امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5726 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور امیر حسین مدرس و امین فروغی؛

نشست پژوهشی «موسیقی، الحان و نغمات عاشورایی» برگزار می شود

خنشست پژوهشی "موسیقی، الحان و نغمات عاشورایی" روز شنبه 15 شهریورماه در دومین جلسه از سلسله نشست های دفتر هنر و ادبیات برایران: عاشورایی با حضور امیرحسین مدرس و مهدی امین فروغی در تالار مهر حوزه هنری برگزار خواهد شد.
نشست پژوهشی «موسیقی، الحان و نغمات عاشورایی» برگزار می شود
به گزارش خیران، براحوزه هنری، در دومین نشست دفتر هنر و ادبیات عاشورایی حوزه هنری، مهدی امین فروغی مدرس دانشگاه و مولف كتاب «شعر و موسیقی در نوحه های تهران قدیم» به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
مهدی امین فروغی كارشناس و پژوهشگر موسیقی و از فعالان حوزه نغمات و موسیقی آیینی و عاشورایی است.
از فعالیت های دیگر امین فروغی در این حوزه می توان به: كتاب صوتی «كتیبه دوازده بند محتشم كاشانی» با مقدمه سیدعلی موسوی گرمارودی و با صدای «علی معلم دامغانی» اشاره كرد.
همچنین امیرحسین مدرس، شاعر، خواننده و آهنگساز، بخشی از موسیقی فاخر عاشورایی روزگار گذشته را در قالب آوازی و شنیداری روایت خواهد كرد.
 امیرحسین مدرس كه تجربه ضبط و اجرای آلبوم های عاشورایی: «ماه نی» و «خورشید»كه هر دو با موضوع احیا و بازخوانی نوحه های اصیل عاشورایی تولید شده را در كارنامه اش دارد و نیز فعالیت های آینده خود را در این حوزه  با حاضران در جلسه در میان خواهد گذاشت.
این نشست كه دومین نشست از سلسله نشست های پژوهشی دفتر هنر و ادبیات عاشورایی است، با هدف تخصصی شدن پژوهش در حوزه ادبیات و هنر عاشورایی پیگیری می شود.
علاقه مندان می توانند روز یاد شده  از ساعت 17 به نشانی تالار مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ  مراجعه كنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب