امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5933 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گزارش مراسم رونمایی پوسترها و اقلام تبلیغی جشنواره فیلم مقاومت؛

اشک های جهانبخش سلطانی / غیبت ابوالقاسم طالبی / ایران و رهبری جریان مقاومت جهانی

خبرایران : سید عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله در تهران معتقد است جامعه اسلامی و همه جوانان باید به شخصیتی همچون شهید عماد مغنیه به زندگی ، پیروزی و شهادت او توجه کنند چرا که یادآوری نام شهید مغنیه مساوی با پیروزی است.
اشک های جهانبخش سلطانی /  غیبت ابوالقاسم طالبی / ایران و رهبری جریان مقاومت جهانی

به گزارش خبرایران، مراسم رونمایی از پوسترهای سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت   صبح امروز با حضور «محمد خزاعی» دبیرجشنواره ،« سید عبدالله صفی الدین» نماینده حزب الله در ایران، «محمدرضا شرف الدین »مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، «جهانبخش سلطانی» بازیگر سینمای ایران ، «مرتضی شعبانی» مستندساز جنگ، «محمدتقی فهیم» منتقد و نویسنده سینمایی، «محمدحسین نیرومند» کارشناس فرهنگی و اهالی رسانه در تالار اسوه برگزار گردید.

 

صفی الدین نماینده حزب الله لبنان درایران به هنگام رونمایی از پوستر بخش عماد مغنیه پشت میکروفون قرار گرفت و گفت: تعریف مقاومت به معنای واقعی و حقیقی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشخص شد و بدون شک همه مقاومت های دنیا مدیون انقلاب اسلامی و علی الخصوص امام خمینی (ره)هستند.

وی افزود : کسی که با ولایت باشد و راه ولایت را دنبال کند خدا راه را برایش باز می کند. من از بچگی با شهید عماد مغنیه بزرگ شدم و می دیدم اوکه تمام زندگیش با ولایت و در راه ولایت است روز به روز شخصیتش چگونه بالا و بالاتر می رود. در جلسه ای که با سید حسن نصر ا... و شهید عماد مغنیه داشتیم آقای نصر ا... به نبوغ وی پی برده بوده و از استراتژی اش بسیار تعریف می کرد.

صفی الدین اضافه کرد: من از جامعه اسلامی و جوانان می خواهم که به یک چنین شخصیت انسانی توجه کنند و ویژگی های بارز او را برای علما و رهبران روشن کنند بیشتر به ویژگیهای برجسته او بپردازند و بررسی این شخصیت را از یاد نبرند. شهید عماد مغنیه زندگیش پیروزی، شهادتش پیروزی و انشا ا... در اینده یادآوری نامش هم پیروزی است.

 

منتظمی : رهبری جریان مقاومت جهانی برعهده ایران است

 

در ادامه مراسم به هنگام رونمایی از پوستر کنفرانس افق نو غلامرضا منتظمی مدیر اجرایی امور بین الملل جشنواره مقاومت طی سخنانی اظهار داشت: پنجره ای که افق نو به جهان باز کرد در واقع به کشف و طراحی آقای نادر طالب زاده برمی گردد و به راستی جایگاهش در کنار جشنواره فیلم مقاومت بود. برنامه های کنفرانس افق نوعبارتند از جریان مقاومت جهانی که ایران رهبری آن را برعهده دارد ،همچنین صهیونیسم که جریان تمدن غرب را تحت کنترل خود قرار داده و امروز تحت تاثیر مقاومت اسلام است و همچنین، تمدن غرب که بزرگترین تاثیر را روی جهان دارد تحت تاثیر جریان مقاومت اسلام قرار گرفته است.

در ادامه مراسم ، بخش رونمایی از پوستر هنرمندانی همچون جهانبخش سلطانی ، مرتضی شعبانی ، ابوالقاسم طالبی و محمد تقی فهیم برگزار شد که در این مراسم ابوالقاسم طالبی به دلیل سفر کاری برای دیدن لوکیشن فیلم جدیدش در مراسم حضور نداشت.

جهانبخش سلطانی طی سخنان کوتاهی که به دلیل یاد آوری شهدا ، گریه مانع شد تا سخنانش را کامل کند گفت: کسانی را که درعرصه هنر مقاومت از دست دادیم همچون شیرانی در دل جنگ بودند که می توان به زنده یاد رسول ملاقلی پور اشاره کرد که من افتخارهمکاری با ایشان را در فیلم افق داشتم.

بعد ازاینکه گریه مانع از صحبت های سلطانی شد محمد رضا شرف الدین صحبت های او را تکمیل کرد و افزود: در جهاد دانشگاهی اصفهان آقای جهانبخش سلطانی کار تئاتر می کردند و تا وقتی می امدند گروهی را برای اجرای تئاتر هماهنگ کنند عملیاتی شکل می گرفت و آن گروه تئاتر برای اجرا تکمیل نمی شد و در نهایت کسانی که قرار بود در گروه کار کنند شهید می شدند. آنها به راستی رفیق دوست و انسانهای واقعی بودند که هیچ وقت فرمایشی کار نکردند.

 

شعبانی : سینمای ایران در مقابل تفکر هالیوود می ایستد

 

مرتضی شعبانی نیز به هنگام رونمایی ازپوستر خود گفت: باید قدر سینمای ایران و دفاع مقدس را بدانیم.من یک هفته ترکیه بودم و وقتی با مدیران تلویزیون شبکه‌های مختلف ترکیه صحبت می‌کردم؛ دریافتم که آنها به سینمای ایران به عنوان یک قله نگاه می‌کنند. از فیلم هایی نام می بردند که ما بی اعتنا از کنارشان می گذشتیم، همچون؛ «خداحافظ رفیق» و «پرواز در شب».

وی تصریح کرد : در حالیکه سینما در دنیا وجود ندارد و در حال از بین رفتن است و معدود کشورهایی دارای سینمای مخصوص به خود هستند، سینمای ایران در مقابل تفکر هالیوود می ایستد و تنه به سینمای غرب می زند.

 

فهیم : جشنواره مقاومت خانه دوم من است

 

محمد تقی فهیم منتقد پیشکسوت نیز به هنگام رونمایی از پوستر خود اظهار داشت: جشنواره مقاومت از نظر عاطفی به عنوان خانه دوم برای ما محسوب می شود. این روزها فشار زیادی بر یک چنین فضاهایی قرار دارد و استکبار در تلاش است که سینمای نجیب ایران را به انزوا بکشاند و جریانی به دنبال فرار تماشاگران از سینمای ایران است. اما سینمای مقاومت می تواند اتفاق مهم برای سینمای ایران قلمداد شود. و درهم شکستن آرزوهای متفکرین غرب باشد.

 

خزاعی : جشنواره برای همه مردم ایران» شعار جشنواره است

 

محمد خزاعی دبیر جشنواره نیز آخرین نفری بود که در این مراسم ضمن تقدیر از همه کسانی که در برگزاری این مراسم کمک کردند گفت: با تلاش همه شما عزیزان است که جشنواره ای که امید بچه های انقلاب است به آرمانهای خود نزدیک می شود. ما گام های اولیه را برمی داریم و از سالهای بعد تکمیل تر قدم بر می داریم. چرا که جشنواره مقاومت جشنواره با اهمیتیست که از تمام رسانه های دنیا دنبال می شود. جشنواره مقاومت امید و دغدغه کسانی است که تفکر مقاومت دارند. این جشنواره امید فیلمسازهای آزادی بخش است که بر علیه صهیونیسم فعالیت می کنند پس وظیفه ما از این بعد سنگین تر خواهد شد.

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت افزود: از ۶۰ مهمان خارجی دعوت کردیم در این مراسم حاضر باشند می خواهیم فضای گفت و گو و بحث در جشنواره حاکم باشد .بخشی از جشنواره به کنفرانس افق نو اختصاص دارد و مهمانانی برای این رویداد به ایران خواهند آمد.

خزاعی ادامه داد : شعار امسال برای ستاد برگزاری جشنواره ،این است که جشنواره برای همه مردم ایران برگزار می شود و همه ما بر اساس این شعار عمل می کنیم. و جشنواره تقریبا در تمام نقاط ایران برگزار می شود. عده ای از ما سوال می کنند که چرا جشنواره با این ابعاد وسیع برگزار می شود ؟ پاسخ ما این است که جشنواره کوچک و نحیف که به اختتامیه و افتتاحیه منتهی شود را راحت می توان برگزار کرد اما مدیریت و برنامه ریزی جشنواره ای با این ابعاد تلاش و زحمت بزرگی می خواهد. لذا جشنواره امسال نه تنها در تهران بلکه در ۱۴۰۰ نقطه از کشور در شهرهایی نظیر ایلام، کردستان سیستان و کرمان نیز برگزار خواهد شد.

ضمن اینکه این جشنواره در تمام مساجد و حوزه های علمیه و همینطور به صورت خود جوش در پارک ها توسط دانشجوها برگزار می شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب