امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54345 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه21 مطرح کرد؛

سهم «آموزش شهروندی» در حوزه تفکیک پسماند بسیار حائز اهمیت است

خبرایران : به ریاست شهردار منطقه21 نخستین جلسه تحلیل و بررسی روند اجرای "طرح کاپ" (کاهش پسماند) در سال جدید با هدف ترسیم افق و چشم انداز پیش رو و همچنین برنامه ریزی دقیق برای ادامه مطلوب تر این طرح دوستدار محیط زیستی، برگزار شد.
سهم «آموزش شهروندی» در حوزه تفکیک پسماند بسیار حائز اهمیت است

 

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه21، رضا رجب زاده شهردار این منطقه در ابتدای نخستین جلسه بررسی روند اجرای طرح کاپ در سال 1400 گفت: مبحث مهم طرح کاپ(کاهش پسماند) یکی از مهمترین موضوعاتی است که در دوره کنونی مدیریت شهری پایتخت، مورد توجه و تاکید ویژه شهردار تهران است، لذا مجموعه مدیریتی منطقه21 به صورت جدی اجرای این طرح مهم را دنبال می کند.

وی ادامه داد: طی شش ماهه گذشته تاکنون که توفیق خدمتگزاری در منطقه21 را داشتم، شاهد وقوع اتفاقاتی خوب در تمامی سطوح در امور مرتبط با شهر بودیم، این گفته نیز از جانب خود ما نبوده و رتبه بندی ها و آمارهای منطقه به خوبی مبین این مهم هستند.

شهردار منطقه21 در همین راستا افزود: باتوجه به حساسیت و اهمیت موضوع پسماند در کلانشهر تهران، توقع بر این است تا جلسات هم اندیشی مرتبط با این امر به صورت مستمر و حداقل هفته ای یکبار با حضور تمامی معاونین و مدیران شهری منطقه21 برگزار شود.

رجب زاده در ادامه یادآور شد: هدف از جانمایی و برپایی سالن جلسات منطقه21 در فضای روباز، تذکر این نکته بود که باید ادامه زندگی با کرونا را جدی گرفته و از همه مهمتر اینکه نمیتوان لحظه ای کار و روند خدمت رسانی به شهروندان را متوقف کرد و می بایست با رعایت بیشتر پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی پرقدرت در مسیر خدمت قدم برداریم.

این مقام مسئول همچنین افزود: تمهیداتی به منظور حذف زباله گردها و واسطه ها اندیشیده شده تا "زباله، این طلای کثیف و ارزشمند" در چرخه واقعی و اصولی بازیافت قرار گیرد و همین امر نیز منجر به کاهش آلودگی و کاهش سوء استفاده از کودکان کار و خیابان و قطع دست دلالان سودجو در این حوزه خواهد شد.

مدیریت ارشد شهری منطقه21 تصریح کرد: با نگاهی به تجربیات موفق کشوری مانند آلمان که فقط پنج درصد پسماندها دفن می شود و مابقی به صورت تفکیک شده و یا کمپوست در اختیار کارخانجات بازیافت زباله قرار می گیرد و به چرخه تولیدی بازمی گردد می توان بیش از پیش به اهمیت تفکیک زباله و حفظ محیط زیست پی برد.

وی در باب "اهمیت آموزش شهروندی و اقدامات نرم افزاری برای فرهنگ سازی هرچه بهتر و بیشتر در حوزه پسماند" گفت: بسیاری از نهادها و سازمان های کشور با شهرداری در امور فرهنگی، مذهبی، عمرانی یا ترافیکی موازی کاری دارند ولی در زمینه "جمع آوری پسماند، رفت و روب معابر، رسیدگی به فضای سبز و نگهداشت شهر" فقط شهرداری ها متولی موضوع هستند، پس این کار تخصصی می بایست با دقت بیشتری از سوی ما انجام پذیرد.

رجب زاده در پایان تاکید کرد: جهت نیل به برنامه ریزی دقیق و هدفمند کاری در حوزه پسماند می بایست؛ با شناخت کاملی از ظرفیت ها، نحوه رویارویی صحیح با چالش ها، آشنا بودن با جامعه هدف، نیازسنجی درخصوص درخواست های به حق و پرشمار شهروندی، هدف گذاری دقیق و پایش و رصد مستمر شهرک ها و کیوسک های پسماند گام برداشت.

لازم به ذکر است؛ در پایان این جلسه هم اندیشی به صورت سرزده از یکی از کیوسک های پسماند درحال فعالیت و همچنین روند اجرای طرح کاپ در شهرک مسکونی فرهنگیان بازدید صورت گرفت و نکات و توصیه های مورد نیاز از سوی شهردار به مجریان این طرح ابلاغ شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب