امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5462 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

قابل توجه برخی هنرمندان؛

شبکه اجتماعی منزل شخصی تان نیست!

خبرایران: رفتار قابل تأمل آنهایی که ناخواسته الگوی جوانان ما شده‌اند
شبکه اجتماعی منزل شخصی تان نیست!
 
نمی‌دانم تا به حال امکان این را داشته‌اید که به صفحات بعضی هنرمندان و ورزشکاران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی سر بزنید یا خیر. اما اگر این امکان برای‌تان مهیا شود می‌بینید که بعضا چه اتفاقات ناپسندی در آنجا رخ داده است. گرچه خیلی از هنرمندان و ورزشکاران ما توانسته‌اند معیارها و ارزش‌های اخلاقی را در این فضا رعایت کنند اما متأسفانه عده‌ی قلیلی از ایشان هم با انتشار مطالب و اکثرا عکس‌های نامناسب، رفتارهای دور از شأنی از خود بروز داده‌اند.
بعضی هنرمندان و ورزشکاران ایرانی، شبکه‌های اجتماعی را با منزل‌شان اشتباه گرفته‌انداولین چیزی که بعد از دیدن این عکس‌ها به ذهن می‌رسد این است که گویا این عده‌ی قلیل بی‌اعتنا به ارزش‌ها و معیارهای اخلاقی جامعه، فضای شبکه‌های اجتماعی مجازی را با محیط خانه و منزل و بعضا اتاق خواب‌شان اشتباهی گرفته‌اند. واقعا چه دلیلی دارد که فلان خانم بازیگر با داشتن هزاران دنبال‌کننده در فضای مجازی، ناخن دست و پایش را لاک بزند و عکس آنرا در این محیط عمومی منتشر کند؟ و یا چرا بهمان هنرمند و نویسنده‌ی طنز، عکس شلوارک‌هایش در سفر برزیل را باید انتشار دهد؟
قضیه وقتی چندش‌آورتر می‌شود که سری به کامنت‌ها و نظرات ذیل این مطالب و عکس‌ها می‌اندازی. از به‌به و چه‌چه یک عده گرفته که نشان از تأثیرگرفتن آنها از این به ظاهر هنرمندان و ورزشکاران دارد تا حرف‌های رکیکی که عده‌ای دیگر می‌نویسند و بیشتر جنبه‌ی سکسی دارد. البته بعضی کاربران دلسوز هم پیدا می‌شوند که نسبت به گذاشتن این مطالب و عکس‌ها در فضای مجازی به آنها هشدار می‌دهند، اما متأسفانه هیچ واکنشی از سوی صاحبان این مطالب نمی‌بینی و بعضا شاهد عصبانیت‌شان نیز هستیم.
کلا از دو حالت خارج نیست. یا ایشان واقف به اقتضائات و مختصات فضای شبکه‌های اجتماعی نیستند یا هستند و با علم به این مسائل، چنین عکس‌هایی را از خود منتشر می‌کنند. اگر ایشان در حالت اول باشند که بهتر است مسئولین فرهنگی کشور یک دوره‌ی آموزشی و توجیهی برای آنها بگذارند و اشتباهات‌شان را به ایشان خاطر نشان کنند. اما اگر حالت دوم وجود دارد که …
مشکل اصلی اینجاست که این هنرمندان و ورزشکاران خواسته یا ناخواسته الگوی جوانان ما هستند و انتشار این مطالب از سوی آنها می‌تواند روی شخصیت آنها تأثیر بگذارد که از شواهد پیداست، گذاشته است. در هر صورت امیدواریم مسئولین فرهنگی کشور کمی هم برای این مسائل وقت بگذارند و هشدارهای لازم را به این عده‌ی قلیل بدهند تا شاهد این نباشیم که با تخریب فضای مجازی از سوی دشمنان ایران و اسلام، آنهایی که خودی محسوب می‌شوند هم به جمع تخریب‌گران بپیوندند.
 
منبع: بولتن نیوز

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب