امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54091 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امیر صادقی در گفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

هدف پژواک تولید سازهایی با کیفیت و با قیمت مناسب برای نوازندگان ساز های کوبه ای است / متأسفانه اجازه رشد به موسیقی داده نمی شود / تهیه ادوات موسیقی باید برای مردم ایران به راحتی امکان پذیر باشد

خبرایران : مدیرموسیقی پژواک گفت : از آنجایی که همواره جلوی رشد موسیقی در کشورمان گرفته شده، ولی باید بگویم که موسیقی جزو ذات انسان است، همچون مهربانی و همانطور که نمی‌توان به انسانها گفت مهربان نباشند، نمی‌توان هم گفت که موسیقی گوش نکنند و حتی اگر جلوی رشد آن گرفته شود، می‌بینیم که سیر تکاملی آن نسبت به ۴۰ سال پیش چقدر رو به رشد است.
هدف پژواک تولید سازهایی با کیفیت و با قیمت مناسب برای نوازندگان ساز های کوبه ای است / متأسفانه  اجازه رشد به موسیقی داده نمی شود / تهیه ادوات موسیقی باید برای مردم ایران به راحتی امکان پذیر باشد

امیر صادقی مدیر موسیقی پژواک در گفتگو با خبرایران اظهارداشت : آغار فعالیت رسمی موسیقی پژواک در سال 1352 می باشد و در سال 1368 توسط «مجید شرفلی» در زمینه تولید سازهای جاز و طبل گسترش یافت و به مرور زمان با گسترش فعالیت های مجموعه و خلافیت و ابداعات جدید در زمینه تولید ، محصولات کارگاه به سمت ساز های تخصصی کوبه ای پیش رفت و  ساز هایی از قبیل  تمپو ، تنبک فلزی ، دمام ، تنبورین ، دایره زنگی ، سنج ، جیم بی و . . . به وسیله موسیقی پژواک تولید شد .

صادقی تصریح کرد؛ هدف ما تولید سازهایی با کیفیت و با قیمت مناسب برای نوازنندگان ساز های کوبه ای می باشد و کیفیت ساز های مجموعه به صورتی است که با تغییر برند ، محصولات به سایر کشور های اطراف از قبیل ترکیه ، عراق ، افغانستان و . . .  با قیمتی بیش از قیمت فروش آنها در ایران صادر می شود .

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این بوده است که تهیه ادوات موسیقی باید برای مردم ایران به راحتی امکان پذیر باشد ،لذا تصمیم همیشگی مجموعه بر آن بوده که محصولات تولید شده با حداقل قیمت به نوازنندگان تقدیم شود و این رسالتی است که ما می توانیم برای مردم ایران و دوستاران موسیقی انجام دهیم .

 صادقی تاکید کرد: کیفیت سازهای برند ما از لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت با کشورهای ترک‌تبار و مصر است و حتی با کیفیت‌تر از آنهاست ولی به لحاظ زیبایی هنوز جای کار دارد. ضمن اینکه مرکز پخش اصلی موسیقی ما فروشگاه شهرموسیقی است و بیشترین سازهای پژواک، سازهای کوبه‌ای است که من نیز در این رشته به صورت تخصصی فعالیت می‌کنم.

وی ادامه داد: به لحاظ تعداد ساز، در ماه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ ساز تولید می‌شود و به لحاظ تنوع دارای ۸ ساز هستیم که برخی فصلی (همچون سازهای مذهبی مثل دمام ، دهل و سنج) و بقیه سازهای تخصصی مثل تمپو، دایره زنگی، کمک‌های فلزی، سازهای کوبه‌ای و جیم بی هستند که همواره تولید می شوند.

صادقی ابرازداشت : متأسفانه در بحث تولید هیچ‌گونه حمایتی از ما صورت نگرفته و با وجود سختی‌های فراوان و درآمد بسیار کم، ما با علاقه به این کار ادامه می‌دهیم. ازطرفی ما جزو اولین تولیدکنندگان سازهای کوبه‌ای بوده‌ایم و به همین لحاظ در این کار جا افتاده‌ و به نسبت تقاضا، پخش خوبی نیز داریم. شایان ذکر است که موسیقی ما جای کار و رشد بالایی دارد، اما متأسفانه ترمزهایی در مقابل وجود دارد که اجازه رشد را به ما نمی‌دهد.

وی عنوان داشت : یکی از مطرح‌ترین سازهای کوبه‌ای ما تمپو نام دارد که برای تمام فروشگاه‌های موسیقی شناخته شده است که در خطه جنوب کشورمان کاربرد بیشتری دارد و در اصل ساز محلی آن خطه محسوب می‌شود، همچون ساز دوتار که در خطه خراسان یافت می‌شود و بومی آنجاست. از طرفی ما برای سازهای خود گارانتی نداریم، اما اگر نیاز به تعمیرات باشد، انجام می‌دهیم.

صادقی در ادامه تاکید کرد : ما در طول ۲ سال اخیر ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم و از اقلامی مثل فلزات برای ساخت سازهای خود استفاده می‌کردیم که متأسفانه به علت تحریم دیگر یافت نمی‌شود و مجبور به استفاده از جایگزین شدیم. همچنین در مورد روکش استفاده شده که آن هم دیگر یافت نمی‌شود، به دنبال جایگزین مناسب هستیم و در طی این مدت مدام به دنبال اقلام جدید و جایگزین می‌گردیم که متأسفانه گاهی هم پیدا نمی‌شود.

وی در پایان سخنان خود گفت : از آنجایی که همواره جلوی رشد موسیقی در کشورمان گرفته شده، ولی باید بگویم که موسیقی جزو ذات انسان است، همچون مهربانی و همانطور که نمی‌توان به انسانها گفت مهربان نباشند، نمی‌توان هم گفت که موسیقی گوش نکنند و حتی اگر جلوی رشد آن گرفته شود، می‌بینیم که سیر تکاملی آن نسبت به ۴۰ سال پیش چقدر رو به رشد است.

 

فروشگاه موسیقی پژواک / تولید کننده تخصصی ساز های کوبه ای

آدرس سایت : http://shop.music-pejvak.ir/

رای تماس با فروشگاه از راه های زیر اقدام نمایید :

آدرس دفتر :  میدان هفت تیر ضلع شمال شرقی کوچه آذری پلاک 6 واحد 1

شماره تماس  دفتر پخش : 88820468-021    ،    09206004040

 

آپارات : https://www.aparat.com/musicpejvak

فروشگاه اینترنتی شهر موسیقی ؛http://www.shop.musiccity.ir/
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب