امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5965 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جوانان همچنان بیکارترین ها ماندند/نرخ بیکاری در روستاها بیشتر از شهر شد

خبرایران:بررسی های مرکز آمار ایران نشان می دهد نرخ بیکاری در نقاط شهری بیش از نقاط روستایی است.
جوانان همچنان بیکارترین ها ماندند/نرخ بیکاری در روستاها بیشتر از شهر شد
به گزارش خبر ایران،  گزارش هاي مرکز آمار تاييد مي کند، وضعيت بازار کار در کشور طي ماه هاي گذشته بهبود پيدا کرده است. آمارهاي کلي نشان مي دهد نرخ بيکاري به عدد 10.7 درصد رسيده است. دولت نيز اميدوار است با اجراي سياست هاي خروج از رکود، وضعيت اشتغال را بهبود دهد.

نرخ بيکاري کشور در بهار به عدد 10.7 درصد رسيده است. اين شاخص در بين مردان 9 درصد و در بين زنان 19.4 درصد محاسبه شده است. همچنين بررسي هاي مرکز آمار ايران نشان مي دهد نرخ بيکاري در نقاط شهري بيش از نقاط روستايي است، به طوري که نرخ بيکاري در نقاط شهري 12 درصد و در نقاط روستايي 7.5 درصد است. چناچه جمعيت جمعيت فعال 15 ساله و بيشتر در نظر گرفته شود، نرخ بيکاري همان جمعيت 10.7 درصد به دست مي آيد.

مقايسه نرخ بيکاري در گروه هاي سني نشان مي دهد، بيشتر نرخ بيکاري در گروه سني 20-24 ساله با 26.5 درصد بوده است. بررسي اين شاخص در بين مردان و زنان نشان مي دهد، همين گروه سني در بين مردان 22.3 درصد و در بين زنان با 47.2 درصد، بالاترين نرخ بيکاري را به خود اختصاص داده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب