امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5649 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

خط زندگی قباد شیوا روی میز تدوین

فیلم کوتاه موبایلی قباد شیوا در جشنواره فیلم و عکس همراه تهران به مرحله تدوین رسید.
خط زندگی قباد شیوا روی میز تدوین

به گزارش خبرایران به نقل از ستاد خبری جشنواره همراه تهران، قباد شیوا در بخش نگاه هنرمند این جشنواره فیلم کوتاهی می سازد که فیلم برداری آن توسط تلفن همراه انجام می شود و قباد شیوا خود راوی این فیلم است.

وی در مورد ایده این فیلم گفت: این فیلم یک کولاژ است که در دو خط پیش می رود، یکی خط زندگی روزانه ام با توجه به اینکه بخشی از ارتباطات ما از طریق موبایل انجام می شود و ابزاری برای انتقال اطلاعات است و خط دیگری که اتفاقات روی داده در نقاط مختلف دنیا را دنبال می کند.

استاد شیوا که برای فیلم برداری این اثر از گوشی "اکسپریا زد تو" استفاده کرده، قابلیت های این ابزار را برای ایده فیلمش بسیار مناسب می داند: تلاش کردم خودم را با این ابزار وفق بدهم و چون این گوشی دو دوربین در جلو و پشت آن دارد، بنابراین نماهایی که خارج  از محدوده تصویر خودم است با دوربین اصلی و نماهایی که می خواستم خودم را در تصویر نشان بدهم از دوربین جلو استفاده کردم.

این گرافیست پیشکسوت نحوه انتخاب ایده اش را اینطور توضیح داد: دوست داشتم در این فیلم ایده ای را انتخاب کنم که فقط با موبایل امکان ساخت دارد نه اینکه دوربین های دیگر هم بتوانند این کار را انجام بدهند، بنابر این استفاده از این ابزار برایم مهم تر از زیبایی شناسی بود.

وی تدوین را بخش مهمی از ساخت فیلمش دانسته و گفت: از آنجا که به ابزارهای تدوین آشنایی قبلی ندارم، همراه با تدوین نماها در ذهنم شکل می گیرد و از قبل روی دکوپاژ آن تصمیم قطعی نگرفته ام.

قباد شیوا در کنار بهروز غریب پور، آتیلا پسیانی، فاطمه معتمدآریا، فرهاد آییش، گیزلا سینایی، نیکی کریمی، رضا یزدانی، لیلی رشیدی و بابک حمیدیان، 10 هنرمندی هستند که در بخش نگاه هنرمند جشنواره فیلم و عکی همراه تهران با تلفن همراه فیلم کوتاه موبایلی می سازند.

این آثار در زمان برگزاری جشنواره از 21 تا 28 شهریور ماه همراه با آثار راه یافته به جشنواره نمایش داده می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب