امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 533 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزارت کشوراعلام کرد؛

ورود یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر خارجی به عراق

خبرایران : وزارت کشور عراق اعلام کرد که در آستانه اربعین حسینی (ع)، یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر خارجی وارد خاک این کشور شده‌اند.
ورود یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر خارجی به عراق

به گزارش خبرایران به نقل از رسانه‌های عراقی از جمله «کردپرس» و پایگاه اطلاع‌رسانی «مجلس اعلای اسلامی عراق»، کشف 120 موشک در استان بابل، ورود یک میلیون و 300 هزار زائر خارجی به عراق و سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق به بغداد از جدیدترین تحولات عراق است.

 

کشف 120 موشک در استان بابل

 

یک مقام امنیتی از کشف 120 موشک که برای حمله به زایران اربعین حسینی در استان بابل کار گذاشته شده بود، خبر داد.

این منبع گفت که این موشک‌ها در شمال استان بابل کار گذاشته شده و از نوع گراد بودند و قرار بوده برای حمله به زایران پیاده سالار شهیدان از آنها استفاده شود. این منبع از ذکر جزئیات بیش‌تر خودداری کرد.

 

یک میلیون و 300 هزار زائر خارجی وارد عراق شده‌اند

 

وزارت کشور عراق اعلام کرد که بیش از یک میلیون و 300هزار زائر از کشورهای گوناگون وارد عراق شده‌اند.

سرلشگر «سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق، تأکید کرد که مسئولان نقاط مرزی به تلاش خود جهت تسهیل عبور و مرور زایران و خدمت‌رسانی به آنان ادامه می‌دهند.

او گفت که تاکنون 660هزار زائر از گذرگاه مرزی زرباطیه و 45هزار زائر از الشیب و 42هزار زایر از فرودگاه‌ها وارد عراق شده‌اند.

 

سفر قریب‌الوقوع «نیچروان بارزانی» به بغداد

 

هیئتی از کردستان عراق به ریاست «نیچروان بارزانی» هفته آینده به بغداد سفر می‌کند.

«دلیر قادر» عضو کمیسیون دارایی در مجلس عراق تصریح کرد که به منظور بررسی مشکلات بودجه کردستان عراق هیئتی به نمایندگی از دولت منطقه کردستان، هفته آینده به بغداد سفر و با مسئولان دولت مرکزی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

دلیر قادر اعلام کرد: در حال حاضر اسامی و تعداد اعضای تشکیل دهنده این هیئت معلوم نشده است اما بر اساس پیش‌بینی های موجود ریاست این هیئت بر عهده «نیچروان بارزانی» خواهد بود.

وی افزود: مسئله بودجه از اصلی‌ترین موارد اختلاف میان اربیل و دولت مرکزی به شمار می‌رود که محور اصلی گفت‌وگوی هیأت اعزامی از سوی منطقه کردستان عراق با بغداد است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب