امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53909 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۷:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رنجبر کلهرودی مطرح کرد؛

بخش بزرگی از رشد صنعت بیمه، ناشی از تورم است

خبرایران : مدیر بیمه های عمر و حوادث شرکت بیمه آرمان با بیان این که عملکرد این صنعت در دو دهه گذشته به جز در موارد نادر، حاکی از روند صعودی بوده ، گفت: متاسفانه بخش بزرگی از این رشد عملکرد، مربوط به وجود تورم در سیستم اقتصادی کشور است و گرچه عملکرد این صنعت در سال ۱۳۹۹ نیز از رشد حدود ۳۸ درصد رشدی حکایت دارد، اما بخش اعظم این رشد نیز مربوط به تورم است.
بخش بزرگی از رشد صنعت بیمه، ناشی از تورم است

به گزارش خبرایران، عباس رنجبر کلهرودی با تاکید بر این که صنعت بیمه در سال ۱۳۹۹ با چنگ و دندان از موجودیت خود در قبال بحران های مختلف از جمله بیماری کرونا دفاع کرده است، اظهار کرد: صنعت بیمه تکه ای از پازل اقتصاد کلان کشور است، با آن رابطه مستقیم و دو سویه دارد و به شدت متاثر از آن است.

وی با اشاره به این که «اگر بخواهیم رشد واقعی صنعت بیمه را ببینیم، باید آثار تورم را از آمار عملکرد آن خارج کنیم»، اظهار کرد: در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا و تبعات آن از جمله تعطیلی مراکز اقتصادی و تجاری، کاهش ساعت کاری کارکنان، کاهش درآمدهای اقتصادی و از سوی دیگر آثار ریسک های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از بیماری کرونا در بیمه های اشخاص و بیمه عمر و درمان، خسارات غیرقابل جبرانی به شرکت های بیمه وارد شد.

مدیر بیمه های عمر و حوادث شرکت بیمه آرمان تاکید کرد که کرونا البته آثار مثبتی هم در برخی رشته های دیگر بیمه ای داشته است و صنعت بیمه در مجموع توانسته تا کنون از این بحران آزار دهنده عبور کند.

کلهرودی با بیان این که صنعت بیمه، یک نظام بسیار گسترده و چند وجهی است و متغیرهای زیادی در رشد و ارتقا و بهینه سازی آن موثرند که البته برخی از آن ها نیز خارج از صنعت بیمه و برون سازمانی است، گفت: نباید بپنداریم که با اعلام یک اولویت برای صنعت بیمه، می توان آن را به سوی اهداف درست هدایت کرد.

وی با تاکید بر لزوم تحلیل درست از وضعیت موجود صنعت بیمه و اقتصاد کشور، گفت: اولویت های صنعت بیمه در سال ۱۴۰۰ به شرایط و اقتضائات و اهداف صنعت بیمه بستگی دارد و استفاده از «سبک مدیریت اقتضایی» شاید موثرترین شیوه در این باره خواهد بود.

رنجبر کلهرودی با بیان این که صنعت بیمه، ارکان و اجزای متنوع و متکثری دارد، افزود: نیروی انسانی، قوانین و مقررات، آموزش، ساختار سازمانی، شبکه فروش و … از مهمترین ارکان تشکیل دهنده این صنعت هستند، اما توجه به نیروی انسانی متخصص و کارآمد و خلاق در صنعت بیمه و تربیت و بهینه سازی آن، می تواند کلیدی ترین اولویت صنعت تلقی شود.

او ادامه داد: نیروی انسانی کارآمد می تواند به عنوان موتور محرکه، تغییرات مورد نظر و نوآوری لازم در صنعت بیمه را فراهم سازد و به تدریج، تحول اساسی در صنعت بیمه و اجزای آن را عملیاتی کند.

 

پایگاه خبری خرد و کلان

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب