امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5867 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

پنجمین همایش بین المللی باران غدیر؛

اسماعیلی: پیام ائمه (ع) حاوی ارزش های جهانی است/ برخی شیاطین به اختلافات مذاهب دامن می زنند

خبرایران : یک شاعر آیینی معتقد است پیام های دین اسلام كه توسط ائمه (ع) ابلاغ شده است، منحصر به جامعه اسلامی نیست، بلكه حاوی ارزش های جهانی است.
اسماعیلی: پیام ائمه (ع) حاوی ارزش های جهانی است/ برخی شیاطین به اختلافات مذاهب دامن می زنند

به گزارش خبرایران، رضا اسماعیلی، شاعر آیینی كشورمان، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این كه در مدح و منقبت معصومین و ائمه (ع) توسط ادبای كشورها و ادیان دیگر آثار بسیاری خلق شده است، اظهار كرد: در گذشته نیز بسیاری از شاعران به دلیل ارادتی كه به ائمه (ع) داشته اند آثاری برای این شخصیت ها سروده اند.

وی درباره علت پرداختن شاعران و ادبای دیگر مذاهب و ادیان به ائمه و معصومین (ع) گفت: پیام های دین اسلام كه توسط ائمه (ع) ابلاغ شده است، منحصر به جامعه اسلامی نیست، بلكه حاوی ارزش های جهانی و مورد قبول همه مردم جهان است و همه برای احیای این ارزش ها تلاش می كنند.

شاعر مجموعه ملكوت كلمات ادامه داد: در همایش بین المللی باران غدیر حوزه هنری هر ساله شاعران بسیاری از نقاط و ادیان مختلف جهان حضور پیدا می كنند و در این همایش می توانیم شاهد اشعار و متون ادبی باشیم كه شخصیت های برجسته در مدح حضرت علی (ع)، امام حسین (ع) و دیگر ائمه اطهار (ع) سروده اند.

اسماعیلی با اشاره به این كه شخصیت های مطرحی همچون گاندی درباره عظمت و بزرگی شخصیت حضرت علی (ع) سخن گفته اند، عنوان كرد: با برگزاری همایش های بین المللی و دعوت از شخصیت های برجسته ادبی و علمی جهان برای حضور در این همایش ها می توانیم آموزه های دین مبین اسلام را به مردم سراسر جهان صادر كنیم.پیام حضرت امام (ره) وحدت كلمه بود و در شرایطی كه برخی از شیاطین در جهان به اختلافات مذاهب و ادیان دامن می زنند و تفرقه افكنی می كنند باید با هوشیاری و آگاهی ارزش های والای دینی كه بعد جهانی دارد را تبلیغ كنیم و توطئه ها را خنثی كنیم.

این شاعر ضمن ابراز تاسف از وقایعی كه باعث می شود تصویر نادرستی از دین اسلام در جهان منتشر شود، گفت: اگر به نحو شایسته ای دین اسلام معرفی شود می توان با این گونه تبلیغ ها مقابله كرد.

اسماعیلی در پایان گفت: شاعران مسلمان و شیعه كشورمان نیز در آثارشان مدح و ستایش بزرگان ادیان دیگر را گفته اند. به طور مثال، مرحوم طاهره صفارزاده برای بسیاری كه در راه مقاومت و ارزش های اسلامی تلاش می كرده اند و  شاعران معاصر نیز برای حضرت مسیح (ع) شعر سروده اند.

شایان ذكر است، پنجمین دوره همایش بین المللی باران غدیر مهر ماه امسال با حضور شخصیت های ادبی، هنری و دانشگاهی كشورها و ادیان مختلف در حوزه هنری برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب