امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5856 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیر کل آموزش های شهروندی شهر تهران ؛

آموزش شهروندی سرمایه اجتماعی است/ آموزش و پرورش در کنار مشکات 3

خبرایران : مدیر کل آموزش های شهروندی شهر تهران در افتتاحیه مشکات 3 منطقه 11 گفت: از طریق سرمایه اجتماعی؛ سرمایه اقتصادی کمتری برای نگه داشت کلان شهر تهران هزینه می کنیم.
آموزش شهروندی سرمایه اجتماعی است/ آموزش و پرورش در کنار مشکات 3

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی  شهرداری منطقه 11 ،ابوالفضل رفیع مدیر کل آموزش های شهروندی شهر تهران در نشست افتتاحیه جشنواره مشکات 3 در سالن کنفرانس شهرداری منطقه 11 برگزار شد؛ گفت:با آموزش های شهروندی  می توان هزینه های نگه داشت شهری به بزرگی شهر تهران را کاهش داد.

رفیع با اشاره به این که در دنیا دو سرمایه پول و سرمایه اجتماعی وجود دارد ،جلب مشارکت مردمی از طریق سرمایه اجتماعی را در صرفه جویی سرمایه اقتصادی برای نگه داشت بسیار اثر بخش دانست و افزود: شورایاران و مدیران خانه های علم و زندگی خط مقدم مشارکت مردمی هستند و توجه به این ساختار ها می تواند بستری را برای فعالیت مردم فراهم نماید.

مدیر کل آموزش شهروندی شهر تهران با یادآوری این نکته که آموزش در فرهنگ ما به عنوان یک عبادت تلقی می شود اظهار داشت: در موضوع آموزش شهروندی خواستار آن هستیم که شهروندان سبک زندگی شهری را یاد بگیرند و بیاموزند که با محیط زیست و .. چه رفتاری داشته باشند.

رفیع در ادامه گفت:جشنواره مشکات 3 در نظر دارد در کنار آموزش و پرورش در 44 مدرسه ابتدایی در شهر تهران که دو مدرسه  نیز در منطقه 11 واقع شده است؛ کار خود را آغاز کرده تا بتوانند در کنار دروس درسی مبحث آموزش شهری را به دانش آموزان بیاموزند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شهری که محل زندگی همه ماست با فراگیری آموزش کیفیت بخشیم و سطح ناهنجاری ها را کاهش و به سطح استاندارد برسانیم .

همچنین در این نشست مهران اعتمادی شهر دار منطقه 11  با اشاره به رویکرد شهرداری تهران مبنی بر ارائه آموزش های پایه ای و بنیادین به شهروندان  بیان داشت: آموزش شهروندی سرمایه گذاری جدی و اساسی است که سود دو سویه مادی و معنوی دارد و هر چه در آموزش های شهروندی هزینه کنیم در الگوهای سخت افزاری نتیجه می گیریم.

شهردار منطقه 11 در خصوص این که در کشور ها و شهر های توسعه یافته صرفه جویی انجام می شود؛ افزود: بحث آموزش بسیار مهم است و تاثیر خوبی در کاهش هزینه های شهرداری دارد.

گفتی است که در" جشنواره مشکات 2"، بیست و سه هزار اثر جمع آوری شده است .

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب