امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5903 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

داعش به نقطه صفر مرزی عربستان رسید/ سقوط شهر مرزی»عرعر» بدون هیچ گونه مقاومتی!

خبر ایران : گروه تروریستی داعش موفق شد شهر مرزی "عرعر" و پاسگاه مرزی این شهر را به صورت کامل در اختیار بگیرد. به این ترتیب، داعش به نقطه صفر مرزی عربستان رسیده است.
داعش به نقطه صفر مرزی عربستان رسید/ سقوط شهر مرزی»عرعر» بدون هیچ گونه مقاومتی!
به گزارش خبر ایران صفحه رسمی استانداری انبار داعش (موسوم به "دولة الإسلامية - ولاية الأنبار) در شبکه اجتماعی توئیتر، اعلام کرد: «پرچم دولت اسلامی، اکنون بر فراز ساختمان های اداری شهر و پاسگاه مرزی "عرعر" (عربستان سعودی) در حال اهتزاز است.در همین حال، روزنامه فرامنطقه ای الحیات در گزارشی به نقل از مقامات امنیتی بغداد نوشت: «مرزهای "طریبیل" و "الولید" (اردن) طی روزهای اخیر سقوط کرده و به دست داعش افتاده اند؛ اما مقاومت نیروهای مسلح وفادار به بغداد در این مناطق (موسوم به نیروهای جماعت بیداری) مانع تثبیت موقعیت داعش در این نقاط شده است. برخلاف این دو مرز، شهر و پاسگاه مرزی "عرعر" بدون هیچ گونه مقاومتی به دست داعش سقوط کرد! خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع آگاه در استانداری کربلا اعلام کرد: «شب گذشته نیروهای داعش در شرایطی پرچم های عراق را از سطح شهر عرعر پایین آوردند که نیروهای نظامی و اداری شهر را ترک کرده بودند!» همین منبع هشدار داد که داعش در روزهای اخیر نیروهای زیادی را به منطقه "قضاء النخیب" گسیل داشته و می خواهد این مرز را نیز فتح کند.

نماد شهر مرزی عرعر که بدون مقاومت سقوط کرد

مرز قضاء النخیب، از سویی مرز استان های کربلا (شیعه نشین) و الانبار (سنی نشین) به حساب می آید و از سوی دیگر بزرگ ترین پاسگاه مرزی بین عراق و عربستان به سحاب می آید که حجاج زمینی عراق از آن برای عبور و مرور استفاده می کنند. این منبع هشدار داد: «داعش از سلاح های پیشرفته و سنگینی در نبردها استفاده می کند و ارتش باید به سرعت از طریق استان کربلا - که امن به حساب می آید - این مرز را تقویت کند.

گفتنی است بنا به شواهد غیرقابل انکار، سازمان امنیت عربستان نقش مؤثری در تشکیل شعبه عراق سازمان القاعده داشته است و همین شاخه بعدها در سیر تکاملی خود گروه تروریستی داعش را تشکیل داد. اکنون داعش، داعیه استقلال دارد و عربستان نیز مدعی مبارزه با داعش است. باید دید داعش به خاک عربستان حمله خواهد کرد یا خیر؟

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب