امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5427 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مديرعامل بانک پاسارگاددر مراسم تقدير از قهرمانان کشتي مطرح کرد؛

شماپهلوانان يادآور مجاهدت ها و دلاورمردي هاي حافظان اين مرز و بوم هستيد/4 سال پياپي از سوي موسسه معتبر بنکر به عنوان بانک برتر ايران انتخاب شدیم

قهرمانان کشتي آزاد و فرنگي سهامدار بانک پاسارگاد شدند.
شماپهلوانان يادآور مجاهدت ها و دلاورمردي هاي حافظان اين مرز و بوم هستيد/4 سال پياپي از سوي موسسه معتبر بنکر به عنوان بانک برتر ايران انتخاب شدیم

به گزارش خبرایران؛ مديرعامل بانک پاسارگاد در مراسم تقدير از قهرمانان کشتي که به همت اين بانک برگزار شد با بيان اين نکته که کشتي گيران تاريخ پرافتخار کشورمان را به نام خود مزين کرده اند، گفت: اينان با اهتزاز پرچم ايران در ميادين بين المللي مختلف، روحيه ملي کشور را ارتقا مي دهند.

مجيد قاسمي با تاکيد بر اين نکته که صحنه کشتي امروز براي قهرمانان کشورمان به دليل وجود رقابت شديد، صحنه جنگ است، خطاب به کشتي گيران ادامه داد: شما پهلوانان يادآور مجاهدت ها و دلاورمردي هاي حافظان اين مرز و بوم هستيد. شما افتخارات ملي هستيد که تنها مدال به دست نمي آوريد بلکه تمامي اقشار مختلف از دانش آموز، دانشگاهي و حتي کارکنان اين بانک را با افتخارات خود، به فعاليت در راستاي اعتلاي نام کشور تشويق مي کنيد.

قاسمي اضافه کرد: شما در قلب تک تک مردم ايران قرار داريد و الگوي واقعي يک انسان موحد هستيد.

وي پاسارگاد را به معناي مرکز ايرانيان ذکر کرد و گفت: اسم اين بانک نيز يادآور افتخارات تاريخي، معنوي و توحيدي کشور ايران است که توفيقات بزرگي را در طول 9 سال فعاليت خود کسب کرده است.

قاسمي با تاکيد بر اين نکته که بانک پاسارگاد در صنعت بانکداري کشور مي درخشد، خاطرنشان کرد: اين بانک چهار سال پياپي از سوي موسسه معتبر بنکر به عنوان بانک برتر جمهوري اسلامي ايران انتخاب شده و هم اکنون نيز داراي جايگاه 233 در بين 1000 بانک برتر دنيا است.

وي با اشاره به اين نکته که در 22 شهريورماه، سال نهم فعاليت بانک پاسارگاد تمام مي شود، گفت: در اين 9 سال راهي طولاني را طي کرده ايم.

قاسمي حمايت از کشتي را يک وظيفه خواند و اضافه کرد: ما در کنار حمايت از ورزش، 7 سال است که نفرات برتر کنکور را در تمامي رشته ها مرود حمايت قرار داده ايم و بورسيه بانک کرده ايم.

وي آزادي يکهزار و 600 زنداني معسر را از ديگر اقدامات اجتماعي بانک پاسارگاد خواند و گفت: ما به همکاري با جامعه کشتي افتخار مي کنيم و به صندوق حمايت از کشتي هم که در آينده اي نزديک تاسيس خواهد شد خواهيم پيوست.

همچنين در اين مراسم کيومرث هاشمي رئيس کميته ملي المپيک با قدرداني از دست اندرکاران بانک پاسارگاد، حمايت آنان از تيم هاي کشتي آزاد و فرنگي را بسيار ارزشمند خواند و گفت: گرچه اين بانک وظيفه اي در حمايت از کشتي گيران نداشته اما در راستاي انجام مسووليت هاي اجتماعي خود به حمايت تيم هاي کشتي آمده که اين حمايت ها شايسته سپاسگزاري و ستايش است.

وي با بيان اين نکته که خيلي از جاهايي که امکانات مالي مناسبي نيز دارند اين حمايت ها را انجام نمي دهند، ادامه داد: ما 70 سال سابقه حضور در ورزش قهرماني جهان را داريم و در اين مدت در 16 دوره المپيک و 13 دوره بازي هاي آسيايي حضور داشته ايم که بيشتري زحمت اين حضورها روي دوش ورزش کشتي بوده است.

رئيس کميته ملي المپيک با اشاره به کسب 498 مدال رنگارنگ از سوي ورزشکاران کشورمان در 25 رشته ورزشي در 70 سال گذشته، گفت: از اين تعداد 163 مدال يعني حدود 33 درصد سهم کشتي آزاد و فرنگي بوده است.

وي با بيان اين نکته که در المپيک هم در سه يا چهار رشته و در 16 دوره حضور، 60 مدال کسب کرده ايم، اظهار داشت: از اين تعداد 38 مدال يعني 63.5 درصد سهم کشتي بوده است ضمن اين که 125 مدال يعني 30 درصد از کل 438 مدال کسب شده در بازاي هاي آسيايي نيز از سوي کشتي گيران کشورمان به دست آمده است.

هاشمي به کسب 58 مدال طلا در بازي هاي آسيايي از سوي کشتي گيران ايراني اشاره کرد و افزود: 42 درصد مجمع کل مدال هاي طلاي کسب شده در بازي هاي آسيايي متعلق به ورزش کشتي بوده است.

به گفته وي، در المپيک هم در 16 دوره حضور، 58 درصد مدال هاي طلاي کسب شده از سوي ورزش کشور بر گردن کشتي گيران دو رشته آزاد و فرنگي آويخته شده است.

وي با ذکر اين آمار، کشتي را ورزش اول کشورمان خواند و گفت: حضور بانک پاسارگاد در کنار خانواده کشتي براي ما بسيار ارزشمند است که حضوريم اين حضور ساير شرکت ها و نهادها را نيز براي حمايت از کشتي گيران کشورمان ترغيب کند.

منصور برزگر پيشکسوت و سرمربي سابق تيم کشتي آزاد کشورمان نيز حمايت بانک پاسارگاد را از کشتي شايسته سپاس دانست و گفت: کشتي در رگ و ريشه ايرانيان است.

وي با اظهار تاسف از کم لطفي مسئولان به جامعه کشتي، اضافه کرد: کشتي در سبد حمايتي مسوولان جايگاهي ندارد و متاسفانه نه از نظر اقتصادي و نه از نظر معنوي، به کشتي اهميتي داده نمي شود.

به گفته وي، وقتي تيم کشتي آزاد کشورمان در سال گذشته بعد از گذشت بيش از 40 سال در خارج از خاک ايران قهرمان جهان شد براي اين تيم کاري نکردند و حتي به اندازه يک ورزشکار درجه چندم رشته هاي ديگر نيز از کشتي گيران تجليلي صورت نگرفت.

برزگر تاکيد کرد: اگر بانک پاسارگاد حامي تيم هاي کشتي شده است و از آن حمايت مي کند و حتي مديرعامل آن اصرار دارد که روي اين موضوع تبليغي صورت نگيرد به اين دليل است که وي يک ايراني اصيل است و با تمام وجود کشتي را دوست دارد.

وي با بيان اين نکته که اگر کسي ايراني باشد و کشتي را نشناسد بايد در ايراني بودن وي شک کرد، خاطرنشان کرد: دست هر کسي را که قدمي براي کشتي کشورمان بر دارد مي بوسم.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب