امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6046 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

براي اولين مرتبه در تاريخ اين رقابت ها؛

تيم‌ملی کشتی فرنگی ايران قهرمان جهان شد

خبرایران : تيم ملي کشتي فرنگي بزرگسالان ايران در پنجاه و ششمين دوره پيکارهاي جهاني اين رشته براي اولين مرتبه در تاريخ اين رقابت ها عنوان قهرماني را کسب کرد.
تيم‌ملی کشتی فرنگی ايران قهرمان جهان شد

به گزارش خبرایران،  ایران یک مدال طلا توسط حمید سوریان (59 کیلوگرم)، یک مدال نقره توسط امید نوروزی(66 کیلوگرم) و دو مدال برنز توسط افشین بیابانگرد (71 کیلوگرم) و قاسم رضایی (98 کیلوگرم)وبا 42 امتیاز بالاتر از تیم قدرتمند روسیه عنوان قهرمانی را کسب کرد.

پنجاه و ششمین دوره پیکارهای کشتی فرنگی درسال 2014از21 تا 23 شهریور در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد.

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از سال 1904 آغاز شده اما تیم ملی ایران از سال 1961 یوکوهامای ژاپن در این پیکارها حضور یافت که در آن سال علیرضا قلیچ خانی یک مدال برنز برای ایران کسب کرد.

تیم ملی کشتی فرنگی طی 16 دوره گذشته حضور در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان تاکنون نتوانسته عنوان قهرمانی را کسب کند اما یک بار در سال 2009 با سرمربیگری محمد بنا و با مدال طلای حمید سوریان و سه مدال برنز فرشاد علیزاده، حبیب الله اخلاقی و امیر علی اکبری عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده است.

البته تیم ملی کشتی فرنگی در بازیهای المپیک 2012 لندن با سرمربیگری محمد بنا و با سه مدال طلای حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

تیم ملی کشتی فرنگی تاکنون در پیکارهای قهرمانی جهان 27 مدال شامل 11طلا،  4نقره و 13 برنز کسب کرده است.

تیم ایران همچنین در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی سال 2011 جهان در استانبول سوم شد و در سال 2010 مسکو و 2013 مجارستان هم عنوان هشتمی را کسب کرد.

 

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب