امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54022 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۶:۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جهانگیر حسن زاده درنشست خبری اعلام کرد؛

تدوین پروتکل بهداشتی در هتل‌های هما اولین پروتکل درکشور بوده است/ برای مشتریان هتل ایمنی ایجاد کردیم/ ضدعفونی کردن اتاق ها ، رستوران و لابی درجلو چشم مردم انجام می شود

خبرایران : مدیرعامل گروه هتل‌های هما گفت : کارگروهی برای تدوین پروتکل بهداشتی در هتل‌های هما با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان همچون پارک علم و فناوری تشکیل و در حدود ۴۵ روز توانستیم اولین پروتکل بهداشتی هتل‌های هما را تدوین کنیم.
تدوین پروتکل بهداشتی در هتل‌های هما اولین پروتکل درکشور بوده است/ برای مشتریان هتل ایمنی ایجاد کردیم/ ضدعفونی کردن اتاق ها ، رستوران و لابی درجلو چشم مردم انجام می شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، جهانگیر حسن زاده مدیرعامل گروه هتل‌های هما در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: ما در صنعت گردشگری و هتلداری مسئولیت و تعهد انفرادی و اجتماعی داریم و اگر نتایج مثبتی حاصل شده، سایر افراد می‌توانند استفاده کنند.

وی تصریح کرد : پاندمی کرونا نظم جهانی را بهم ریخت و سبب بی‌نظمی در کل دنیا شده است.  خانه‌نشینی بخش عمده‌ای از جمعیت مردم، تعطیل شدن کارها، فاصله‌گذاری اجتماعی و مختل شدن فعالیت‌های اقتصادی بخشی از این تاثیرات منفی کرونا در جهان است.

  مدیرعامل گروه هتل‌های هما خاطرنشان کرد : از سال گذشته درگروه هتل‌های هما به محض اعلام شرایط کرونا، حدودا ۳ ماه حالت تعطیلی داشتیم و در اواخر اردیبهشت ماه که انتظار می‌رفت این بیماری ریشه‌کن شود و به سال نکشد، با اخذ گزارش‌های واصله متوجه وخامت اوضاع و طولانی شدن شرایط پاندمی شدیم و بنابر این به دنبال راه‌حل می‌گشتیم تا بتوانیم در حدود ۸۰۰ نفر پرسنل خود را حفظ  کرده و شرایط بیمه‌ای آنها را فراهم کنیم.

وی ادامه داد : همانطور که درهرجامعه قطب دانایی به نام دانشگاه وجود دارد و با توجه به نزدیکی جغرافیایی که به این مراکز داشتیم، این مشکل را با آنها در میان گذاشتیم تا به یک ایمنی استاندارد برسیم. به همین جهت کارگروهی برای تدوین پروتکل بهداشتی در هتل‌های هما با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان همچون پارک علم و فناوری تشکیل و در حدود ۴۵ روز توانستیم اولین پروتکل بهداشتی هتل‌های هما را تدوین کنیم.

حسن زاده ابرازداشت: این پروتکل اولین پروتکل درکشور و شاید بتوان گفت در زمان خود، مهمترین در منطقه و حتی دنیا بوده است که در اواخر خردادماه ۹۹ درهتل هما تهران با حضور نمایندگان صنعت هتلداری و گردشگری، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت رونمایی و سرانجام در اوایل تیرماه توانستیم با اجرای پروتکل بهداشتی، فعالیت مجدد هتل‌ها را از سر بگیریم.

وی افزود : شایان ذکر است، این پروتکل ۷۰ صفحه‌ای براساس آخرین ابلاغیه‌های سازمان بهداشت جهانی و سازمان CBC و ‌وزارت بهداشت و درمان کشورمان تنظیم شده است. بطورمثال، ما برای اولین باراتاق‌ها را بعد از ضدعفونی کردن، پلمپ ‌کرده و حتی در بحث بسته‌بندی،  قاشق و چنگال را کاور و درتمام هتل‌های هما از محلول‌ها ضدعفونی‌کننده نانو استفاده می‌کنیم و هدف ما از انجام این کار این است که برای برون‌رفت از این وضعیت، ابتدا باید ایمنی ایجاد کنیم؛ زیرا آنچه که مردم را مجبور به پذیرش قرنطینه کرده، نبود ایمنی بهداشتی در سطح جامعه بوده است.

مدیرعامل گروه هتل‌های هما عنوان داشت : در این راستا تلاش نمودیم تا بهداشتی در سطح بهداشت خانه مردم و حتی بالاتر ایجاد کنیم که در نهایت اجرا و بازتاب بسیار مثبتی داشت. ضمن اینکه با افتخار بنده عرض می کنم که در طول 3 ماهه گذشته، گروه هتل‌های هما در تمام موارد خدماتی خود، از سال ۹۸ پیشی گرفته و این نتیجه اعتماد مردم به انجام پروتکل‌های بهداشتی است که همت بیشتر بخش خانه‌داری را می‌طلبد، زیرا این بخش و همینطور آشپزخانه باید ۶۰ درصد بیشتر ازگذشته کار کنند.

وی ادامه داد : در بحث شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بر اساس چند محور آن را تدوین و اجرا کردیم که محور اول شفافیت و رعایت بهداشت ضدعفونی کردن اتاق ، رستوران و لابی در جلو چشمان مردم است، تا مردم بدانند چه شیوه‌نامه‌هایی در حال اجراست .

حسن زاده تاکید کرد: در حدود ۸ ماه امروز از انجام این پروتکل می‌گذرد، در بحث رعایت بهداشت به قطعیت رسیده‌ایم، اما مشکل جدیدی تحت عنوان آثار روانی ناشی از کرونا امروز برای مردم ایجاد شده است. کرونا ترسی در مردم ایجاد کرد و باعث خسارت‌های روحی و روانی در مردم و ایجاد سوءظن شده. به همین دلیل ما باید در جهت رفع این سوءظن درهتل‌ها بکوشیم تا احتیاط را با عملکرد پرسنل، به اطمینان برسانیم که این تعهد و اقدام مسئولانه همچنان وجود دارد ، تا مردم با خیال راحت از امکانات هتل های ما استفاده کنند.

وی ادامه داد : اولویت اول در اجرای پروتکل، حفظ ایمنی کارکنان و سالم‌سازی فضاهای هتل‌ها و سپس دعوت از مهمانان بوده است و در این راستا کارکنان بصورت هفتگی چکاپ شده و در صورت بروز علائم با حفظ حقوق و مزایا در خانه می‌مانند و شیفت‌های کاری به گونه‌ای تنظیم شده که با حداقل تردد مواجه شوند و در صورت موارد مشکوک در مهمانان، به بخش خاصی هدایت و مراقبت‌های لازم از آنها انجام می‌شود.

 مدیرعامل گروه هتل‌های هما افزود : هدف نهایی ما از اجرای این پروتکل، این است که تا جای ممکن عوارض ناشی از کرونا را در ذهن شهروندان به حداقل برسانیم تا بتوانند در فضایی راحت، اوقات فراغت خود را سپری کنند، زیرا بحث تفریح و فراغت یکی از نیازهای پنج‌گانه انسان است که می‌بایست برآورده شود و در شرایط پاندمی مشابه، آمادگی کامل در مقابل اتفاقات احتمالی آینده داشته باشیم و به همین دلیل پرسنل ما آموزش کامل دیده‌اند و امور مربوط به ضدعفونی به عنوان یک عادت مناسب برای آنها درآمده است.

وی اضافه کرد : در بحث گردش هوا نهایت تلاش خود را بکار بسته‌ایم، همچنین  فاصله اجتماعی با کارکنان رعایت شده و مهمانان را به سمت استفاده از فضای باز باغ هتل راهنمایی کرده‌ایم، که حتی در فصل زمستان نیز این امکان فراهم شده است.همچنین در رستوران‌ها، نقاط تماس مهمانان با سیستم خدماتی را به حداقل ممکن رسانده‌ایم و پذیرایی توسط مهمانداران صورت می‌گیرد.در سالن‌های ۵۰۰ نفره با ظرفیت ۱۰۰ نفر با گردش هوای مناسب فعالیت می‌کنیم.

حسن زاده یادآورشد: بعد از chek out مهمان، برای مهمان بعدی تمام تجهیزات اعم از مینی‌بار و سجاده از اتاق خارج و در محلی دیگر دپو می‌شود و بعد از سرویس‌دهی کامل، اتاق پلمپ شده و حتی ۱۲ تا ۲۴ ساعت، اتاق خالی می‌ماند تا گردش هوا بطور کامل انجام گردد. مبلمان و موکت اتاق‌ها با حرارت ۸۰ درجه بخارشوی ضدعفونی می شوند.

وی درپایان سخنان خود گفت : امروز ما تلاش کردیم با رعایت پروتکل های بهداشتی مکان امنی را برای خانواده های ایرانی فراهم کنیم. همه می دانیم که سرانه مصرف شده برای تجهیزات بهداشتی با توجه به زیان‌های ناشی از تعطیلی هتل رقم قابل توجهی است و باعث افزایش هزینه های هتل ها شده است. اما ما درگروه هتل‌های هما برای  جبران این هزینه ها نرخ اتاق‌ها را افزایش ندادیم و به دنبال سوددهی نیستیم، بلکه مهم استفاده مهمانان از خدمات هتل با همان نرخ گذشته می‌باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب