امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5434 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

تجلیل از قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی توسط بانک پاسارگاد

تجلیل از قهرمانان کشتی آزاد و فرنگیکشتی گیران و کادر فنی تیمهای ملی فرنگی و آزاد ایران به پاس قهرمانی در جام جهانی مورد تقدیر قرار گرفتند.
تجلیل از قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی توسط بانک پاسارگاد

به گزارش خبرایران، مراسم تقدیر از کشتی گیران و اعضای کادر فنی تیمهای ملی آزاد و فرنگی ایران توسط مسولان بانک پاسارگاد در هتل همای تهران برگزار شد. در این مراسم کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک، رسول خادم رییس فدراسیون کشتی، دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و دیگر مسئولان به همراه کشتی گیران تیم ملی آزاد و فرنگی به همراه کادر فنی و پیشکسوتان ورزش کشتی حضور داشتند.

مسئولان بانک پاسارگاد در این مراسم به پاس قهرمانی تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی در جامهای جهانی آمریکا و تهران از کشتی گیران و کادر تیم ملی با اهدای لوح تقدیر، تندیس و سهام بانک پاسارگاد قدردانی کردند.

در تیم ملی کشتی فرنگی نفراتی از جمله امید نوروزی ،سعید عبدولی،حبیب الله اخلاقی، مهدی علیاری ، بشیرباباجان زاده ،محمد نوربخش،افشین بیابانگرد،هادی علیزاده،داوود اخباری،هادی علیزاده پورنیا و بهنام مهدی زاده به همراه کادر فنی این تیم شامل احد پازاج (سرمربی) و مربیان این تیم نظیر سعید شیرزاد ،مهرداد اسفندیاری فر،ناصرنوربخش و دیگر اعضا شامل ماساژور و پزشک تیم ملی کشتی فرنگی به وسیله مدیرعامل بانک پاسارگاد مورد تقدیر قرار گرفتند.

در کشتی آزاد نیز نفراتی از جمله رضا افضلی، میثم مصطفی جوکار، پیمان یاراحمدی، مصطفی حسین خانی، حسن رحیمی، پرویز هادی، عزت الله اکبری، رضا یزدانی، مسعود اسماعیل پور و کمیل قاسمی در مراسم حضور داشتند و از آنها تجلیل شد. همچنین از مربیان این تیم شامل رضا لایق، علی اکبر دودانگه، حسین نقیبی، علیرضا رضایی، امیر توکلیان و علی بیات سرپرست این تیم به همراه دکتر آزاد بخت پزشک تیم ملی کشتی آزاد تقدیر به عمل آمد.

 

**رسول خادم: خیلی جاها که همه می‌شکنند این کشتی‌گیران می‌ایستند

 

رییس فدراسیون کشتی با بیان این که کشتی گیران در شدیدترین فشار تمرینات جسمانی و روحی قرار دارند گفت: چند روز دیگر عازم جنگیم و این سربازها می‌خواهند برای کشور جانفشانی کنند.

رسول خادم در مراسم تجلیل مسئولان بانک پاسارگاد از ملی‌پوشان کشتی فرنگی و آزاد ایران با تشکر از مسئولان این بانک به خاطر تدارک این مراسم، گفت: امسال دو مسابقه بسیار مهم جهانی و بازی‌های آسیایی را پیش‌رو داریم. کشتی‌گیرانی که به این میادین اعزام می‌شوند باید با حریفان قدرتمندی در اوزان مختلف به رقابت بپردازند. به همین دلیل در حال حاضر در سخت ترین شرایط تمرینی خود هستند و شاید بحرانی ترین اردوهای تیم ملی 10 – 15 روزی است که ما به اتفاق آنان در اردو به سر می بریم. فشار تمرینات تا حدی است که سوریان دیروز می‌گفت تمام استخوان های بدنم درد می‌کند. آنقدر زیر چشمش گود افتاده بود که برای من به عنوان یک مربی رساندن این ورزشکاران به نقطه تعادل جسمی و روحی در آستانه مسابقات کار بسیار دشواری است.

خادم ادامه داد: فشار تمرینات گاهی تا حدی پیش می‌رود که دیگر عضلات فرمان نمی‌برند و گویی قلب در جای خود نیست و گلو را می‌فشارد. نمی‌توان این موضوع را با چیزی سنجید. اما ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم و در بسیاری از مرزها که همه می‌شکنند این کشتی‌گیران باید بایستند، چون قهرمان ورزش ملی ایران هستند. تفاوت کشتی با ورزش‌های دیگر هنگامی روشن می‌شود که ما در میادین بزرگ بین‌المللی افتخارات ملی زیادی را برای کشورمان کسب می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در کشتی آزاد نیز همگی در مرز نهایت تحمل فشار تمرینی، آسیب دیدگی‌ها و خستگی های روانی قرار دارند. تحمل این فشارها که فراتر از توان جسمی آنهاست قطعا انگیزه‌ای فراتر از جنبه‌های مادی می‌طلبد. بعضا باید 10 تا 12 کیلو برای مسابقات جهانی وزن کم کنند و باز همین مقدار برای بازی‌های آسیایی کاهش وزن داشته باشند. برای این کارها نمی‌توان وجهه مادی قائل شد.

خادم در پایان تاکید کرد: چند روز دیگر عازم جنگ هستیم. کسی که قرار است به عنوان سرباز به جنگ برود باید مرگ را نیز در ذهن خود به تصویر بکشد و با تمام وجود برای کشورش جانفشانی کند.

رئیس فدراسیون کشتی همچنین گفت: در مدت یکسال و اندی که گذشته این بانک همواره در کنار ورزش ملی کشور بوده و در اکثر مواقع که کسی در کنار کشتی نبود، مسئولان بانک پاسارگاد در کنار کشتی حضور داشتند. مطمئنا این به یاد خانواده بزرگ کشتی می ماند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب