امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5864 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

استاندارد جدید پالم در محصولات لبنی تا آخر شهریور اعلام می‌‌شود

خبرایران: انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه مؤسسه استاندارد، استانداردهای جدید استفاده از پالم در محصولات لبنی را تا آخر شهریور اعلام می‌کند، گفت: چند کارخانه متخلف گران فروش از سوی سازمان حمایت معرفی شده‌اند.
استاندارد جدید پالم در محصولات لبنی تا آخر شهریور اعلام می‌‌شود
رضا باکری در گفتگو یی، در پاسخ به اینکه آیا استانداردهای جدید استفاده از روغن گیاهی پالم در محصولات لبنی تدوین شد؟ گفت: مؤسسه استاندارد تاکنون 3 جلسه برای این منظور تشکیل داده و این هفته نیز جلسه چهارم آن برگزار می‌شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: استاندارد جدید استفاده از روغن پالم گیاهی تا آخر شهریور ماه اعلام می‌شود. باکری در پاسخ به اینکه آیا همچنان که سازمان حمایت اعلام کرده بود، افزایش‌ قیمت‌ خودسرانه به حالت قبل برگردانده شد؟ گفت: معیار قیمت محصولات لبنی آخرین نرخ اسفند سال 92 به اضافه 15 درصد است که مجوز آن را ستاد تنظیم بازار داده است و هر گونه مغایرتی با این قیمت تخلف محسوب می‌شود و ناظران بازار برخورد می‌کنند.

*چند کارخانه متخلف گران فروش از سوی سازمان حمایت معرفی شد

از باکری سؤال شد، آیا تاکنون گزارشی در زمینه تخلف افزایش قیمت وجود داشته است؟ گفت: مواردی بوده که سازمان حمایت معرفی کرده و برخورد شده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی همچنان افزود: انجمن صنایع لبنی نظارتی بر قیمت در بازار ندارد و مسئولان مرتبط این بخش  بر قیمت‌ها نظارت می‌کنند.

در حالی که اخیرا توسط وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی پرده از استفاده روغن پالم در لبنیات و ضررهای آن برای سلامت انسان پرده برداشته شد، به گفته این مقام مسئول استانداردهای جدیدی برای استفاده از این محصول در لبنیات تدوین می‌شود.

چند هفته پیش مجوز استفاده از روغن پالم در 450 کارخانه لبنی لغو شد و این به دنبال اعلام وزیر بهداشت مبنی بر آسیب‌زا بودن این روغن بود، به نظر می‌رسد این اقدام مقطعی بوده و استانداردهای جدید در حال وضع شدن است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب