امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6047 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دلاور شهرری به تاريخ پيوست؛

ششمين طلای جهانی کشتی برای سوريان

خبرایران : حميد سوريان ستاره تمام نشدني کشتي فرنگي ايران دقايقي پيش ششمين طلاي خود درمسابقات جهاني کشتي فرنگي را به دست آورد .
ششمين طلای جهانی کشتی برای سوريان

به گزارش خبرایران، این نابغه جنوب شهری که تا دقیقه 5 کشتی مقابل حریف روسی در فینال وزن 59 کیلو به دلیل اخطار بیشتر بازنده بود با کسب یک امتیاز ، طلای باارزش این وزن را به گردن اویخت . سوریان با این طلا و با احتساب مدال طلای المپیک لندن در بین کشتی گیران ایران رکوردار و تاریخ ساز شد.پیش از این عبدالله موحد با 5 مدال طلای جهان و یک طلای المپیک با حمید سوریان از این نظر برابر بود. ، سوریان در دیدار نهایی برابر مینگیان سیمینوف روسی دارنده مدال برنز المپیک لندن قرار گرفته بود و دو کشتی گیر سه دقیقه اول مبارزه را بدون کسب امتیاز به پایان رسانده بودند.

 

راه سوریان تا مدال طلا

حمیدسوریان در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در تاشکند ازبکستان در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر از سد آلکس آنچتی از رومانی گذشت و در دور بعد مقابل فهمی از مصر با نتیجه 2 بر یک به برتری دست یافت و راهی دور سوم شد که در این مرحله اسماعیل بوررو از کوبا نفر اول پان آمریکن را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

سوریان درمرحله نیمه نهایی طالح ممدوف ازآذربایجان را با نتیجه 3برصفر شکست داد و به دیدار نیمه نهایی رسید که در المرات تسمرادوف از ازبکستان را با نتیجه 2 بر یک مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد.

 

تيم ملي کشتي فرنگي بزرگسالان ايران در پنجاه و ششمين دوره پيکارهاي جهاني اين رشته براي اولين مرتبه در تاريخ اين رقابت ها عنوان قهرماني را کسب کرد. 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب