امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5582 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور مسئولین پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات؛

چهارمین نشست مسئولان پژوهشی استان اصفهان برگزار شد

چهارمین نشست مسئولان پژوهشی استان اصفهان با حضور معاون اجرایی پژوهشگاه و رئیس پژوهشکده هنرهای سنتی – اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان برگزار شد.
چهارمین نشست مسئولان پژوهشی استان اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرایران به نقل از پژوهشکده هنرهای سنتی اسلامی در این جلسه که به همت این پژوهشکده در محل استانداری اصفهان تشکیل شد؛ معاون اجرایی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات با اشاره به نقش و جایگاه فعالیت در حوزه های پژوهشی بیان داشت: این پژوهشگاه با استفاده از پتانسیل‌هایی که دارد آمادگی جهت کمک به نهادهای مرتبط را دارد.

دکتر علی سروری مجد با اشاره به جداول و نیازهای پژوهشی که از جانب استانداری اصفهان توزیع شده بود بیان داشت: این پژوهشگاه می تواند بسیاری از عناوین پژوهشی توزیع شده  را به انجام برساند.

وی به گروه‌های 16 گانه این پژوهشگاه اشاره نمود و اعلام داشت: این پژوهشگاه در حوزه های مختلف فعالیت دارد.

دکتر سروی همچنین با اشاره به سخنان دکتر مقتدایی برای جذب بودجه و حضور آنها در کمسیون بودجه با توجه به نزدیکی فصل بودجه اظهار داشت: بدون تردید مسئله اول در پژوهش بودجه است.

در بخش دیگری از این جلسه رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و رئیس پزوهشکده هنرهای سنتی – اسلامی بیان داشت: استان اصفهان در چندین محور دارای ظرفیت است.

دکتر عباس مقتدایی بیان داشت: اصفهان در عرصه گردشگری یک قطب کشوری است و در حمل و نقل و عرصه های علمی نیز دارای ظرفیتهای بالایی است.

وی با اشاره به ظرفیتهای علمی اصفهان بیان داشت: دانشگاه‌های اصفهان درای ظرفیتهای عمده‌ای در این عرصه تولید علم هستند و جهت انجام پژوهش نیازمند بودجه می‌باشدند و در نظر دارم با توجه به نزدیکی فصل بودجه روسای دانشگاه‌های بزرگ اصفهان را به مجلس دعوت کنم تا با کمسیون مربوطه دیدار و این موضوع به طور قطع در تخصیص بودجه به آنها نقش مهم و موثری را خواهد داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: اکنون مجموعه‌ای از رشته‌ها در دانشگاههای اصفهان وجود دارد که اگر از ظرفیت آن استفاده شود بخش عمده مشکلات اصفهان مرتفع خواهد شد.

وی همچنین اقدامات انجام شده در حوزه های علمیه را نیز در خور توجه دانست و بیان داشت: اینها ظرفیتهای استان اصفهان است که در کنار یکدیگر قرار گرفته است.

مقتدایی در بخش دیگری از این جلسه از مسئولین پژوهشی استان خواست تا فهرست مطالبات خود را تهیه کنند تا خروجی آن مبنای جلسه آتی در تهران باشد.

در این جلسه معاون سیاسی استانداری اصفهان نیز به قابلیتهای بالای استان اصفهان و وجود دانشگاههای بزرگ اشاره نمود و بیان داشت: اصفهان دارای مشکلات و معزلات زیادی است که با استفاده از این مراکز می‌تواند اقدامات موثری را به انجام برساند.

رسول یاحی اظهار داشت: در استان اصفهان بسیاری از مسائل و مشکلات دست به دست هم داده و به صورت سلسله وار است به طور مسائل مسئله خشک سالی باعث شده تا بسیاری از کشاورزان بیکار شوند و به دنبال آن ما مسئله مهاجرتها را خواهیم داشت و ... که باید به این مسائل توجهی جدی داشت.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب