امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5967 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درگیری سیاسی در شورای شهرتهران؛

دوستی: هیات رئیسه را به شهرداری تبریک می گویم/ پیرهادی: تحملت را بالا ببر

خبرایران: امروز شورای شهر عرصه لفاظی های سیاسی بین دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا بود و طرفین همدیگر را آماج متلکهای سیاسی کردند.
دوستی: هیات رئیسه را به شهرداری تبریک می گویم/ پیرهادی: تحملت را بالا ببر
به گزارش خبرایران، پیش گویی ها راست درآمد. شورای شهر که می گفتند قرار است خدماتی و اجتماعی باشد، هسته سخت سیاسی اش را آشکار کرد و امروز متلک های سیاسی و بحثهای سیاسی در این نهاد قانونا اجتماعی، بالا گرفت.

جرقه این برخورد سیاسی را شجاع پوریان، معاون سابق اجرایی شورای شهر زد و در نطق پیش از دستور، مسئولان شهرداری را به دخالت در انتخابات هفته گذشته هیات رئیسه شورای شهر متهم کرد.

ولی مقارن ظهر که ساعات انتهایی جلسه علنی شورا بود، اسماعیل دوستی، از چمران، رئیس شورا اجازه گرفت تا تذکر دهد. این عضو اصلاح طلب شورای شهر در ابتدای سخنانش با لحن معنی داری گفت: پیروزی را به هیات رئیسه و اصولگرایان عزیز و همچنین شهرداری تهران تبریک می گویم.

دوستی در ادامه سخنانش به سابقه 10 ساله ریاست چمران به شورای شهر اشاره کرد و گفت: دو اتفاق جالب توجه در دوره ریاست شما افتاد که هنوز ابعاد آن مشخصش نشده، اول اینکه 320 میلیارد تومان یا به روایتی 350 میلیارد تومان هزینه فاقد سند دوره آقای احمدی نژاد را هرگز پیگیری نکردید و دوم هم هزینه های فاقد اعتبار در دوره دوم آقای قالیباف هرگز مشخص نشد.

او در ادامه از چمران خواست به فکر روزی بیفتد که شهدا و به خصوص مصطفی چمران، برادر شهید رئیس شورای شهر او را بازخواست می کند که چه عملکردی داشته است.

دوستی همچنین در ادامه سخنانش از قولهای بی ضابطه شهردار تهران در بازدیدهای میدانی انتقاد کرد و گفت: اینطور که آقای قالیباف هر جا رسید وعده می دهد و بعد عمل می کند، شورای شهر یعنی کشک!

چمران: باید نزد خدا ماجور باشید نه بندگان خدا
در پاسخ به او، چمران، رئیس شورا، با لحن آشتی جویانه ای سعی کرد قصه را فیصله بدهد، او گفت که آماده شنیدن همه انتقادات است و بارها هم گفته هزینه فاقد سند و اعتبار در شهرداری تهران وجود ندارد. فرقی هم ندارد من اینجا باشم یا نباشم، باید انسان نزد خدا ماجور باشد نه بندگان خدا. اینجا نشستن من هم پیروزی نیست و آنجا نشستن آقای مسجدجامعی هم شکست نیست.

با وجودی که چمران سعی کرد دعوای سیاسی را آشتی دهد، پیرهادی، عضو جوان شورای شهر، کوتاه نیامد و به عنوان نوک حمله اصولگرایان مدافع قالی باف، به پاسخ دادن به کنایه های دوستی مشغول شد.

او در سخنانی گفت: دوستان تحمل خود را بالا ببرند. قرار نیست فرصت واگذاری یک مسئولیت اجتماعی را بدل به دعوای سیاسی کنیم.

پیرهادی در ادامه سخنانش خطاب به دوستی گفت: شما که از هزینه های فاقد سند و اعتبار در دوره آقای احمدی نژاد و قالیباف حرف می زنید خودتان در دوره ای شهردار منطقه در تهران بودید که قوه قضاییه مدیران شهری را به اتهامات مالی بازداشت کرد.
دوستی در جواب گفت: "نمی دانی بدان که همه تبرئه شدند."

پیرهادی اما گوشش بدهکار نبود و گفت: همه می دانیم در دوره مدیریت دوستان شما، شهرداری تهران در مظان اتهام تراکم فروشی و عملکرد غیرشفاف مالی بود. پس چرا اینطور از طرف مقابل انتقاد می کنید؟

این سخنان که به طور مستقیم به دوران مدیریت کرباسچی در شهرداری تهران اشاره داشت به معاون سابق او، محمد حقانی عضو فعلی شورای شهر گران آمد و رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر هم در مقابل توضیح برآمد.

 

حقانی: تمام مدیران شهرداری از اتهامات قضایی تبرئه شدند

این عضو شورای شهر به پیرهادی که احتمالا در ابتدای دوران خدمت کرباسچی هنوز در دبیرستان درس می خواند، گفت: آقای دکتر پیرهادی مسئله را مطرح کرد و چون من 14 سال به عنوان معاون شهردار در شهرداری تهران از سال 68 حضور داشتم باید توضیح بدهم. همه اذعان دارند از این سال در مدیریت شهری، تحول ایجاد شد و در دوره ای حدود 20 نفر از مدیران شهرداری تهران متهم شدند به مسایلی و همان قوه قضاییه ای که شما و من به آن اعتقاد دارید، همه مدیران را تبرئه کردند و عاملان این اتهامات محاکمه شدند و به حبس محکوم شدند.
او توضیح داد: فقط شهردار وقت تهران محکوم شد و 2 سال حبس رفت ولی این ربطی به شهرداری تهران نداشت و لازم است در این باره دقت شود.
با این سخنان، اولین جلسه علنی دوره چهارم شورای شهر با ریاست مهدی چمران در حالی پایان یافت که گعده های مختلف اعضای اصولگرا و اصلاح طلب شورای شهر در صحن علنی همچنان ادامه داشت و بازار اظهار نظرهای رسانه ای و مصاحبه های جنجالی همچنان داغ بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب