امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54334 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حسن صفات اعلام کرد؛

توسعه شبکه جمع آوری آبهای سطحی دربزرگراه شهید چمران

خبرایران : شهردار منطقه ۲ از اجرای پروژه توسعه کانال جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی بزرگراه شهید چمران خبر داد.
توسعه شبکه جمع آوری آبهای سطحی دربزرگراه شهید چمران
به گزارش خبرایران از  روابط عمومی شهرداری منطقه2، حسن صفات با اشاره به ضرورت احداث و ساماندهی شبکه جمع آوری آبهای سطحی جهت جلوگیری از سرازیر شدن آبهای سطحی در معابر در فصول بارندگی گفت: در راستای سیاستهای شهرداری تهران در توسعه تکمیل و به روز کردن شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی این طرح عمرانی اجرایی شد.
وی  با اشاره به اینکه بزرگراه شهید چمران یکی از محورهای اصلی پایتخت است گفت: با توجه به تغییر و تحولات ساختاری ایجاد شده  در بدنه  این بزرگراه، که مشکلاتی را درجمع آوری و هدایت آب‌های سطحی ایجاد کرده بود، احداث کانال جمع آوری آبهای سطحی به عنوان یکی از اولویت طرح ها در دستور کار منطقه قرار گرفت.
صفات افزود: شبکه جمع آوری آبهای سطحی در 5 فاز طراحی و پیش بینی شده است که در سال های گذشته دوفاز آن شامل كانال شرقي بزرگراه چمران حد فاصل دور برگردان شمالي تونل توحيد تا ميدان توحيد و كانال خيابان گلبار تکمیل و به بهره برداری رسید.
وی افزود: به منظور هدایت  آبهای سطحی  ضلع غربی این بزرگراه یک  كانال عرضی احداث شد که با تکمیل آن ،آبهاي سطحي محور غربي بزرگراه شهيد چمران و انهار شمالي و جنوبي خيابان ستارخان از طريق اجراي يك شفت به كانال اصلی منتقل می شود.
به گفته شهردار منطقه2 با احداث این کانال عرضی ، علاوه بر مرتفع شدن مشكل آبگرفتگي ميدان توحيد ،ضريب ايمني تونل توحيد نيز افزایش یافت.
وی افزود:  در تداوم اقدامات اجرایی برای رفع مشکل آبگرفتگی  محدوده بزرگراه های چمران و جلال آل احمد ، يك كانال عرضي با لوله پلي اتيلن بقطر 800 ميلي متر و بصورت نقبي اجرا  و به بهره برداري رسيد.
شهردار منطقه 2 افزود: با احداث این کانال ،آبهای سطحی جاری دربزرگراه شهید چمران درزمان بارندگی‌های فضلی هدایت وجمع آوری می‌شود وازجاری شدن آب درسطح معابر وهمچنین آبگرفتگی دراین مسیرپیشگیری می‌شود.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب