امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5880 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بلژيک سومين قربانی بلندقامتان ايران شد / صعود شاگردان کواچ به دور دوم

خبرایران: تيم ملي واليبال ايران در چهارمين گام از مرحله مقدماتي مسابقات قهرماني جهان با نتيجه 3 بر 1 بلژيک را شکست داد و صعودش را به دور بعد قطعي کرد.
بلژيک سومين قربانی بلندقامتان ايران شد / صعود شاگردان کواچ به دور دوم

به گزارش خبرایران ، سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف در ابتدای مسابقه به میدان رفتند.شاگردان کواچ در این مسابقه هم خوش درخشیدند تا صعود ایران به مرحله بعد مسابقات مسجل شود و دیدار فردای تیم ملی برابر پورتوریکو صرفآً یک دیدار تشریفاتی باشد.

 

ست اول؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

ست اول را بلژیک بهتر آغاز کرد و ۶ بر ۴ پیش افتاد. با وجود تلاش بازیکنان ایران برای جبران امتیازات عقب افتاده، بلژیک دو امتیاز برتری را حفظ کرد و در وقت استراحت فنی اول به پیروزی ۸ بر ۶ رسید.

در بازگشت به زمین، بلژیک چند امتیاز دیگر گرفت اما ملی‌پوشان که می‌دانستند با شکست احتمالی در این دیدار، کارشان برای صعود به مشکل برمی‌خورد خود را به امتیاز ۱۰ در مقابل اندوخته ۱۲ امتیازی بلژیک رساندند و با گرفتن دو امتیاز متوالی دیگر، بازی را به تساوی ۱۲ بر ۱۲ کشاند. در ادامه، بازی پایاپای دنبال شد و دو تیم در امتیاز ۱۵ مساوی بودند اما امتیاز ۱۶ و پیروزی وقت استراحت فنی دوم به بلژیک رسید.

در بازگشت، ایران بازی را به تساوی کشاند و دو تیم تا امتیاز ۱۷ با هم پیش رفتند اما بلژیک دو امتیاز پیاپی گرفت و پیش افتاد. بلژیک ۲۲ بر ۲۰ جلو افتاده بود که ایران روی دو حرکات خوب، باز هم همه چیز را مساوی کرد و در ادامه بلژیک را در امتیازات جا گذاشت و ۲۴ بر ۲۳ پیش افتاد. امتیاز بعدی هم به ایران رسید تا ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ملی‌پوشان کشورمان خاتمه یابد.

 

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۵ به سود ایران

ست دوم را ایران بهتر آغاز کرد و ۵ بر ۲ پیش افتاد. همکاری خوب معروف و موسوی و کار سرعتی ایران، باعث برتری ۸ بر ۴ تیم ملی کشورمان در وقت استراحت فنی اول شد.

در بازگشت، ایران دو امتیاز دیگر گرفت تا سرمربی بلژیک درخواست وقت استراحت کند اما امتیاز بعدی با پوئن‌سرویس سهم ایران شد. دفاع ایران کار را برای مهاجمان بلژیک سخت کرد و ایران ۱۳ بر ۴ پیش افتاد تا اینکه بلژیک موفق شد با کار سرعتی دو امتیاز بگیرد. بلژیک در این زمان از بازی و درحالی که ایران ۱۵ امتیاز داشت خود را به فاصله ۵ امتیازی ایران رساند اما با امتیازی که میرزاجانپور گرفت، وقت استراحت فنی دوم با حساب ۱۶ بر ۱۰ به سود کشورمان به پایان رسید.

ایران ۲۰ بر ۱۲ پیش بود که سرویس غفور به بیرون رفت اما بلژیکی‌ها هم سرویس خود را از دست دادند. کواچ در این زمان تشکری را جایگزین غلامی کرد و او هم بلافاصله برای ایران امتیاز گرفت. شروع مقتدرانه ایران در ست دوم تا پایان این ست ادامه یافت و ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ پیروز شد.

 

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود بلژیک

امتیاز اول ست سوم را ایران کسب کرد. بلژیک که از شرایط ست دوم درس گرفته بود سعی می‌کرد زیاد از ایران عقب نیفتد و بعد از هر امتیاز ایران، بازی را مساوی می‌کرد و بالاخره هم ۶ بر ۵ پیش افتاد. در ادامه ایران بازی را ۷ بر ۷ مساوی کرد اما بلژیک در وقت استراحت فنی اول به پیروزی ۸ بر ۷ رسید.

بلژیک در بازگشت چند امتیاز دیگر گرفت و ۱۱ بر ۸ پیش افتاد اما با درخواست ویدوئوچک، امتیاز به ایران داده شد تا حساب کار ۱۰ بر ۹ شود و ضربه تمام کننده قائمی کار را به تساوی کشاند. در ادامه بلژیک ۱۵ بر ۱۳ جلو افتاد و این تیم با پوئن‌سرویس کاپیتان خود، در وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ پیروز شد.

دفاع خوب بلژیک در این ست به چشم می‌آمد و بلژیک به امتیاز ۲۰ در مقابل ۱۵ امتیاز ایران رسید تا اینکه جای خالی معروف، گره بازی را باز کرد. بلژیک ۲۳ بر ۱۸ جلو افتاده بود که امیر غفور روی این امتیاز درخواست ویدئوچک کرد که با تذکر داور روبه رو شد. در خواست ویدئوچک از سوی کواچ در امتیاز بعدی کارساز شد و نتیجه ۲۳ بر ۱۹ به سود بلژیک شد. رسیدن بلژیک به امتیاز ۲۴ کواچ را مجاب به گرفتن وقت استراحت کرد و در بازگشت سرویس بلژیک به تور خورد تا این بار سرمربی بلژیک درخواست تایم اوت کند. این ست در پایان با برتری ۲۵ بر ۲۱ بلژیک همراه شد.

 

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران

امتیاز اول این ست را قائمی کسب کرد و بلژیک کار را مساوی کرد. قائمی یک امتیاز سرویس گرفت تا ایران ۳ بر یک پیش بیفتد. بلژیک در این ست به دفاع خود سر و سامان بخشید و بازی ۶ بر ۶ مساوی شد. البته ایران در وقت استراحت فنی اول بلژیک را با نتیجه ۸ بر ۷ شکست داد.

بلژیک امتیاز ۸ ر ا در پایان یک ماراتن دیدنی از دو تیم به حساب خود ریخت اما ۳ امتیاز بعدی به ایران رسید. ایران در پایان وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ پیروز شد.

بلژیک با بیرون رفتن سرویس قائمی به امتیاز ۱۵ رسید اما ایران هنوز ۲ امتیاز جلو بود. وقتی ایران امتیاز ۱۹ را کسب کرد سرمربی بلژیک به شدت و با الفاظ بدی به داور معترض شد که البته نتیجه‌ای برای تیمش نداشت. ایران در پایان این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ پیروز شد و با پیروزی ۳ بر یک در مجموع، به مرحله دوم مسابقات صعود کرد.

تیم ملی والیبال کشورمان در آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی این مسابقات، از ساعت ۱۹ فردا به مصاف پروتوریکو می‌رود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب