امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6068 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

برپایی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه از آبان / اختصاص یارانه کتاب به مدارس

خبرایران : حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از برپایی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه از آبان امسال خبر داد.
برپایی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه از آبان / اختصاص یارانه کتاب به مدارس

 به گزارش خبرایران، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه هفدهمین دوره طرح ملی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه که در مرکز تربیت معلم شهید شرافت برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تفاهم‌نامه مشترکی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شده است که بندهای مختلفی دارد و به تدریج تا پایان سال اجرایی می‌شود.

وی افزود: یکی از بندهای این تفاهم‌نامه در آبان ماه و همزمان با هفته کتاب با عنوان طرح ملی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه برگزار می‌شود و امروز کارشناسان از هر استان برای انتخاب کتاب‌ها حضور یافتند.

کفاش با بیان اینکه گزینش و ارسال کتب در دو مرحله برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: نخست از ناشرانی که در 3 سال اخیر کتب مفیدی در زمینه‌های آموزشی و تربیتی منتشر کرده بودند خواستیم تا یک نسخه را به مؤسسه منادی تربیت ارسال کنند. این نسخ کتاب‌ها از تمام ناشران تحویل گرفته شد و کارشناسان خبره آنها را بررسی و این کتاب‌‌ها کد و برچسب خورده‌اند که هم اکنون در معرض دید کارشناسان استان‌ها قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این کتاب‌ها فقط مخصوص دوره ابتدایی است، تصریح کرد: خبر این کتاب‌ها برای تمام مقاطع تحصیلی است و کارشناسان کتاب‌ها را برای تمام پایه‌ها بررسی کرده‌اند و لیست کتب انتخابی را به آموزش و پرورش تحویل می‌دهند.

کفاش با اشاره به اینکه 8500 عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه می‌شود، گفت: کارشناسان استانی وظیفه دارند بر اساس نیاز مناطق خود، عناوین مفید کتاب‌ها را انتخاب کنند. همچنین کتب کمک آموزشی معرفی شده که در پایان هر کتاب درسی توسط سازمان پژوهش معرفی شده است بدون انجام گزینش به تمام استان‌ها ارسال می‌شود.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان آغاز این نمایشگاه گفت: 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه از آبان آغاز و کتب انتخابی کارشناسان استان‌ها 10 روز قبل از برپایی نمایشگاه ارسال می‌شود.

کفاش در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اعتبارات به این نمایشگاه کمک می‌کند، اظهار کرد: وزارت ارشاد 300 میلیون تومان برای این نمایشگاه یارانه در نظر گرفته است که کتب با 20 درصد تخفیف عرضه شود، ضمن اینکه تمام هزینه‌های نمایشگاه نیز با این اعتبار تأمین می‌شود.

وی با اشاره به طرح یارانه کتاب برای مدارس خاطر نشان کرد: در نظر داریم تا کارت‌هایی صادر کنیم و در این خصوص اعتباراتی تخصیص دهیم تا مدیران مدارس برای خرید کتاب از 40 درصد تخفیف با این کارت‌ها برخوردار شوند و 20 درصد تخفیف هم در نمایشگاه به مدیران داده می‌شود که در مجموع برای خرید کتب در مدارس 60 درصد تخفیف به مدیران ارائه می‌شود.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب