امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 561 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس؛

مجلس به بودجه حوزه بازیهای رایانه ای توجه خاص خواهد داشت

خبرایران : رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحولی درزمینه بودجه فرهنگی در سال آینده به وجود خواهد آمد گفت: مجلس به بودجه حوزه بازیهای رایانه ای توجه خاص خواهد داشت.
مجلس به بودجه حوزه بازیهای رایانه ای توجه خاص خواهد داشت

به گزارش خبرایران ، معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، حجت الاسلام و المسلمین "احمد سالک کاشانی" به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار اخیرایشان با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: رهبرانقلاب اسلامی دراین دیدار8 محور را که می بایست درمحورکاری این شورا قرار گیرد را مورد تاکید قرار دادند.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: دغدغه و نگرانی رهبر انقلاب  ازاجرا نشدن مسایلی فرهنگی و بی توجهی به زبان فارسی در داخل کشور بود و در این زمینه مثال های را مانند اسباب بازی ها وارداتی که دارای اسامی خارجی و بازی های رایانه ای که در داخل کشور با نگاه بیگانه و غرب مورد استفاده قرارمی گیرد بیان کردند و توصیه فرمودند که باید دستگاه های مسوول نسبت به این موارد سریع وارد عمل شوند.

حجت الاسلام سالک افزود: مقام معظم رهبری به مقوله سینما، بازی های رایانه ای و اسباب بازی اشاره کردند و فرمودند که در برخی از این فیلم ها و بازی ها شخصیت ها  تفنگ در دست دارند که برای جامعه مناسب نیست.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین به نقش قوه مقننه درزمینه ترویج بازی های رایانه ای مفید و متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی  اشاره کرد و توضیح داد: گزارشی درزمینه بودجه بخش یادشده در کمیسیون فرهنگی منعکس شد و تلاش ما این است که به مطالبات حوزه های فرهنگی به درستی پرداخته و در مبحث بودجه به آن توجه شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد که فرهنگ وهنر نیازمند توجه ویژه و حمایت خاص است اما این روند در بحث لایحه بودجه ناچیزلحاظ شده است.فرهنگ زیر ساخت مسایل اقتصادی و صنعتی است و توجه به آن برای توفیق در دیگر عرصه ضروری است .

 حجت الاسلام سالک با بیان این که حوزه فرهنگ در مقایسه با بودجه سال 92 در لایحه پیشنهادی دولت بیش از 14 درصد کاهش داشته است، گفت: بودجه فرهنگی بر اساس اولویت ها و حساسیت های عرصه های فرهنگی و هنری به مراکز فرهنگی اختصاص می یابد. 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب