امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5448 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سخنگوی وزارت امور خارجه؛

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مانع از تاثیرگذاری امور سیاسی بر روند فنی و حقوقی مذاکرات با ایران شود

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه در سفر دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران بر تداوم همکاری‌های مشترک تاکید کردیم، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مانع از تاثیرگذاری امور سیاسی بر روند فنی و حقوقی مذاکرات با ایران شود.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مانع از تاثیرگذاری امور سیاسی بر روند فنی و حقوقی مذاکرات با ایران شود
به گزارش خبر ایران، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه همکاری‌های بین ایران و‌ آژانس بین المللی انرژی اتمی رو به جلو و در حال طی مسیر پیشرفت است، گفت: تفاهماتی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته است و گفت‌وگوهای فعلی برای پاسخ به سوالات و رفع ابهامات است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مصمم به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و سفر یوکیا آمانو به تهران هم در همین چارچوب است.

افخم اظهار داشت: مسیر گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی مسیری سازنده است و طرفین در ابعاد فنی و حقوقی در حال انجام گفت‌وگو و مذاکره هستند.

وی ضمن ابراز امیدواری به گفت‌وگوها و مسیر حل یکایک موضوعات مطرح شده بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که گفت‌‌وگوها در فضای کاملاً فنی و حقوقی پیش رود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش خود را برای مانع شدن از امکان تاثیر امور سیاسی بر روند گفت‌وگوها به کار گیرد و گفت وگوها در فضای کاملاً حرفه‌ای و تخصصی مسیر تدریجی خود را طی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به سفر یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران اشاره کرد و افزود: سفر وی سفری سازنده و تاکیدی بر تداوم همکاری‌های رو به جلو بین ایران و آژانس بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب