امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5324 تاریخ انتشار: جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مالکی در نطقی تلویزیونی اعلام کرد؛

هیچ منصبی را نمی‌خواهم/ از نخست ‌وزیری مجدد عراقکناره‌گیری می کنم/همواره به ساز و کار قانونی پایبند بوده‌ام

نوری المالکی نخست‌وزیر کنونی عراق در نطق تلویزیونی از پیش ضبط شده، رسما کناره‌گیری خود را از تصدی مجدد پست نخست‌وزیری به سود «حیدر العبادی» مامور تشکیل کابینه جدید، اعلام کرد. به گزارش
هیچ منصبی را نمی‌خواهم/ از نخست ‌وزیری مجدد عراقکناره‌گیری می کنم/همواره به ساز و کار قانونی پایبند بوده‌ام
به گزارش خبر ایران، به نقل از شبکه تلویزیونی «العراقیة»، نوری المالکی نخست‌وزیر کنونی عراق، پنجشنبه‌شب (23 مرداد) در نطق تلویزیونی از پیش ضبط شده و در حضور «حیدر العابدی» (مأمور تشکیل کابینه جدید) و دیگر اعضای حزب الدعوة الاسلامیة، رسما کناره‌گیری خود را از تصدی پست نخست‌وزیری برای یک دوره چهار ساله جدید اعلام کرد.

نوری المالکی در این نطق تلویزیونی گفت: هیچ منصبی را نمی‌خواهم و مقام و منصب من اعتمادی است که مردم به من دارند. همواره به ساز و کار قانونی پایبند بوده‌ام و از قانون اساسی دفاع کرده‌ام تا جایی که مرا به قدرت‌طلبی متهم کردند و حال به دلیل اینکه بار دیگر به دوره دیکتاتوری باز نگردیم، از تصدی مجدد پست‌ نخست‌وزیری کناره‌گیری می‌کنم.

وی با اشاره به اوضاع فعلی کشورش گفت: عراقی که پیش از این در عزلت به سر می‌برد حال دارای نقش منطقه‌ای و بین المللی مهمی است.

پیش از این «هیثم الجبوری» عضو فراکسیون «دولت قانون» اعلام کرده بود که با وساطت برخی اعضای حزب «الدعوة الاسلامیة»، قرار شده است، نوری المالکی و «حیدر العبادی» به اختلافات خود درباره تشکیل دولت پایان دهند و نوری المالکی از نامزدی دوباره برای پست نخست‌وزیری به نفع حیدرالعابدی کناره‌گیری کند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب