امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 54668 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هیات انتخاب و داوری بخش «فیلم» جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس معرفی شدند

خبرایران : هیات انتخاب و داوری بخش «فیلم» شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس که از 5 تا 8 اردیبهشت‌ماه 1402 به میزبانی انجمن سینمای جوانان بوشهر برگزار می‌شود، معرفی شدند.
هیات انتخاب و داوری بخش «فیلم» جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس معرفی شدند

 به‌گزارش خبرایران از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، اعضای هیات انتخاب و داوری شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج‌فارس که آثار سینمایی چهار بخش «داستانی»، «تجربی»، «پویانمایی» و «مستند» را ارزیابی می‌کنند، معرفی شدند.

محسن آقالر، امیر پذیرفته، عادل تبریزی، مریم دوستی، احمد علی سجادی صدر، سیدحسین صافی و محمدرضا عرب هنرمندان باسابقه‌ای هستند که فیلم‌های متقاضی حضور در شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج‌فارس را انتخاب کرده و آثار راه‌یافته به رقابت این بخش را داوری می‌کنند.

• محسن آقالر

محسن آقالر متولد 1355 در شهر قزوین، دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما است. وی تاکنون به عنوان هیات انتخاب جشنواره ملی فیلم کوتاه تهران 1385، داور جشنواره ملی فیلمنامه نویسی رضوی 1386، داور جشنواره استانی فیلم کوتاه قزوین 1388، داور جشنواره استانی فیلم کوتاه قم 1393، هیات انتخاب المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان 1397، داور جشنواره ملی فیلم دانشجویان تربیت معلم 1400، عضو شورای پیجینگ فیلم کوتاه قزوین 1398 تا 1401، عضو شورای پیچینگ فیلم کوتاه تهران 1399 تا 1400، مدرس سینما در دانشگاه فرهنگ و هنر، علمی کاربردی، انجمن سینمای جوانان ایران و هنرستان هنرهای زیبای تهران و مدیر انجمن سینمای جوانان استان قزوین 1383 تا 1388 و از سال 1393 تا 1401 بوده است.

آقالر ساخت 12 فیلم کوتاه داستانی و تجربی از سال 1374 تا 1390، تهیه کنندگی 3 فیلم بلند ویدئویی، ساخت فیلم بلند «سرانگشتان فرشته» 1393 که در گروه سینمایی هنروتجربه اکران شد و تولید 5 سریال تلویزیونی را در کارنامه دارد، که جوایزی چون، دریافت مدال طلای یونیکا 1386، جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم تجربی از اولین و دومین جشنواره «نماز و نیایش» به روایت دوربین برای فیلم‌های «ستایش» و «پسر»، بهترین فیلم تجربی از جشنواره مفاهیم قرآنی برای «خانه به دوشی دانته»، بهترین فیلم داستانی از جشنواره دانشجویان هنر برای «که یکی دیگری بود» کسب کرده است و لت فیلم «سرانگشتان فرشته» در جشنواره «مذهب امروز» ایتالیا 2014 حضور داشته است.

• امیر پذیرفته

امیر پذیرفته متولد 1371 در شهر رفسنجان، دارای مدرک کارشناسی بازیگری نمایش است و تاکنون در مقام نویسنده و کارگردان، سه فیلم کوتاه «دِلَنْدروا»، «کپسول» و « اندروا» را تولید کرده است که «دِلَنْدروا» فیلم کوتاه مستند است و دو فیلم دیگر، داستانی هستند.

پذیرفته برنده جایزه بزرگ سی‌وهشتمین جشنواره بین‌­المللی فیلم کوتاه تهران با فیلم کوتاه «کپسول» و بهترین فیلم سی‌ونهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با فیلم کوتاه «اندروا» بوده است.

فیلم کوتاه «کپسول» او در جشنواره بین‌المللی اسکار 2022 حضور داشت و «اندروا» نیز در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جزو فیلم‌های نامزد جشنواره بود.

• عادل تبریزی

عادل تبریزی متولد 1362 در شهر مشهد، فارغ التحصیل کارگردانی سینما است و تاکنون به عنوان نویسنده، کارگردان، مدرس انجمن سینمای جوانان ایران، عضو کانون کارگردانان فیلم بلند خانه سینما، عضو ایسفا، عضو انجمن فیلم کوتاه ایران، عضو کانون برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان فعالیت کرده است و در چندین پروژه سینمایی کنار فیلم‌­سازان پیشکسوت و شناخته شده‌ای چون مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی، رسول صدرعاملی و... به عنوان دستیار و برنامه‌ریز فعالیت کرده است.

تبریزی فیلم‌های کوتاه متعددی مانند « قدیمی هستم»، «اول پاییز» و «ضدضربه» را تولید کرده است و در آخرین فعالیت‌های سینمایی خود، فیلم بلند سینمایی «گیج گاه» و سریال «جناب عالی» را در مقام نویسنده و کارگردان مقابل دوربین برده است.

• مریم دوستی

مریم دوستی متولد 1365 در شهر تهران، دارای مدرک دکترای پژوهش سینمای مدرن است. این نویسنده،کارگردان، مدرس سینما، طراح هنری و طراح چهره­ پردازی، تاکنون به عنوان کارگردان فیلم‌های سینمایی«دریاچه ماهی» و «الناز»، فیلم­‌های كوتاه «صبحانه»، «‌دایره»، «میدان»، «تنهایی» و ۱۵ فیلم دیگر، طراحی چهره‌پردازی در 113 فیلم کوتاه، سریال و فیلم سینمایی از جمله «دیو و دلبر»، «مانا»، «روییدن در باد»، «آخرین گره خورشید»، «کرگدن»، «خورشید»، «بی‌­پایان»، «خاطره شب بارانی»، «کابوس» و سریال‌­های «خواستگاران»، «گلستان»، «باغ شیشه‌­ای»، «پس از پایان» و «پاسخ رحمان» فعالیت کرده است.

دبیر جشنواره مستقل فیلم کوتاه سلفی ۲۰ که تجربه داوری در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی متعددی را در کارنامه دارد، توانسته است که به عنوان آرتیست در بیش از پنجاه جشنواره معتبر بین‌المللی با فیلم‌­های کوتاه خود به ویژه «صبحانه» و حضور در سی‌­و­پنجمین جشنواره بین‌­المللی فیلم فجر با فیلم سینمایی «دریاچه ماهی»، دریافت جایزه ویژه هیات داوران از جشنواره مقاومت برای بازی‌ علی دهکردی در فیلم «دریاچه ماهی»، دریافت جایزه بهترین گریم از یونیسف برای فیلم سینمایی «مانا»، دریافت جایزه بهترین گریم در جشنواره فیلم‌­های تلویزیونی برای فیلم «آخرین گره خورشید» را تجربه کند.

• احمدعلی سجادی صدر

احمدعلی سجادی صدر متولد 1356 در شهر زابل، دارای مدرک کارشناسی فیلم‌سازی، کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی و دکتری تخصصی تاریخ هنر است.

در کارنامه سجادی صدر، مدرس در زمینه کارگردانی، نویسندگی و تدوین، مدیریت گروه تلویزیون در دانشگاه صداوسیما، عضو کارگروه تخصصی کارگردانی، تدوین و تصویربرداری در سازمان صداوسیما، ترجمه سه کتاب با عنوان‌های «روایت بصری«، «طراحی منحنی تحول شخصیت» و «هنر قصه‌گویی بصری برای کارگردان»، تحقیق در زمینه روایت‌های نوین و چاپ چندین مقاله در این زمینه، نگارش فیلم‌نامه سریال با موضوع «زندگی شهید برونسی»، تدوین فیلم «داستان طاهرانه» و عکاسی در زمینه تبلیغات و طبیعت دیده می‌شود.

تصویربرداری سه تله فیلم با نام «روزهای گرم خاکستری»، «باد و خاک»، «خورشید پیش از طلوع»، تدوین دوازده تله فیلم از جمله «ریشه های مرجان»، «طاهرانه»، «رستگاری در عصر»، کارگردانی دوازده اثر کوتاه و یک فیلم بلند، سرپرست نویسندگان در سریال «عصرهای کریسکان»، فیلم بلند «زمین میراث ما است» و «صحبت کردن با دهان بسته»، تدوین، صداگذاری و تصویربرداری بیش از هفتاد اثر کوتاه و نیمه بلند، از دیگر تجربه‌های این داور جشنواره منطقه‌ای بوشهر است.

وی همچنین جایزه بهترین فیلم‌برداری برای فیلم شانزده میلی‌متری «شهر خاکستری» از هشتمین جشنواره دفاع مقدس و لوح تقدیر از جشنواره مستند حقیقت برای مستند از مستند «حیات وحش گلستان: عقرب» را دریافت کرده است.

• سیدحسین صافی

سیدحسین صافی متولد 1337 در شهر خرمشهر، دارای مدرک دیپلم ریاضی است. این هنرمند پیشکسوت تجربه‌های متعددی در حوزه عکاسی و مستندسازی، مدرس عکاسی، داور چندین دوره مسابقات عکاسی، سرپرست انجمن سینمای جوانان استان بوشهر از 1364 تا 1370، تالیف چندین جلد کتاب از جمله «عناصر جاذبه در عکس و تصویر»، «الگوهای مهندسی تصویر»، «حرکت در سکون»، «تاملاتی در باب عکاسی» و دو کتاب «سیر عکاسی» و «سلوک عکاسی» را دست چاپ دارد.

صافی تاکنون 50 مستند از جمله مستندهای «پنجره»، «نایبند»، «جزایر وحش»، «در حاشیه جنگل»، «دگردیسی»، «نیمه روشن»، «صحرای زنده»، «وحی سبز»، «جزایر مُند»، «خَبر»، «حرا»، «گِنو» و «ساحل» را کارگردانی کرده است و  بیش از چهل جایزه بهترین کارگردانی، تهیه کنندگی، تدوین، تصویربرداری، نویسندگی و صدابرداری را در جشنواره‌های بین‌المللی و کشوری دریافت کرده است.

• محمدرضا عرب

محمدرضا عرب متولد 1345 در شهر تهران، به عنوان عکاس، مستندساز، کارگردان و تهیه ­کننده سینما شناخته شده است. این عضو کانون کارگردان سینمای ایران، عضو انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران، عضو انجمن تهیه کنندگان و کارگردان فیلم‌­های سینمایی، تاکنون به عنوان تهیه ­کننده و کارگردان 3 فیلم بلند سینمایی، 9 مجموعه مستند، 7 فیلم مستند و کوتاه داستانی را در کارنامه دارد و قبل از عضویت در هیات انتخاب و داوری شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج‌فارس، در 30 جشنواره ملی و بین‌المللی این تجربه را داشته است.

آثار او در جشنواره‌ها، مجامع فرهنگی و سینمایی و مراکز دانشگاهی 60 کشور نمایش داده شده است که برای معرفی این آثار باید به، کارگردانی فیلم‌های سینمایی «آخرین ملکه زمین» و «ندارها»، تهیه‌کنندگی «ندارها» و «پری دریایی»، مجموعه­‌ مستندهای «در امتداد ساوا»، «بحران كوزوو»، «گذری بر غارهای ايرانی»، «كاروانسراهای ايران»، «قشم نگين خليج­ فارس»، «بر بلندای سهند»، «يادگار دوست»، «سينمای جوان سينمای آينده» و «عكس و عكاسي در ايران» و فیلم­‌های مستند و کوتاه­ «چون كوه»، «ايستاده در باد»، «زمين سوخته»، «كندوان ديار آفتاب»، «صدای روشنايی»، «زنبق و خاکستر» و «آینه‌­های روبه‌رو» اشاره کرد.

عرب تجربه حضور در 70 جشنواره بین‌المللی و 80 جشنواره ملی و کسب بیش از 20 جایزه ملی و بین‌المللی را در کارنامه دارد که شاخص‌ترین آن‌ها جایزه بزرگ «آفرودیت طلایی» از جشنواره بین‌­المللی فیلم وارنا است که برای اولین بار توسط یک ایرانی دریافت شده است.

شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج‌فارس 5 تا 8 اردیبهشت‌ماه 1402 به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران_ دفتر بوشهر یزد در شهر بوشهر و به دبیری عبدالرحیم افروغ برگزار می‌شود

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب