امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5695 تاریخ انتشار: شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس سازمان حسابرسی خبرداد؛

استانداردهای حسابداری الگوی صحیح گزارشگری مالی می باشد/ عوامل مرتبط با فساد را سه عامل انگیزه، فرصت و توجیه می باشند

خبرایران: رییس سازمان حسابرسی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد گفت: استانداردهای حسابداری الگوی صحیح گزارشگری مالی می باشد.
استانداردهای حسابداری الگوی صحیح گزارشگری مالی می باشد/ عوامل مرتبط با فساد را سه عامل انگیزه، فرصت و توجیه می باشند

به گزارش خبرایران ، علی اکبر سهیلی پور در این نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه های گروهی برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: هرکس بخواهد در سیستم مالی فساد کند حتماً باید این استانداردها را دور بزند.تمرکز حسابداری باید بر پیشگیری از تخلف باشد.

رییس سازمان حسابرسی عوامل مرتبط با فساد را سه عامل انگیزه، فرصت و توجیه می باشند.

سهیلی پور همچنین در خصوص عوامل محدود کننده فرصت در راستای جلوگیری از فساد توسط حسابرسان نیز گفت: انجام حسابرسی و صدور نامه مدیریت در راستای اصلاح و تقویت کنترل های داخلی تاکید بررعایت قوانین و تدوین استانداردهای حسابداری و حسابرسی می تواند فرصت فساد را از افراد متخلف بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استانداردهای تهیه، تدوین و تصویب شده در ایران تا پایان سال 92 در چهارچوب حوزه استانداردهای ملی، عمومی، حسابرسی عملیاتی و استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) را تشریح کرد.

سهیلی پور آمار مربوط به استانداردهای ملی را شامل 32 استاندارد حسابداری، 41 استاندارد حسابرسی و نیز آیین نامه رفتار حرفه ای برشمرد.

رییس سازمان حسابرسی تعداد پرونده ای حسابرسی قانونی در سال 92 را 927 مورد، حسابرسی موارد خاص 302 مورد، مطالبات از دولت 7 مورد، حسابرسی مالیاتی 205 مورد و حسابرسی عملیاتی را 5 مورد عنوان کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب