امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5748 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیرشورای عالی فضای مجازی؛

نهضت تولید محتوا باید ما را به سمت هویت فرهنگی، اسلامی و ملی برگرداند/ با چالش فرهنگی روبرو هستیم

خبرایران: دبیرشورای عالی فضای مجازی با اشاره به اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی، گفت: نهضت تولید محتوا باید ما را به سمت هویت فرهنگی، اسلامی و ملی برگرداند.
نهضت تولید محتوا باید ما را به سمت هویت فرهنگی، اسلامی و ملی برگرداند/ با چالش فرهنگی روبرو هستیم

به گزارش خبرنگار خبرایران، محمد حسن انتظاری، در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی، اظهار داشت: این همایش بسیار موثر بود، اما باید بدانیم حضور ما در فضای مجازی از بابت محتوا بسیار کم بوده و عمده سرمایه‌گذاری کشور در حوزه زیرساخت است.

وی ادامه داد: با چالش فرهنگی روبرو هستیم و تحقیقات متعددی که انجام شده نشان می‌دهد این چالش‌ها در حال تأثیر است و باید هرچه زودتر ساماندهی محتوا انجام دهیم. مثلاً زبان فارسی در اینترنت 0.8 درصد محتوا را شامل می‌شود در صورتی که این رقم برای زبان انگلیسی حدود 57 درصد است.

دبیرشورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه امیدواریم شبکه ملی اطلاعات به زودی راه اندازی شود، افزود: در این شبکه تولید محتوا بسیار مهم است؛ در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در خرداد سال جاری اقدامات مهمی که مدنظر مقام معظم رهبری بود به تصویب رسید و یکی از مهمترین آنها تولید محتوای داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: همه مجموعه‌های نظام باید وارد این عرصه شوند تا نهضت تولید محتوا ما را به سمت هویت فرهنگی، اسلامی و ملی برگرداند، ضمن اینکه حساسیت‌های مقام معظم رهبری باید توسط همه بخش‌ها مورد استقبال جدی قرار بگیرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب