امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5521 تاریخ انتشار: شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

راضیه تجار؛

مرحوم گلابدره ای دارای سبك خاص و نثر ویژه ای بود / «لحظه های انقلاب» اثر مانایی است

راضیه تجار، نویسنده كشورمان، در خصوص شخصیت ادبی محمود گلابدره ای گفت: مرحوم گلابدره ای با توجه به مشكلات زندگی اش، توانست آثار زیادی را خلق كند و آنچه كه از آثارش بر می آید این است كه وی دارای سبك خاص و نثر ویژه ای بوده است.
مرحوم گلابدره ای دارای سبك خاص و نثر ویژه ای بود / «لحظه های انقلاب» اثر مانایی است

به گزارش خبرایران به نقل از حوزه هنری؛ راضیه تجاردرخصوص شخصیت ادبی مرحوم محمود گلابدره ای افزود: مرحوم گلابدره ای نویسنده ای است كه از قبل از انقلاب فعالیت ادبی اش را آغاز كرده و آن دوره را دریافته است. وی با توجه به این كه وقفه ای در حضورش در ایران بوده، ولی زمانی كه از خارج از كشور بازگشتند، كار نویسندگی را ادامه دادند.

تجار با اشاره به این كه گلابدره ای آثار زیادی را به نگارش درآورده و صاحب سبك خاصی بوده اند، ادامه داد: گلابدره ای با توجه به تجارب و مشكلات زندگی كه داشته، آثار زیادی را نوشته و وی  دارای سبك خاصی  بوده اند. همچنین این نویسنده در حوزه دفاع مقدس نیز ورود داشته و من كتاب "مادر"  ایشان را خوانده ام و این كتاب بسیارموثر و تاثیرگذار بر مخاطب بوده است.

نویسنده رمان " زن شیشه ای " ادامه داد: گلابدره ای نویسنده ای بود كه یك لایه نمی نوشت و زندگی بیرونی و مشكلات آن تاثیر گذار بر روند كاری وی داشته است. به خاطر دارم زمانی كه گلابدره ای درد دل می كردند و مشكلات و معضلاتی كه  درحاشیه ی زندگی ایشان وجود داشت، به نوعی تأثر من را بر می انگیخت.

این نویسنده كشورمان در ادامه از كتاب " لحظه های انقلاب" به عنوان اثر" مانا و ماندگار " نام برد و افزود: كتاب" لحظه های انقلاب" گلابدره ای اثر ماندگار و مانایی است و كمتر نویسنده ای توانست در آن زمان لحظه به لحظه انقلاب اسلامی ایران را به تصویر بكشد.  به یاد دارم اوایل انقلاب سر دبیر كیهان فرهنگی بیان داشتند كه گلابدره ای از شیراز مسافت زیادی را پیاده آمده و مسیر هایی را طی كرده و كار ماندگاری به عنوان لحظه های انقلاب را به صورت مستند به نگارش در آورده است.

وی رمان " منیر" مرحوم محمود گلابدره ای را یك اثر شاخص ذكركرد و گفت: من تمامی آثار مرحوم گلابدره ای را مطالعه نكرده ام  ولی رمان " منیر" ایشان یك اثر شاخصی است. یك نویسنده امكان دارد آثار زیادی را خلق كند ولی در میان آثارش یكی  دو اثر، یك سرو گردن از دیگر آثارش برتر و مخاطبان خودش را پیدا كند.

شایان ذكر است مراسم دومین یادبود مرحوم گلابدره ای، هشتم شهریور ماه از ساعت 17 در تالار مهر حوزه هنری؛ واقع در خیابان سمیه – نرسیده به پل حافظ – برگزار می شود.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب