امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5818 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

حمله لشکر ساپورت ها به کلان شهرها/ ساپورت پوشان در خیابانهای تهران

خبرایران: ظهور این شلوارها در ایران بحث و جدل هایی را در یک سال گذشته به همراه داشته است. بخشی از محافظه کاران صفحه ای را در فیس بوک با عنوان «از ساپورت بدم می آید» راه اندازی کرده اند. این افراد معتقدند زنانی که این شلوار را به تن کنند چارچوب های اسلامی را رعایت نمی کنند.
حمله لشکر ساپورت ها به کلان شهرها/ ساپورت پوشان در خیابانهای تهران

همچنین این عبارت «حمله لشکر ساپورت ها به تهران» رواج بسیاری در میان محافظه کاران ایرانی داشته است. اما وظیفه مسئولین امر در برخورد با این اپیدمی چگونه باید باشد به عنوان مثال یک چاقو هم می تواند به ما در غذا پختن کمک کند هم در ارتکاب به جرم . حال باید دید که ساپورت اگر تحت کنترل باشد مفید واقع می شود یا مضر.

البته در خوشبینانه ترین حالت می توان گفت که چند سال پیش هم مانتوهای کوتاه رواج یافته بود که به آرامی از سوی استفاده کنندگان کنار گذاشته شد زیرا مُد، زمانی بوجود می آید و مدتی بعد اضمحلال می یابد. رویکرد جوانان و بویژه دختران به استفاده از قلیان را می توان در همین چارچوب تببین کرد. اما آیا این دلیلی برای عدم کنترل این اپیدمی خواهد شد یا لازم است جامعه را با فرهنگ استفاده از این چنین کالاهایی آشنا کنیم چرا که روشنگری و بصیرت دهی در موضوعات مختلف  بازخورد بسیار بهتری را در مقابل رفتار قهر آمیز خواهد داشت.

پارسال مانتوی کوتاه و قلیان  ،امسال ساپورت و سال آینده  چیز دیگری دغدغه فرهنگ جامعه ما خواهد بود اینجاست که تبیین و اقدام عملی و تبلیغاتی و فرهنگ سازی گسترده با تمام توان و تجهیزات در راستای اشاعه سبک زندگی اسلامی راه گشا و سدی استوار در برابر سنگ پرانی های فرهنگ های بیگانه خواهد بود.

بیایید کمی خود  را مقصر بدانیم و کم کاری و غفلت خودمان را دریچه ورود ناهنجاریهای امروزه  به ایران اسلامی بدانیم و برای حفظ فرهنگ و جامعه ای که فرزندانمان در آن پرورش می یابند جسور باشیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب