: در طراحی این باغ با اجرای مسیر های پیاده روی برای ارتقاء فرهنگ ورزش های شهروندی و حضور شهروندان در فضاهای عمومی اقداماتی صورت گرفته است.
جودکی احداث پروژه باغ ایرانی را در راستای رویکرد انسان محوری مجموعه مدیریت شهری دانست و گفت: استفاده از پروژه های نرم افزاری و المان های ایرانی اسلامی یکی دیگر از اهداف احداث این مجموعه است تا زمینه سازی برای حضور هر چه بیشتر مردم در سطح شهر و افزایش تعامل آنها ایجاد شود.
 
مسابقه طراحی فاز3 باغ ایرانی برگزار می شود
او در مورد فاز سه این مجموعه گفت: این فاز به مساحت 7هزار متر مربع و با درختان قدیمی پوشیده است و در یک برنامه ریزی انجام شده قرار است در طی یک فراخوان برای طراحی این فاز مسابقه انجام شود.
جودکی در پایان ابراز امیدواری کرد که اجرای پروژه باغ ایرانی سرآغازی برای ایجاد و تعالی پروژه های دیگر با رویکرد بهبود منظر و ایجاد باغ های با سبک ایرانی باشد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب