امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5477 تاریخ انتشار: جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هیات انتخاب اعلام کرد؛

راهیابی 107 فیلم به دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران

هیات انتخاب بخش فیلم دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران 107 فیلم را در بخش های اصلی ، تهران از نگاه همراه و دانشگاه از نگاه همراه برای حضور در جشنواره معرفی کرد
راهیابی 107 فیلم به دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی جشنواره همراه تهران، هیات انتخاب بخش فیلم جشنواره متشکل از پیروز کلانتری، بابک کریمی و شهرام مکری پس از بررسی فیلم های رسیده به جشنواره 87 فیلم را در بخش اصلی ، 10 فیلم را در بخش تهران از نگاه همراه و 10 فیلم را در بخش دانشجویی برای حضور در جشنواره معرفی کردند.

حمید خانی دبیر دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران نیز در این ارتباط توضیح داد: هیات انتخاب در بخش اصلی 352 فیلم را بررسی و 87 اثر را واجد شرایط حضور در جشنواره دانست. در بخش تهران از نگاه همراه نیز 39 فیلم ارزیابی شد که 10 فیلم به جشنواره راه پیدا کرده است. در بخش دانشگاه از نگاه همراه نیز که به آثار دانشجویی اختصاص دارد 23 فیلم مورد ارزیابی قرار گرفت که تعداد 10 اثر به مرحله داوری راه پیدا کرده اند.

وی با اشاره به این نکته که رعایت شرایط فراخوان یکی از الزامات جشنواره است و انتظار میرفت شرکت کنندگان با دقت بیشتری فراخوان را مطالعه کنند گفت: متاسفانه 163 فیلم به دلیل مغایرت با شرایط فراخوان که عمدتا به عدم رعایت زمانبندی اثر مربوط بود از رقابت حذف شده اند.

حمید خانی درباره آثار رسیده به جشنواره گفت: مجموعه فیلم هایی که توسط هیات انتخاب مورد بررسی قرار گرفته اند را می توان در دو دسته مختلف جای داد. ابتدا فیلم هایی هستند که با دانش فیلم سازی ساخته شده اند و نوعی فیلم کوتاه محسوب می شوند و دسته دیگر فیلم هایی هستند که اتفاقاتی را در لحظه ثبت کرده و ماجرای آن را دنبال کرده اند.

وی ادامه داد: بنا به نظر هیات انتخاب این دو دسته فیلم ها را جدای از یکدیگر به هیات داوران معرفی خواهیم کرد تا کارهایی که در این دو دسته قرار گرفته اند فرصت دیده شدن بیشتری داشته باشند.

دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران 21 تا 28 شهریور ماه 93 در تهران برگزار می شود و تمامی آثار راه یافته در این زمان به نمایش در می آیند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب