امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 541 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

از سوی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول صورت می‌گیرد؛

کمک به پرداخت بدهی 114 میلیارد دلاری 39 کشور فقیر دنیا

خبرایران : بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در حال کمک به 39 کشور جهان در پرداخت بدهی خود که به 114 میلیارد دلار می‌رسد، از طریق دو برنامه طراحی شده کمک به کشورهای فقیر و آزاد سازی منابع به منظور کاهش فقر هستند.
کمک به پرداخت بدهی 114 میلیارد دلاری 39 کشور فقیر دنیا

به گزارش خبرایران به نقل از بانک جهانی، بر اساس گزارش سالانه‌ای که این ماه منتشر شد، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در حال کمک به 39 کشور جهان برای پرداخت بدهی خود هستند که به 114 میلیارد دلار می‌رسد، از طریق دو برنامه طرح‌ریزی شده در کمک به کشورهای فقیر در آزاد سازی منابع به منظور کاهش فقر هستند.

تخمین زده می‌شود این طرح‌ها که شامل طرح ابتکاری «کمک به کشورهای فقیر به شدت بدهکار (HIPC)» و طرح «امداد چند جانبه در کمک به بدهی» (the MDRI) هستند، موفق به کمک به پرداخت بدهی 96 میلیارد دلاری این کشورها شده و برای پرداخت باقی مانده این مبالغ به طلبکاران نیز تعهد داده‌اند.

تا به امروز 35 کشور که 30 کشور از آنها در آفریقا قرار دارند، توانسته‌اند، تمام بدهی خود را که واجد شرایط مورد نظر طرح‌های «کمک به کشورهای فقیر به شدت بدهکار (HIPC)» و طرح «امداد چند جانبه در کمک به بدهی» بوده است، تسویه کنند.

انتظار می‌رود، چاد به عنوان یک همکار فعال بتواند از این طرح‌ها در پایان سال 2014 فارغ شود.

اریتره، سومالی و سودان به طور بالقوه واجد شرایط برای استفاده از طرح‌های کاهش بدهی هستند.

سومالی و سودان نیز به شکل فعالانه‌ای در تلاش برای کسب صلاحیت برای استفاده از این طرح‌ها هستند.

بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با راه اندازی طرح «کمک به کشورهای فقیر به شدت بدهکار» در سال 1996 در صدد مقابله با بحران در کشورهای در حال توسعه بوده‌اند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب