امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53799 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۳:۴۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

قدرت الله تعلیمیان درگفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

پای فعالان گردشگری به منطقه آزاد اروند باز می شود/ باید نیروی انسانی آموزش‌دیده و ماهر در حوزه گردشگری تربیت کنیم/ 80 درصد طرح جامع گردشگری منطقه آزاد اروند به پایان رسید

خبرایران : معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت : اگر بتوانیم نیروی انسانی توسعه‌یافته ، آموزش‌دیده و ماهر در حوزه گردشگری تربیت کنیم، گام بلندی را در این حوزه بر می‌داریم.
پای فعالان گردشگری به منطقه آزاد اروند باز می شود/ باید نیروی انسانی آموزش‌دیده و ماهر در حوزه گردشگری تربیت کنیم/ 80 درصد طرح جامع گردشگری منطقه آزاد اروند به پایان رسید

قدرت الله تعلیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند درگفتگو با خبرنگارخبرایران اظهارداشت: سازمان منطقه آزاد اروند معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری درچهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران در حوزه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و همچنین معرفی توانمندی‌ها و محصولات و همچنین هنرمندان حوزه صنایع دستی شرکت فعالی داشته است.

تعلیمیان تصریح کرد: دراین نمایشگاه ما امیدواریم که با معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در رشته‌های مختلف و تنوعی که گردشگری دارد بتوانیم شاهد حضور سرمایه‌گذاران و فعالین بخش خصوصی در حوزه گردشگری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این حوزه و به عنوان اینکه صنعت سبز نامیده می‌شود، موجب رونق اقتصادی هر منطقه خواهد داشت و با توجه به اینکه منطقه آزاد اروند، شهرهای «آبادان»و«خرمشهر» دارای ظرفیت‌های بالقوه و بسیار مناسبی در حوزه‌های گردشگری سلامت و حوزه گردشگری روستایی، مباحث بوم‌گردی، مباحث گردشگری خرید و غذا دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود : تلاشمان این است که پای فعالان گردشگری را دراین منطقه باز کنیم و باعث سرمایه‌گذاری و فعالیت عزیزان در این حوزه باشیم و امیدواریم که فعالیت و رونق بحث گردشگری باعث شود کسب و کارها در منطقه آزاد اروند دراین بخش فعال شود و مردم بتوانند از درآمدها و مزایای این بخش بهره‌مند شوند.

وی ابرازداشت : در مورد مباحث گردشگری بومی و روستایی هم کارهای جدیدی را شروع کرده‌ایم ، همچنین در بحث آموزش و به وجود آوردن زیرساخت‌ها که امیدواریم با این اقدامات بتوانیم قدم مثبتی در حوزه گردشگری برداریم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند کرونا ادامه داد : آسیب سنگینی به بحث گردشگری زده و هیچکدام از کسب و کارها به اندازه صنعت گردشگری و فعالین در این حوزه آسیب ندیده‌اند و ای کاش با واردات بیشتر واکسن کرونا، اقشار بیشتری از مردم واکسیناسینه شوند، یقینا از مزایای صنعت گردشگری محروم نمی‌شویم.

وی یادآورشد: مسئولین وزارت بهداشت از ابتدای شیوع این بیماری درگیر واردات واکسن بوده‌اند و تمام تلاش خود را در این خصوص کرده‌اند که بتوانند با واکسینه کردن مردم این بیماری را مهار کنند.

تعلیمیان عنوان داشت: یکی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد اروند گردشگری است و با توجه به طرح جامع گردشگری، ۸۰ درصد آن را به پایان بردیم که نهایتا یکی از خروجی‌های طرح جامع گردشگری آماده کردن بسته‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

وی افزود: درحوزه آموزش که یکی ازمهمترین موضوعات است و توسعه توانمندی‌های گردشگری در حوزه نیروهای انسانی بسیار حائز اهمیت است و ما اگر بتوانیم نیروی انسانی توسعه‌یافته و آموزش‌دیده و ماهر در حوزه گردشگری را تربیت کنیم، گام بلندی را در این حوزه بر می‌داریم که طی این برنامه تاکنون دوره‌های مختلفی برگزار شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد : دوره‌های تخصصی در حوزه‌های تجهیزات گردشگری، آموزش هتلداری، مباحث بوم‌گردی و اخیرا یک طرح جامع آموزش گردشگری برای همه صنوف و همه اقشار جامعه اروند در نظر گرفته‌ایم و سعی داریم تا همه کسانی که با حوزه گردشگری ارتباط دارند، شامل این آموزش شوند.

وی درپایان سخنان خود گفت : در حوزه زیرساخت‌ها هم در بخش‌های مختلف همچون بخش سلامت و رفاه شهری تا آنجایی که اعتبارات مالی سازمان اجازه می‌داد، کارهای بزرگی انجام شده، ولیکن لازم بوده و کافی نبوده که برای کفایت این موضوع داریم ادامه می‌دهیم که امیدواریم در وقت باقیمانده بتوانیم به وظایف محوله جامه عمل بپوشانیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب