امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5361 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مریم پور علی اکبری خبرداد؛

چنگ و سنگ روایتگر ظلم ستیزی بشر است

مریم پور علی اکبری کارگردان انیمیشن «چنگ و سنگ» با اشاره به داستان این کلیپ فانتزی، سنگ را به عنوان یک کاراکتر مستقل معرفی می کند و می افزاید: نماد سنگ در انیمیشن «چنگ و سنگ»، روایتگر ظلم ستیزی بشر در طول تاریخ است.
چنگ و سنگ روایتگر ظلم ستیزی بشر است

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی شبکه پویا، مریم پور علی اکبری کارگردان انیمیشن «چنگ و سنگ» با اشاره به داستان این کلیپ فانتزی، سنگ را به عنوان یک کاراکتر مستقل معرفی می کند و می افزاید: نماد سنگ در انیمیشن «چنگ و سنگ»، روایتگر ظلم ستیزی بشر در طول تاریخ است.

وی در ادامه افزود: نماد سنگ در «چنگ و سنگ» در اصل همان نقطه قوت کار و فانتزی مورد توجه کارشناسان است. چراکه داستان «چنگ و سنگ» به ما یادآوری می کند که چگونه سنگ در طول تاریخ به عنوان ابزاری برای مقابله با ظلم و ستم مورد استفاده قرار گرفته است.

پور اکبری با اشاره به روند تاریخ پژوهی ساخت «چنگ و سنگ» خاطر نشان کرد: کارکرد سنگ در ماجرای حضرت ابراهیم و مواجه ایشان با شیطان، داستان حضرت لوط، پرندگان ابابیل و در نهایت انتفاضه فلسطین بن مایه های نظری شکل گیری ایده استفاده نمادین از سنگ، به عنوان ابزار مبارزان الهی در مواجه با ظلم و ستم، را برای تیم تولید این انیمیشن فراهم کرده است.

وی با تاکید بر بدیع بودن ایده استفاده نمادین از سنگ در ساخت اثر «چنگ و سنگ» یاد آور شد: بر اساس بررسی های گروه تولید، نمونه مشابهی با «چنگ و سنگ» وجود نداشته است.

کارگردان انیمیشن «چنگ و سنگ» ضمن تائید احتمال حضور این اثر در جشنواره های داخلی و بین المللی افزود: موضوع و کیفیت تولید سبب شده تا برنامه ریزی هایی در خصوص معرفی «چنگ و سنگ» در جشنواره های تخصصی فیلم و انیمیشن کشورهای اسلامی صورت بپذیرد.

وی با اشاره به حضور تیم مجربی از کارشناسان مسائل مذهبی و تربیتی در کنار گروه تولید خاطر نشان کرد: فرآیند تحقیق و ساخت کلیپ 12 دقیقه ای «چنگ و سنگ» بیش از یک سال و نیم به طول انجامیده و در این مسیر علاوه بر مشاوران مذهبی و فنی از حضور اساتید مجرب امور تربیتی بهره گیری شده که جا دارد از همکاری صمیمانه سرکار خانم فهیمه کیوان که از مشاوران امور تربیتی و از همکاران گروه کودک و نوجوان شبکه یک سیما هستند، نیز قدردانی کنم.

کارگردان انیمیشن «چنگ و سنگ» با اشاره به نکات محتوایی نهفته در بطن این اثر، افزود: دو نکته مهم محتوایی در اثر «چنگ و سنگ» قابل مشاهده است. نخست آنکه همانگونه که پرندگان ابابیل به امر خداوند و با تکه های سنگ از خانه خدا محافظت کردند و امروز نیز شاهد آن هستیم که مردم فلسطین با انتفاضه خود از مسجد الاقصی، به عنوان یک مکان مقدس و قبله نخستین مسلمانان، دفاع می کنند. نکته دوم نیز به بخش پایانی این اثر تعلق دارد که با تاکید بر مفهوم ظهور، به عنوان عاملی امید بخش برای مبارزان فلسطینی، انگیزه مقاومت در مقابل ظلم و ستم را در مخاطب احیا می کند.

پور علی اکبری برنامه آتی گروه سازنده «چنگ و سنگ» را ساخت مجموعه ای به نام «ابابیل» عنوان کرد و افزود: در حال حاضر جلسات اولیه ساخت مجموعه ابابیل که به موضوع کودکان غزه و عوارض و تبعات روانی جنگ بر کودکان اختصاص دارد در  حال برگزاری است و در صورت توافق نهایی با مرکز پویانمایی صبا، این اثر در دو قالب؛ تله فیلم و مجموعه، تولید خواهد شد.

شایان ذکر است؛ انیمیشن «چنگ و سنگ»  به سفارس مرکز پویا نمایی صبا و با تکنیک تلفیقی تولید شده است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب