امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5554 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شناسایی ذبح‌ كننده خبرنگار آمریکایی + تصویر

چند روز پس از انتشار فیلم سربریدن خبرنگار آمریکایی توسط داعش در عراق آژانس های اطلاعاتی انگلیس قاتل وی را که یک انگلیسی است شناسایی کردند.
شناسایی ذبح‌ كننده خبرنگار آمریکایی + تصویر
به گزارش خبر ایران به نقل از پایگاه خبری هند، پس از تحقیقات گسترده برای یافتن جزئیات مربوط به کسی که در فیلم داعش اقدام به بریدن سر جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی می‌کند،‌ آژانس‌های جاسوسی انگلیس – MI5 و MI6 – "جان جهادی" را به عنوان عامل اصلی قتل این خبرنگار شناسایی کردند. در حالی که جزئیات این قاتل علنی نشده، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که عبدالماجد عبدالباری، 23 ساله مظنون اصلی است که اخیراً تصویری از خودش را در حالیکه یک سر بریده شده در دست دارد، در توییتر منتشر کرده است.
این مرد یک منزل به ارزش یک میلیون پوند در غرب لندن دارد. روزنامه گاردین در گزارشی نوشته که این مرد یکی از اعضای گروه افراطی انگلیسی معروف به "The Beatles" است. دولت انگلیس با انتشار این خبر که عامل قتل این خبرنگار یک شهروند بریتانیایی است به شدت شگفت‌زده شده و به سربازان انگلیسی دستور داده تا با تجهیزات کامل و دقیق در داخل سوریه و عراق دست به عملیات زده و این مرد را دستگیر کنند.
«عبدالماجد عبدالباری»، خواننده سابق انگلیسی قاتل بي رحم «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی
«عبدالماجد عبدالباری»، خواننده سابق انگلیسی قاتل بي رحم «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس نیز در مطلبی در روزنامه ساندی‌تایمز نوشت، دولت لندن در حال سرمایه‌گذاری بر روی منابع حساس و مهم به منظور مقابله با یک ایدئولوژی وحشیانه است. تهدید ناشی از درگیری‌های عراق و سوریه می‌تواند یک نسل به طول بینجامد. وی در ادامه تاکید کرده است: بسیار هولناک است که می‌فهمیمی عامل چنین اقدام شنیعی در انگلیس بزرگ شده است. این یک خیانت کامل به کشور است، به ارزش‌های ما و هر آنچه که مردم انگلیس برای آن ایستاده‌اند.
 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب