امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5973 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ازسوی محمدعلی نجفی؛

اعضای کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها منصوب شدند

خبرایران: کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها با صدور احکامی از سوی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد
اعضای کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها منصوب شدند
به گزارش خبر ایران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، علی پورمختار نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل 90 ، مهدی دواتگری نماینده مجلس شورای اسلامی و از قضات با سابقه و برجسته کشور، محمدمهدی سالاری راد استاد دانشگاه امیرکبیر و مسعود کنزی استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و معاون اسبق دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد غلامی، مدیرکل بورس و دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان، اعضای کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها را تشکیل می دهند.

متن احکام نجفی برای اعضای کمیته به شرح زیر است:

«نقش ارزنده و تعیین کننده اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و فرهیخته در مراکز آموزش عالی و برای حفظ حرمت و کرامت و جایگاه مهمی که بورسیه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاهی به عنوان اعضای هیئت علمی آینده کشور دارند و از آنجا که موضوع پرونده بورسیه های چند سال اخیر این وزارت به عنوان مسئله ای ملی در مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت مورد بحث قرار گرفته است، اتخاذ تصمیمات مدبرانه ، منصفانه و مبتنی بر قوانین و مقررات مربوط در این خصوص از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بر این اساس و با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت شفافسازی مسائل و برای جلوگیری از تضییع حقوق افراد ذینفع در عین صیانت از جایگاه رفیع علم و تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران و رعایت عدالت آموزشی، ضروری است پرونده های افراد مورد اشاره با دقت و انصاف  مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

با عنایت به تخصص و تعهد جنابعالی به نظام جمهوری اسلامی ایران و تجربه گرانب هایی که طی سال ها ارتباط با مسایل علمی و قانونی اندوخته اید، شما را به عنوان عضو کمیته رسیدگی به پرونده بورسیه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می کنم تا بر اساس موازین عدالت و انصاف و در چارچوب سیاست های دولت و پیشنهادهای شورای مرکزی بورس این وزارت و قوانین و مقررات مربوط تمام موارد را بررسی و تعیین تکلیف فرمایید.

امید است بااتکال به خداوند متعال و همکاری کلیه واحدهای مرتبط و  مطالعه پرونده ها با دقت لازم ضمن ملحوظ نظرداشتن آیین نامه ها و شیوه نامه ها و سایر مصوبات مربوط به دوره های مختلف زمانی در اسرع وقت نسبت به روشن کردن وضعیت بورسیه های هر دوره  همت گمارید.

 

اولین جلسه کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها تشکیل شد


با حضور محمدعلی نجفی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اولین جلسه کمیته تعیین مصادیق بورسیه ها در محل این وزارت تشکیل شد.

در این جلسه سازوکار بررسی پرونده های بورسیه که از طرف شورای بورس پیشنهاد شده بود، مورد بحث و بررسی و تائید سرپرست وزارت علوم قرار گرفت و مقرر شد که براساس این سازوکار، پرونده های بورسیه، مورد بررسی و مداقه قرارگیرد.

نجفی در این جلسه بر شفافسازی مسائل، تلاش در جهت جلوگیری از تضییع حقوق افراد ذینفع و رعایت عدالت آموزشی تاکید کرد و از اعضای کمیته خواست پرونده ها را با دقت و انصاف مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب