امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53805 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شهردار ناحیه دو منطقه 5 خبر داد:

ساخت مجموعه تفریحی فرهنگی در باغ کن به متراژ 5 هزار متر

خبرایران : پوریا غلامی شهردار ناحیه دو منطقه پنج با بیان اینکه پروژه قرار است در زمینی به مساحت 5 هزار متر یک مجموعه تفریحی، سیاحتی و فرهنگی ساخته شود تا خلاهای موجود در کن با این پروژه برطرف شود تاکید کرد: بر مبنای طراحی در نظر گرفته شده قرار است دژباغ بر اساس الگوی معماری سنتی کن(معماری شمیرانی)ساخته شود.
ساخت مجموعه تفریحی فرهنگی در باغ کن به متراژ 5 هزار متر
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 5، پوریا غلامی شهردار ناحیه دو منطقه پنج در مورد پروژه دژباغ در محدوده محله کن گفت: بر اساس این پروژه قرار است در زمینی به مساحت 5 هزار متر یک مجموعه تفریحی، سیاحتی و فرهنگی ساخته شود تا خلاهای موجود در باغ کن با این پروژه برطرف شود.
وی افزود: طرح این پروژه توسط سازمان نوسازی شهرداری تهران داده شد و فعلا در مرحله تجهیز کارگاه و رفع موانع دسترسی به پروژه است تا به زودی کلنگ احداث آن زده شود.
غلامی در تشریحا قداماتی که قرار است در پروژه دژباغ پوشش داده شود اذعان داشت: نبود محلی برای برگزاری جمعه بازار و جشنواره های محلی، نبود مکانی برای اجتماعات محلی، کمبود سرانه ورزشی به ویژه برای بانوان، نبود زمین بازی برای کودکان و مکان مناسب برای برگزاری کلاس های تابستانی و کتابخانه از جمله کمبودهای محله کن است که در این مجموعه پوشش داده خواهد شد.
وی افزود:بر مبنای طراحی در نظر گرفته شده قرار است دژباغ  بر اساس الگوی معماری سنتی کن(معماری شمیرانی)ساخته شده و از ایده های اقلیمی،ورودی های متعدد برای مجموعه،باز تعریف سردر ورودی باغ ایرانی و... در آن استفاده شود.
غلامی در پایان در مورد چشم اندازه های این پروژه گفت: امکان گسترش طرح به باغات اطراف در راستای بهسازی بافت های مجاور و امکان بسته شدن دیواره ها به منظور کنترل فضاها توسط لوازم بازی کودک از مهمترین چشم اندازهای این پروژه است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب