امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5798 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۷:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جام جهانی 2014 بسکتبال - اسپانیا؛

آسمان‌خراش‌های پارسی مصر را شکست دادند

خبرایران: نخستین پیروزی تیم ملی بسکتبال کشورمان در هفدهمین دوره جام‌جهانی بسکتبال مقابل مصر به دست آمد.
آسمان‌خراش‌های پارسی  مصر را شکست دادند
به گزارش خبر ایران، تیم ملی بسکتبال کشورمان پس از یک روز استراحت امروز در چهارمین بازی خود در هفدهمین دوره جام جهانی بسکتبال از ساعت 18 به مصاف مصر، نایب قهرمان قاره آفریقا رفت و توانست 88 بر 73 به برتری برسد.

دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که پیش از این مسابقه سه بازی نخست خود را واگذار کرده بودند.

مهمد بچیروویچ همانند بازی گذشته با ترکیب اصلی یعنی کامرانی، آفاق، نیکخواه بهرامی، ساهاکیان و حدادی وارد میدان شد.

در کوارتر اول تیم ملی کشورمان در بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و این در حالی بود که مصری‌ها با وجود گذشت 6 دقیقه از مسابقه هیچ امتیازی را کسب نکرده بودند و حساب کار 12 بر صفر بود. ملی‌پوشان کشورمان با هماهنگی خوبی که داشتند امتیازها را یکی پس از دیگری برای کشورمان کسب کردند. صمد نیکخواه بهرامی در این کوارتر یکی از بهترین بازیکنان ایران بود و با پرتاب‌های سه امتیازی خود چند بار توپ را وارد سبد مصری‌ها کرد. شاگردان مهمد بچیروویچ در تیم ایران توانستند 27 بر 15 برنده این کوارتر شوند.

در کوارتر دوم بازی متعادل‌تر شد و مصری‌ها اختلاف را کمتر کردند و بازی بهتری را بهتری را نسبت به ایران به نمایش گذاشتند.

ملی پوشان کشورمان در دفاع و حمله یک مقدار بدون تمرکز بودند و به همین دلیل در امتیاز آوری نسبت به نیمه اول ناموفق تر بودند.

مصری‌ها در این کوارتر با حساب 26 بر 21 به برتری رسیدند و در پایان نیمه نخست حساب کار 48 بر 41 به سود ایران خاتمه یافت.

کوارتر سوم باز هم بازی تقریبا پایاپای بود. صمد و حدادی جزو ستاره های میدان بودند. مصری‌ها همان بازی کوارتر دوم را به نمایش گذاشتند، اما این بار دفاع و حمله ما نسبت به کوارتر قبل بهتر شده بود.

مهدی کامرانی در نقش رهبر تیم به خوبی توپ‌‌ها را پخش می‌کرد و حدادی هم زیر سبد حرف اول را می‌زد و در نهایت این کوارتر 16 بر 15 به سود ایران خاتمه یافت.

کوارتر چهارم با امتیاز آوری مصری ها روی دست حدادی آغاز شد، اما بلافصاله حدادی با یک پرتاب 2 امتیازی و پرتاب پنالتی سه امتیاز را برای کشورمان کسب کرد.

2 دقیقه گذشته بود و اوشین ساهاکیان که کمتر پرتاب سه امتیازی می‌کند با یک پرتاب خوب امتیاز ایران را به 70 رساند و اختلاف را به عدد 10 رساند.

زنگنه که در این کوارتر هم در میدان حاضر شده بود توپ حمله محمد جمشیدی را در یک ریباند خوب وارد سبد مصری‌ها کرد.

حدادی همچنان در زیر سبد اجازه خودنمایی به مصری‌ها نمی‌داد و بچیروویچ با بالا رفتن اختلاف امتیاز در این کوارتر تعویض‌های پیاپی را در دستور کار خود داشت.

هرچه به پایان بازی نزدیک تر می‌شدیم اختلاف امتیاز بیشتر می‌شد و انگیزه بازیکنان هم بالا رفته بود و چینی‌ها هم که از شکست‌شان مطمئن شده بودند تلاش چندانی را نداشتند.

این مسابقه در نهایت در کوارتر 24 بر 17 به سود ایران شد تا تیم ملی کشورمان با حساب 88 بر 73 به برتری رسیده و نخستین بردش در جام هفدهم را از آن خود کند.

بلندقامتان ایران فردا در آخرین بازی خود در دور مقدماتی ساعت 20:30 به مصاف فرانسه می‌روند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب