امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5508 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه 11 مطرح کرد؛

میدان راه آهن در دو فاز ساماندهی می شود/ساماندهی میدان منیریه در دستور کار است

شهردار منطقه 11 تهران گفت: طرح ساماندهی میدان راه آهن توسط سازمان زیباسازی آماده شده و به زودی این پروژه در دو فاز به اجرا درمی آید.
میدان راه آهن در دو فاز ساماندهی می شود/ساماندهی میدان منیریه در دستور کار است

به گزارش خبرایران، مهران اعتمادی شهردار منطقه 11 پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اهالی رسانه با بیان این مطلب گفت: شهرداری منطقه 11 در حال انجام فعالیت های مختلفی در حوزه های گوناگون است اما در راس امور ساماندهی و بهسازی دومیدان راه آهن و میدان منیریه در دستور کار است .

وی با بیان اینکه با اتمام عملیات ساخت مترو در ایستگاه منیریه و راه آهن به اجرای پروژه بهسازی می پردازیم، افزود: بنا داریم در میدان راه آهن طرح ویژه ای به اجرا در آوریم تا در شان میهمانان پایتخت باشد.

اعتمادی اضافه کرد: هم اکنون در این محدوده به دلیل فعالیت های مترو چیزی به عنوان میدان وجود ندارد اما برای اینکه با معضلات ترافیکی و بصری مقابله کنیم طرح ساماندهی میدان توسط سازمان زیباسازی آماده شده است .

شهردار منطقه 11 با اشاره به اینکه راه آهن دروازه ریلی شهرتهران است، اظهارداشت: روزانه 140تا 150 ایست قطار در این ایستگاه داریم و هر شهروندی که از اقصی نقاط ایران وارد شهر ما می شود وقتی از ایستگاه خارج شود با یک عدم زیبایی مواجه است. بنابراین سازمان زیباسازی از حدود سه چهار سال پیش مشاورینی برای طراحی این میدان گرفته است و اگر مباحث مربوط به مترو به پایان برسد ساماندهی میدان آغاز خواهد شد .البته ما سعی داریم که بافت تاریخی در این محدود ه از بین نرود.

اعتمادی در ادامه با تاکید بر اینکه طرح میدان راه آهن آماده است، گفت: در صورتی که زمین را از مترو تحویل بگیریم این آمادگی وجود دارد که رینگ میدان را در فاز نخست آغاز کنیم .

وی خاطرنشان کرد: رینگ میدان راه آهن با یک فضای مناسب سازی شده سنگ فرش می شود .

شهردار منطقه 11 در ادامه گفت: همچنین فضای سبز و آبنما در میدان پیش بینی شده و قرار است باغ ایرانی در اینجا اجرا شود .

وی با اشاره به اینکه پروژه ساماندهی میدان راه آهن ، پروژه ای فرامنطقه ایست، افزود: فاز دوم این طرح هنوز طراحی نشده و ما به طور خام مسافرخانه های راه آهن را در طرح پیش بینی کرده و پیگیری می کنیم .

اعتمادی درخصوص ساماندهی میدان منیریه نیز اظهارداشت: طراحی این پروژه رو به اتمام است و از لحاظ عمرانی نیز این آمادگی وجود دارد که پس از تحویل زمین از مترو عملیات اجرایی آغاز شود .

وی در ادامه با اشاره به بوستان های منطقه گفت: به طور پایلوت آبگرمکن های خورشیدی در بعضی بوستان ها تعبیه شده و درصددیم تمامی بوستان های سطح منطقه را به آبگرمکن خورشیدی مجهز کنیم.

شهردار منطقه 11 بیان داشت: در یکی ازمحدوده ها نیز مسیرها برای نابینایان در نظرگرفته شده و به طور کلی پیاده رو سازی در سطح منطقه در حال انجام است.

اعتمادی در خصوص پروژه انبار نفت نیز گفت : یک مجموعه ورزشی ،تجاری و سیاحتی را در محله انبار نفت بارگذاری کردیم و در صورت تایید باکمیسیون ماده 5 آن را به اجرا در خواهیم آورد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب