امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5821 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر ارشاد:باید با «قصه‌ها» برخورد کرد/ ارشاد مجوزی برای حضور قصه‌ها در جشنواره ونیز نداده است

خبرایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد مجوز می‌دهد شما در جشنواره‌ای شرکت کنید در حالی که برای فیلم «قصه‌ها» چنین مجوزی صادر نشده است. شخصی به عنوان کارگردان فیلم را در صحنه‌‌های بین‌المللی عرضه می‌کند تا یک جایزه‌ای بگیرد.
وزیر ارشاد:باید با «قصه‌ها» برخورد کرد/ ارشاد مجوزی برای حضور قصه‌ها در جشنواره ونیز نداده است
به گزارش خبرایران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگویی خبری درباره حضور فیلم «قصه‌ها» در جشنواره فیلم ونیز گفت: این کاری است که باید با آن برخورد کرد. بعضی فیلم‌ها دست روی بعضی زخم‌ها و نقاط سیاه می‌گذارند و این نگاه را به دنیا عرضه می‌کنند که کار نادرستی است.  الان داریم بحث می‌کنیم این فیلم نامناسبی است و چرا در صحنه بین‌المللی حضور پیدا می‌کند. بنده سئوالم این است که چرا به این فیلم مجوز ساخت داده شد.

جنتی ادامه می‌دهد: وزارت ارشاد مجوز می‌دهد شما در جشنواره‌ای شرکت کنید در حالی که برای این فیلم چنین مجوزی صادر نشده است. شخصی به عنوان کارگردان فیلم را در صحنه‌‌های بین‌المللی عرضه می‌کند تا یک جایزه‌ای بگیرد.

وزیر ارشاد در ادامه با اشاره ساخته شدن این فیلم گفت: قبل از اینکه از ما در مورد این فیلم و حضور جهانی‌اش سوال بشود باید بررسی بشود اصلا چرا قصه ها ساخته شد و چرا این فیلم مجوز ساخت گرفت و بر روی ساختش نظارت نشد. ما باید در گلوگاه اولیه نظارت کنیم و عناصر آگاه فیلم شناس و متخصص و آشنا به مبانی دینی و ملی خودمان و اینها باید در صدور پروانه ساخت و حین ساخت نظارت کنند تا عین فیلمنامه‌ای که پروانه ساخت گرفته ساخته شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب