امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 575 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۹:۱۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سومین جلسه تدوین آیین‌نامه و ضوابط نمایش سال 93 برگزار شد

خبرایران : با برگزاری سومین جلسه تدوین آیین‌نامه و ضوابط نمایش سال 93، بحث و گفت‌وگوهای پیشین تهیه‌کنندگان و سینماداران در فضایی توأم با همفکری و همدلی ادامه یافت و تدوین ضوابط و مقررات اکران سال آینده در مسیر نهایی شدن قرار گرفت.
سومین جلسه تدوین آیین‌نامه و ضوابط نمایش سال 93 برگزار شد

به گزارش خبرایران، جلسه سوم کارگروه که مطابق روال جلسات گذشته در سازمان سینمایی و با حضور «محمد احسانی»، معاون آثار و فعالیت‌های سینمایی و نمایندگان صنوف سینمایی مرتبط با موضوع اکران برگزار شد، پیشنهادات مختلف اعضاء درباره ایجاد شرایط هرچه بهتر برای اکران در سال 93 به نحوی که با استفاده بهینه از ظرفیت نمایش در سالن‌های سینما، گردش اقتصادی مناسبی در چرخه اکران به وجود بیاید مورد بررسی قرار گرفت.

با وجود تفاوت در ماهیت منافع اکران بین تهیه‌کننده و سینمادار، میل جمعی اعضای جلسه برای رسیدن به نتیجه‌ای جامع و کامل برای منفعت کلی سینمای ایران قابل تحسین بود.

طرح‌های ارائه شده از سوی اعضاء، محور بحث و گفت‌وگوهای این جلسه بود قکه عمده موضوعات آن درباره تدوین ضوابط با محوریت عدالت و اعتدال و با در نظر گرفتن شرایط عرضه و تقاضا و تأمین مصالح و منافع سینمای ایران بود. تشکیل شورای عالی اکران برای حکمیت درباره موضوعات خاص و موارد استثنایی نمایش فیلم هم از دیگر پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح شد.

جلسه صبح روز گذشته - شنبه 30 آذر - با حضور «علیرضا سرتیپی»، «مرتضی شایسته»، «همایون اسعدیان»، «علی آشتیانی‌پور»، «سید جمال‌الدین ساداتیان»، «محمدرضا صابری»، «محمد قاصد اشرفی»، «علیرضا داوودنژاد»، «غلامرضا فرجی»، «محمد احسانی» و «محمدرضا فرجی» در سازمان سینمایی تشکیل شد.

جلسه بعدی تدوین آئین‌نامه شورای صنفی نمایش روز سه‌شنبه هفته جاری - 3 دی - برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب