امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6113 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست رسانه‌ای چهارمین دوره جشنواره عصر سوره مطرح شد؛

خانواده رنگ مشخص تری در تولیدات حوزه هنری داشته است/ معرفی یک خانواده موفق در بخش ویژه سبك زندگی / نمایش آثار منتخب جشنواره‌های رویش و ۱۰۰

خبرایران : در نشست رسانه‌ای چهارمین دوره جشنواره عصر سوره ویژه سبك زندگی خانواده ایرانی اسلامی مسئولان برگزاری این جشنواره ۳ روزه از برنامه‌های متنوع هنری و ادبی و عرضه محصولات فرهنگی، ادبی و نوشت افزار خبر دادند.
خانواده رنگ مشخص تری در تولیدات حوزه هنری داشته است/ معرفی یک خانواده موفق در بخش ویژه سبك زندگی / نمایش آثار منتخب جشنواره‌های رویش و ۱۰۰

به گزارش خبرایران، در نشست رسانه‌ای جشنواره عصر سوره ویژه سبك زندگی و خانواده ایرانی اسلامی كه شنبه ۲۹ شهریور برگزار شد، هادی مولوی دوست مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری با بیان این كه حوزه هنری با توجه به رویكردهای خود در عرصه‌های مختلف، تولیداتش را انجام می‌دهد، اظهار كرد: این آثار در راستای ارتقای منزلت خانواده در جایگاه ایرانی اسلامی تولید می‌شوند و امسال هم حوزه هنری بر آن شد كه عصر سوره را با این رویكرد برگزار كند.

وی ادامه داد: شعار این دوره جشنواره عصر سوره، كرامت خانواده ایرانی اسلامی با ایمان، اخلاق و خردورزی است و آثار حوزه هنری نیز نقش و جایگاه خانواده را در این جشنواره به نمایش می‌گذارد.

معرفی یک خانواده موفق در بخش ویژه سبك زندگی

مولوی دوست گفت: مسئولان حوزه هنری در حال بررسی هستند تا در مراسم اختتامیه عصر سوره یك خانواده موفق در بخش ویژه سبك زندگی با شعارهای مدنظر مشخص كند و از آن خانواده تقدیر به عمل بیاورد. همچنین قرار است تا كتاب‌ها و محصولات نوشت افزار با تخفیف ویژه در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

امیدواریم از تعامل با مخاطبان، به تشخیص‌های جدید برای تولید آثار تازه برسیم

محمد حمزه‌زاده معاون هنری حوزه هنری نیز با بیان این كه حوزه هنری در هر فرصتی كه فراهم شود تلاش دارد بین هنرمندان و تولیدكنندگان آثار هنری و مصرف كنندگان این آثار ارتباط و تعامل نزدیك برقرار كند، گفت: امیدواریم از تعامل و ارتباط بین دو گروه به تشخیص‌های جدید برای تولید آثار تازه برسیم.

وی افزود: همیشه وقتی هنرمندان با مخاطبان آثارشان به گفت‌و‌گو نشسته‌اند با زوایای پنهانی از اثرشان روبه رو شده‌اند كه برای خودشان كشف نشده بود و عصر سوره نیز از ابتدا با هدف ایجاد ارتباط نزدیك هنرمندان با مخاطبان تشكیل شده است.

حمزه‌زاده با تاكید بر این كه تا به حال ۳ دوره جشنواره عصر سوره برگزار شده است، عنوان كرد: این دوره جشنواره به سبك زندگی خانواده ایرانی اسلامی اختصاص دارد. در میان مضمون‌های اصلی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیداری اسلامی، خانواده و جوانان و تمدن اسلامی كه حوزه هنری به آن‌ها اهتمام دارد، خانواده رنگ مشخص تری در تولیدات حوزه هنری داشته است. امیدواریم این رویكرد با برگزاری عصر سوره چهارم و جمع آوری نظرات، منجر به برنامه ریزی برای تولیدات بهتر در این زمینه شود.

برپایی نمایشگاه كتاب، ویژه سبك زندگی ایرانی اسلامی در محوطه حوزه هنری

علی قربانی، دبیر اجرایی جشنواره و مدیر مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، نیز با بیان این كه عصر سوره از ۵ تا ۷ مهر ماه در سالن‌ها و تالارهای حوزه هنری برای عموم مخاطبان برگزار می‌شود، گفت: در محوطه حوزه هنری نمایشگاه كتاب با موضوع سبك زندگی ایرانی اسلامی دایر خواهد شد كه تنها به تولیدات حوزه هنری مربوط نمی‌شود بلكه مجمع ناشران انقلاب اسلامی كتاب‌های مرتبط با موضوع جشنواره را به نمایش خواهد گذاشت. همین طور در كتابفروشی سوره مهر نمایشگاه محصولات نوشت افزار كه شامل تولیدات حوزه هنری است را خواهیم داشت.

آغاز نمایش‌های كودك حوزه هنری، ویژه مدارس

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر دفتر نمایش كودك و نوجوان حوزه هنری و مركز محافل و جشنواره‌ها آمادگی این را دارند كه نمایش‌های كودك و نوجوان را برای مدارس اجرا كنند و در این سه روز هم این ویژه برنامه‌ها صبح برای مدارس تهران به روی صحنه می‌رود.

اجرای كنسرت موسیقی، نمایش فیلم‌های سینمایی و برپایی شب شعر طنز در عصر سوره

قربانی گفت: كنسرت موسیقی نیز هر شب در تالار اندیشه اجرا خواهد شد. همچنین شب شعر طنز «در حلقه رندان» ۶ مهر ماه در تالار اندیشه برگزار خواهد شد. فیلم‌های «حوض نقاشی»، «مهمان داریم»، «خسته نباشید»، «تاج محل»، «حق سكوت» و« فرشته‌ها با هم می‌آیند» نیز برای علاقه مندان به نمایش درمی‌آید. البته دو فیلم فرشته‌ها با هم می‌آیند و مهمان داریم با حضور عوامل فیلم با نشست تخصصی همراه خواهد بود.

خانواده شهدا از خاطراتشان می‌گویند

وی درباره دیگر برنامه‌های جشنواره نیز گفت: شب خاطره با موضوع همسران، مادران و خانواده شهدا خواهیم داشت كه دوشنبه ۷ مهر در تالار سوره برگزار می‌شود. در حوزه نمایش‌های صحنه‌ای حوزه هنری آثار مرتبطی دارد كه از قبل از عصر سوره نمایش آن‌ها آغاز می‌شود و تا بعد از آن هم ادامه خواهد داشت و دو نمایش خیابانی نیز در محوطه اجرا می‌شود.

مدیر مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری از برپایی نمایشگاه عكس و هنرهای تجسمی در گالری ابوالفضل عالی و شماره ۱ خانه عكاسان ایران خبر داد و گفت: مجموعه آثاری كه طی چند سال اخیر در حوزه هنری تولید شده است در روزهای برگزاری جشنواره عصر سوره به نمایش درمی‌آید و این آثار طی چند روز به روی دیوار خواهد رفت كه علاقه مندان می‌توانند از آن بازدید كنند.

نمایش آثار منتخب جشنواره‌های رویش و ۱۰۰

قربانی درباره نمایش فیلم‌ها نیز افزود: ۳ فیلم مستند «خدا اشتباه نمی‌كند»، «بی‌بی‌تولدت مبارك»، و «یوما» در ۳ نوبت در سالن اوستا اكران می‌شود و همین طور فیلم‌های منتخب دو جشنواره رویش و فیلم ۱۰۰ جمع آوری شده است و در ۳ سئانس طی ۳ روز به نمایش درمی‌آید.

برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه نمایش، ادبیات و انیمیشن

وی ادامه داد: كارگاه نقاشی، طراحی و حجم در سالن مرحوم سید حسن حسینی در طبقه دوم حوزه هنری با حضور پیش كسوتان و اساتید این رشته‌ها برگزار می‌شود. همچنین نشست‌های پژوهشی بسیاری برای برگزاری مطرح شده است، اما چیزی كه طی ۳ روز در نشست‌های پژوهشی در تالار مهر خواهیم داشت شامل بازتاب خانواده در نمایش‌های ایرانی با حضور محمدحسین ناصر بخت، بهروز بختیاری و رحمت امینی، ادبیات داستانی و سبك زندگی با حضور راضیه تجار، حسین فتاحی و منیژه آرمین و نسبت انیمیشن و خانواده با حضور اعظم سوفیانی، شیوا مقانی و سعادت رحیم‌زاده می‌شود. البته نشست‌های دیگری هم پس از برگزاری جشنواره برپا می‌شود كه با هماهنگی‌های روابط عمومی و امور بین الملل حوزه هنری پس از ضبط تلوزیونی از شبكه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد. منتخبی از آثار جشنواره كاریكاتور حوزه هنری خراسان شمالی با موضوع جمعیت و خانواده در جشنواره برپا می‌شود.

محمدحمزه‌زاده معاون هنری حوزه هنری نیز در بخش دیگری از سخنانش با بیان این كه فضایی كه در عصر سوره فراهم می‌شود تا مخاطبان در حوزه هنری حضور پیدا كنند، زمان خوبی است تا عرضه كنندگان محصولات فرهنگی مرتبط نیز حاضر باشند، گفت: ایجاد دسترسی و بهره‌مندی و خرید محصولات فرهنگی هم امر مهمی است و برای همین از مجمع ناشران انقلاب اسلامی خواسته شده است تا برپایی نمایشگاه كتاب حوزه سبك زندگی را بر عهده بگیرند.

رونمایی از تازه‌ترین آلبوم موسیقی سراج در عصر سوره

وی افزود: آلبوم موسیقی حسام الدین سراج به نام «مسیحا» نیز طی روزهای عصر سوره رونمایی و معرفی خواهد شد كه از اتفاقات مهم و قابل اعتنای چند روز برگزاری جشنواره است.

حال و هوای دفاع مقدس در چهارمین دوره جشنواره سوره

معاون هنری حوزه هنری همچنین با اشاره به هم زمانی جشنواره عصر سوره با هفته دفاع مقدس، گفت: فیلم‌های سینمایی كه در عصر سوره به نمایش درمی‌آید به نوعی با حوزه دفاع مقدس مرتبط هستند و در نشست‌ها هم این بحث‌ها مطرح می‌شود كه مشخصا فیلم «مهمان داریم» مربوط به این موضوع است و یا در زمینه پژوهشی و ارتباط ادبیات با سبك زندگی نشست‌هایی داریم و شب شعر‌ها و شب خاطره با دفاع مقدس در ارتباط است و در این فضا نیز خواهیم بود و محتوای جشنواره به این سمت می‌رود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب