امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5528 تاریخ انتشار: شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۷:۵۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فانی دراجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور اعلام کرد؛

درخواست از رییس جمهوری برای تسریع در طی مراحل لایحه رتبه بندی معلمان/ تقویت نقش اولیا و مربیان در اداره مدارس/ احیای زنگ انشا در مدارس

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان یکی از راهکارهای سند نظام آموزشی کشور است خطاب به رییس جمهور گفت: دستور دهید لایحه رتبه بندی معلمان هر چه زودتر مراحل خود را در دولت طی کند.
درخواست از رییس جمهوری برای تسریع در طی مراحل لایحه رتبه بندی معلمان/ تقویت نقش اولیا و مربیان در اداره مدارس/ احیای زنگ انشا در مدارس

به گزارش خبر ایران ، علی اصغر فانی روز شنبه در مراسم افتتاحیه سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح روحیه و انگیزه بهتری در بین فرهنگیان ایجاد شود و ما بتوانیم بعد تخصصی نیروی انسانی را در آموزش و پرورش افزایش دهیم.

وی ادامه داد:آموزش و پرورش دولت یازدهم با اتخاذ خط مشی اعتدال تلاش کرده تا با بهره گیری از توان خود و یک میلیون فرهنگی به عنوان بزرگترین سرمایه انسانی در حوزه فرهنگ انجام وظیفه کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خط اعتدال را در لایه های مختلف مدیریتی این وزارتخانه ساری و جاری کرده ایم تصریح کرد: سند تحول نظام آموزشی کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری و شخص جنابعالی است در این وزارتخانه نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه سند تحول نظام آموزشی باید سه مرحله را طی کند گفت: گام اول طراحی و تصویب سند بود که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و گام دوم سند تدوین نقشه راه برای اجرایی شدن بود.

فانی با اشاره به اینکه بدون نقشه راه قادر به اجرای سند تحول نیستیم اظهار داشت: در سال های گذشته برخی اقدامات برای اجرایی کردن سند تحول صورت گرفت که امروز ما را با مشکلاتی مواجه کرده اما امید است با تدبیر و امید بتوانیم نقشه راه اجرایی کردن این سند را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از راهکارهای سند تحول در سال 94-93 تحصیلی قابلیت اجرایی دارد، افزود: گام سوم برای اجرایی کردن سند داشتن یک نقشه راه به دور از هر گونه شتابزدگی و بی برنامگی است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امید است در دولت یازدهم سند تحول نظام آموزش و پرورش با در دست داشتن نقشه راه، به تدریج و با تامل و فراهم کردن زمینه های اجرایی به نتیجه برسد.

فانی اضافه کرد:با اتخاذ سیاست امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی تاکید آموزش و پرورش در یک سالی که گذشت تقویت هویت، تامین معیشت و منزلت معلمان بود.

فانی با بیان اینکه معتقدیم همکاران فرهنگی مهمترین رکن نظام تعلیم و تربیت کشور هستند،از ایجاد روحیه شادابی و نشاط، تقویت هویت معلمان و پیگیری معیشت فرهنگیان با استفاده از توان تشکل های معلمی به عنوان دیگر اقدامات این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید یاد کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تشکل های معلمی را نه یک تهدید بلکه یک فرصت می دانیم تصریح کرد:در یک سال گذشته تلاش بر این بوده که در مدارس و مراکز فرهنگی و آموزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش آرامش توام با امید به آینده حاکم شود.



*تقویت نقش اولیا و مربیان در اداره مدارس

وی ادامه داد:ما معتقدیم آموزش و پرورش بدون مشارکت دانش آموزان، معلمان، اولیا و مردم امکان اداره پیدا نمی کند و تجربه 36 ساله بعد از انقلاب نشان می دهد صرف تکیه بر اعتبارات و بودجه های دولتی مشکلات این وزارتخانه را حل نمی کند.

فانی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که معلمان و دانش آموزان در مدرسه احساس تعلق خاطر به محیط کاری داشته باشند لذا تقویت نقش اولیا در اداره مدرسه از طریق تقویت انجمن اولیا و مربیان در دولت یازدهم از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در دولت یازدهم بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان، وزارتخانه ای در دل آموزش و پرورش برای اولیا و دانش آموزان است، گفت: تقویت شوراهای دانش آموزی و معلمی، انجمن اولیا و مربیان و تشکل های مردم نهاد در حوزه وزارت آموزش و پرورش می تواند بهره وری را افزایش دهد.

فانی ادامه داد: در دولت یازدهم آموزش و پرورش توجه خاصی به اقتصاد کرد، به گونه ای که با انتصاب مشاور وزیر در اقتصاد آموزش و پرورش پرداختن به این مقوله مهم را به منظور پیدا کردن منابع جدید و افزایش بهره وری و مدیریت بر منابع این وزارتخانه به عنوان یک گام آغاز کردم.

وی اظهار داشت: بسته حمایتی برای مدارس غیردولتی به مناطق آموزش و پرورش ابلاغ شده که براساس آن این وزارتخانه آمادگی دارد از مدارس غیردولتی حمایت جدی کرده و زمینه های توسعه مشارکت را در ابعاد مختلف آموزش و پرورش فراهم سازد.



* احیای زنگ انشا در مدارس

وزیر آموزش و پرورش خطاب به رییس جمهور گفت: همکاران شما در آموزش و پرورش برای اجرایی کردن خواسته های شما از ابتدای سال تحصیلی در زمینه های احیای زنگ انشا و گفت و گو و روحیه نقدپذیری، اقداماتی را در بین دانش آموزان صورت داده اند و ما امسال برای پرنشاط کردن محیط مدرسه در ابعاد تربیت بدنی، قرآن، نهج البلاغه و آشنایی دانش آموزان با اهل بیت(ع) و تربیت اجتماعی دانش آموزان برنامه های مختلفی تدارک دیده ایم.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با فعال کردن المپیادهای مدرسه در سال پیش رو در خدمت نظام جمهوری اسلامی خواهد بود، افزود: این وزارتخانه تفاهمنامه های مختلفی با وزارت ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، شهرداری تهران و محیط زیست و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به امضا رسانده و اکنون آماده اجرایی کردن این تفاهمنامه ها هستیم.

وی ادامه داد: انجام پژوهش و بهره گیری از نظرات کارشناسان، تحقیق و تدبر، اتخاذ تصمیم مبتنی بر کار کارشناسی و حرکت آرام اما حساب شده و بدون برگشت از جمله سیاست هایی است که ما در نظام برنامه ریزی در آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید دنبال کرده ایم.

فانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش آیینه تمام نمای آینده کشور است و سرمایه گذاری در این وزارتخانه بازدهی آینده را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: هرچند بودجه سال 93 این وزارتخانه رشد 26 درصد داشته اما ما همچنان انتظار داریم در تدوین بودجه سال 94 و برنامه ششم توسعه کشور، وزارت آموزش و پرورش از اولویت جدی تری برخوردار باشد.

در این مراسم که با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان برگزار شد از کتاب های جدیدالتالیف پایه چهارم و هشتم تحصیلی رونمایی شد.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب