امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5718 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

افزایش 85 درصدی سرمایه بانک‌های دولتی

خبر ایران :معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با بیان اینکه طبق برنامه دولت سرمایه بانک‌های دولتی در مدت سه سال ۲۳ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد، گفت: صندوق توسعه ملی، دارایی‌های مازاد بانک‌ها، فروش سهام شرکت‌های قابل واگذاری و حساب ذخیره ارزی منابع در نظر گرفته شده برای این امر است.
افزایش 85 درصدی سرمایه بانک‌های دولتی

به گزارش خبرایران ، شاپور محمدی، با اشاره به طرح افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در لایحه خروج غیرتورمی از رکود، اظهارداشت: دولت تنها برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی می‌تواند تصمیم بگیرد و بانک‌های خصوصی توسط مجمع عمومی و هیات مدیره تصمیم‌گیری خواهد شد. وی افزود: برای افزایش سرمایه بانک‌ها منابع مختلفی در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه تبدیل آنها نیاز به زمان دارد، روند افزایش سرمایه‌ها تدریجی و در مدت دو تا سه سال انجام خواهد شد.
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، تصریح کرد: برای اینکه کفایت سرمایه بانک‌های دولتی به حد استاندارد برسد، 23 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و قطعا این منابع به صورت نقدی تامین خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که منابع افزایش سرمایه بانک‌ها از کدام محل تامین می‌شود، گفت: منابع مختلفی از جمله صندوق توسعه ملی، دارایی‌های مازاد بانک‌ها، فروش سهام شرکت‌های قابل واگذاری و حساب ذخیره برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش، هم‌اکنون سرمایه بانک ملی حدود 10 هزار میلیارد تومان، بانک مسکن 3300 میلیارد تومان، کشاورزی 3 هزار میلیارد تومان، سپه 7200 تومان، توسعه تعاون 520 میلیارد تومان صنعت و معدن 2400 میلیارد تومان و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 800 میلیارد تومان است. بدین ترتیب مجموع سرمایه 7 بانک دولتی هم‌اکنون 27 هزار و 220 میلیارد تومان است که با رقم در نظر گرفته شده، سرمایه بانک‌های دولتی در مدت سه سال بیش از 100 درصد افزایش می‌یابد.

 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب