امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 570 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۹:۴۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

علی نصیریان؛

قرآن را ملاک ساخت فیلم برای پیامبر اعظم(ص) قرار دهیم

خبرایران : استاد علی نصیریان پیشکسوت سینما گفت: تاکید بر بزرگی و عظمت پیامبر اعظم(ص) که پشتوانه‌اش قرآن است، مهم‌ترین راهکاری است که به فیلم‌سازان جوان در جشنواره پیامبر اعظم(ص) توصیه می‌کنم.
قرآن را ملاک ساخت فیلم برای پیامبر اعظم(ص) قرار دهیم

به گزارش خبرایران، استاد علی نصیریان پیشکسوت سینما شخصیت عظیم رسول مکرم اسلام را برای پذیرایی وحی و نزول قران برای ساخت هر گونه اثر سینمایی مورد تاکید قرارداد و گفت:بزرگ‌ترین حُسن، نیکی، معجزه و تمامی خوبی‌ها را خداوند یک‌جا به قرآن داده است. خداوند قرآن را به انسانی وحی می‌کند و آن شخص کسی نیست جز محمد(ص)، پس این شخص، شخص عجیب و غریبی است، شخصی است با صفات والا و بالا.

وی ادامه داد: این شخص استثنایی در میان انسان‌هاست هرچند خود نیز انسانی است. خود قرآن که یک معجزه است، یک کرامت است، یک اتفاق استثنایی است، زبان قرآن، کلام قرآن و مطالب قرآنی که آسمانی است، شخص سخیف و کوچکی نمی‌تواند امانت‌دار آن باشد. مسلماً این فرد باید دارای خصوصیات برجسته و توانایی فوق‌العاده‌ای باشد تا بتواند این بار سنگین، این وظیفه دشوار را با جان و دل تحمل کند و نگهدارد.

بازیگر فیلم «برج مینو»  در ادامه توهین به ساحت مقدس حضرت رسول از سوی جریانات خاص را ناشی از عدم شناخت و معرفی درست نبی مکرم اسلام دانست و افزود:  حال یک شخص سخیف با کاری ابلهانه و غیرانسانی حرف‌هایی را به پیامبر اعظم(ص) نسبت می‌دهد که نشان از شناخت ضعیف و شاید هم ناتوانی ما در شناساندن شخصیت عظیم پیامبر به جهان باشد. به نظر من با تاکید بر این نکته که حضرت محمد (ص) زبان قرآن است، قرآنی که سر تا پا، کلام به کلامش معجزه است، تاکید بر این نکته که ارتباط پیامبر ارتباط وحی است، می‌توانید زبان بیگانگانی که شناخت کافی ندارند را کوتاه سازید. قرآن متنی است که واقعیت و وجود دارد، این را کسی نمی‌تواند منکر شود، مگر می‌شود که حضرت محمد (ص) را از وحی، از قرآن، از معجزه جدا نمود. در نتیجه در جواب به آن کسانی‌ که توهین می‌کنند باید با زبان قرآنی که کلام خداوند است پاسخ داد. افراد متعصبی که قرآن می‌سوزانند، نه درک درستی از خداوند و جریان وحی دارند و نه مذهبی واقعی هستند. در پاسخ به افراد متعصب مراجعه به قرآن بهترین و مطمئن‌ترین راه برای پاسخ‌گویی قاطع و محکم است.

وی در پایان به فیلم سازان جوانی که می‌خواهند در این عرصه گام بردارند توصیه کرد:برای کارهای فیلم‌سازی در این‌گونه جشنواره نیز رجوع به قرآن مهم‌ترین و مطمئن‌ترین منبع برای فیلمسازان است. تاکید بر بزرگی و عظمت پیامبر اعظم(ص) که پشتوانه‌اش قرآن است مهم‌ترین راه‌کاری است که به فیلم‌سازان جوان در جشنواره پیامبر اعظم(ص) توصیه می‌کنم.

نخستین دوره جشنواره فرهنگی ـ هنری اهل بیت(ع) با عنوان «جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)» به همت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همکاری نهادهای فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

این جشنواره در سه رشته فیلم کوتاه (در سه شاخه انیمیشن، داستانی و مستند)، فیلمنامه و تألیف و ترجمه کتاب به زبان انگلیسی (در دو شاخه سیره پیامبر و پاسخ به شبهات) برگزار خواهد گردید و جوایز ارزنده و بی نظیری به نفرات برتر تعلق خواهد گرفت.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب