امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5355 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قائم مقام دفتر شورای سیاست‌گذاری در امور فلسطین در شهرداری تهران خبرداد؛

جزئیات همایش ادبی «غزه در خون» و مسابقه «سخنران جوان سال» / رونمایی از سرود «مرگ بر اسرائیل» با صدای غره باغی

سیدعبدالله حسینی قائم مقام دفتر شورای سیاست‌گذاری در امور فلسطین در شهرداری تهران گفت: قره‌باغی با همکاری همان تیم قبلی که سرود «مرگ بر آمریکا» را خوانده‌اند، سرود «مرگ بر اسرائیل» را نیز خواهد خواند
جزئیات همایش ادبی «غزه در خون» و مسابقه «سخنران جوان سال» / رونمایی از سرود «مرگ بر اسرائیل» با صدای غره باغی

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری دومین همایش شعر فلسطین کربلای امروز ویژه برنامه غزه در خون با حضور سیدعبدالله حسینی قائم مقام دفتر شورای سیاست‌گذاری در امور فلسطین در شهرداری تهران، صبح امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در این نشست سیدعبدالله حسینی قائم مقام دفتر شورای سیاست‌گذاری در امور فلسطین در شهرداری تهران اظهارداشت: با توجه به کشتار زنان و کودکان غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی در نظر داریم دومین همایش شعر غزه کربلای امروز را با نام غزه در خون برگزار نماییم. این همایش ادبی که اولین برنامه آن سال‌ها پیش برگزار شده بود و با استقبال اهالی ادبیات روبرو شده بود، سه‌شنبه 28 مردادماه دومین برنامه آن برگزار خواهد شد. همایش غزه در خون با حضور شعرا، هنرمندان و اهالی ادبیات برگزار می‌شود. که ورود برای عموم آزاد است.

حسینی ادامه داد: علی معلم دامغانی، سیدعلی موسوی گرمارودی، علیرضا غزوه، عبدالجبار کاکائی، مهدی جهانداری، افضلی، محمود حبیبی کسبی و احمد علوی کسانی هستند که حضورشان در این مراسم قطعی شده و حضور خواهند یافت.

وی افزود: در این همایش از سرود جدید آقای قره‌باغی که سرود معروف «مرگ بر آمریکا» را نیز خوانده بودند، رونمایی خواهد شد. در این همایش سرود جدید «مرگ بر اسرائیل» خوانده خواهد شد. سید محمد حسینی و حجت‌الاسلام امرودی سخنرانان این همایش هستند، همچنین ما بدون اینکه فراخوانی برای این همایش اعلام کنیم، اشعار فاخری به این همایش ارسال شده است که در این مراسم خوانده خواهد شد. قره‌باغی با همکاری همان تیم قبلی که سرود «مرگ بر آمریکا» را خوانده‌اند، سرود «مرگ بر اسرائیل» را نیز خواهد خواند.

حسینی در ادامه افزود: برنامه سخنران جوان سال همانطور که از اسمش پیداست مخاطب آن جوانان است. سخنران جوان فارس مسابقه بزرگ سخنرانی کوتاه با موضوع فلسطین و مستندات اسلامی است که جوانان 16 تا 29 ساله می‌توانند حداکثر در مدت زمان 6 دقیقه با سخنرانی نمودن در یکی از محورهای انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی در منطقه، فلسطین و بیداری اسلامی، پایان صهیونیسم، نژادپرستی رژیم صهیونیستی، سوریه به عنوان حلقه مقاومت و سایر موضوعاتی که به عنوان محور تعیین شده‌اند، در این مسابقه شرکت کنند.

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار این مسابقه 30 شهریور ماه است که به نفر اول 10 سکه بهار آزادی، نفر دوم 5 سکه بهار آزادی،  نفر سوم 3 سکه بهار آزادی، نفرات چهارم تا دهم هرکدام یک سده بهار آزادی و همچنین به تمامی راه‌یافتگان به مرحله داوری نهایی هر کدام یک ربع سکه تعلق خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: از سؤالاتی که در حوزه مقاومت اسلامی مطرح است و اغلب از سوی جوانان پرسیده می‌شود این است که چرا ما با وجود مشکلات زیاد در داخل کشور باید از فلسطین و سایر کشورهای اسلامی حمایت کنیم که باید گفت، اگر می دانستیم که مخاطب اصلی این جنگ‌ها ایران است و اگر هزینه‌های برای حمایت از این کشورها می‌شود صورت نمی‌گرفت، چندین برابر آن را باید در تهران هزینه می‌کردیم.

 

مشاور معاون اجتماعی شهرداری تهران، گفت: با توجه به آتش‌بستی که در غزه برقرار شده شرایط همچنان بحرانی است. در گفت‌وگویی که با دکتر عبداله شلح از اعضای جهاد اسلامی در غزه داشتم، ایشان با ناامیدی تمام گفت: که تمام راه‌ها به غزه بسته است و اضافه کرد که هیچ امیدی به مسئولین مصری نیست، مصری‌ها در این جنگ بسیار بدتر از اسرائیلی‌ها عمل کرده‌اند. برای مثال آنها 26 نفر از مجروحان این جنگ را فقط پذیرفتند و بعد از بستری در بیمارستان گفتند که هزینه‌های درمانی‌تان را خودتان پرداخت کنید حتی وقتی یک پزشک بدون مرز اتریشی قصد داشته از گذرگاه رفح عبور کند، نتوانسته بود. اسرائیلی‌ها به وی اجازه عبور دادند. مصر می‌خواهد بجای حماس نیروهای آزادی‌بخش فلسطین طرف مذاکرات اسرائیل قرار بگیرد. بیش از دو هزار نفر شهید و بیش از 10 هزار نفر در این جنگ مجروح شده‌اند که قطع به یقین 80 درصد اینها کودکان و زنان هستند.

حسینی گفت: اتفاق مبارک این جنگ این بود که چهره کودک‌کش و زن‌ستیز رژیم غاصب صهیونیستی را بیان کرد. بیش از هزار خانه مسکونی، یک سوم کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها، تمام زیرساخت‌های اقتصادی و سیستم آبرسانی در غزه نابود شده است. هلال احمر مصر نیز در این جریان قابل اعتماد نیست، زیرا یک محموله‌ای را که قبلا فرستاده بودیم بدست مردم غزه نرسید و آنها هیچ تضمینی در رساندن کمک‌ها نمی‌دهند. هیچگونه دارویی در غزه وجود ندارد و مجروحین روی دست خانواده‌ها در خانه‌ها و خرابه‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

وی به حملات صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اسرائیل همزمان با جام جهانی حملات خود را به غزه آغاز کرد تا در یک امنیت خبری بتواند به مقصود خود برسد. تحلیل‌گران معتقدند که سقوط دو هواپیما در فاصله دو هفته نیز بی‌ارتباط با قضایای امروز غزه نیست. اسرائیل از کلمات، خودکار و کاغذهای شما می‌ترسد و این رژیم خونخوار اگر می‌توانست جلوی همین نشست را بگیرد این اقدام را انجام می‌داد، امروز غزه یک زندان بزرگ سرباز است که برای دریافت کمک و تجهیزات مجبور شده است دست به سوی دشمن خویش دراز کند و هدف آمریکا و همپیمانش رژیم صهیونیست از زدن غزه، لبنان و سوریه، جمهوری اسلامی است. امروز در کشورهای جهان حمایت از فلسطین نوعی روشنفکری قلمداد می‌شود و ما شاهد اعتراض تشکل‌های یهودی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستیم. در سال 2005 میلادی در شهر دوربان آفریقای جنوبی، رژیم صهیونیستی از طرف سازمان ملل به عنوان آپارتاید شناخته شد. ما حداکثر قربانی که از آپارتاید جنوبی از آن مطلع‌ایم قتل‌عام 67 نفر بوده است، اما امروز در غزه بیش از دو هزار نفر زن و کودک کشته شده‌اند ولی ما شاهد سکوت جامعه بین‌المللی هستیم.

 

 دومین همایش شعر فلسطین کربلای امروز موسوم به غزه در خون با حضور علی معلم دامغانی،‌سیدعلی موسوی گرمارودی، علیرضا غزوه و جمعی از شعرا، هنرمندان و علاقه‌مندان به ادبیات سه‌شنبه 28 مرداد از ساعت 18:30 در تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب