امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6114 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

حضور ۳ میلیون دانش‌آموز از ۲۶ مهر در المپیاد درون‌مدرسه‌ای/ تربیت اجتماعی، اخلاقی و جسمانی و بدنی از اهداف مورد توجه در المپیادهای درون‌مدرسه‌ای

خبر ایران: وزیر آموزش و پرورش در شورای عالی تشکیلاتی المپیاد درون‌مدرسه‌ای که با حضور مسئولان برخی وزارتخانه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد، گفت: ۳ میلیون دانش‌آموز از ۲۶ مهر در المپیادهای درون‌مدرسه‌ای شرکت می‌کنند.
حضور ۳ میلیون دانش‌آموز از ۲۶ مهر در المپیاد درون‌مدرسه‌ای/ تربیت اجتماعی، اخلاقی و جسمانی و بدنی از اهداف مورد توجه در المپیادهای درون‌مدرسه‌ای
به گزارش خبر ایران، نشست شورای عالی تشکیلاتی المپیاد درون‌مدرسه‌ای با حضور مدیران برخی فدراسیون‌های ورزشی و نمایندگان وزارتخانه‌‌های ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و وزارت کشور در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این نشست اظهار داشت: امروز فعالیتی تحت عنوان المپیاد درون‌مدرسه‌ای آغاز می‌شود که بزرگترین رویداد ورزشی در تاریخ آموزش و پرورش کشور است.

وی با بیان اینکه سه هدف در این فعالیت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تربیت اجتماعی، تربیت اخلاقی و تربیت جسمانی و بدنی از اهداف مورد توجه در المپیادهای درون‌مدرسه‌ای است.

فانی افزود: رقابت در کنار رفقات رشد می‌کند و زمینه افزایش اخلاق در دانش‌آموزان با این طرح رشد پیدا خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این فعالیت از 26 مهرماه و در اولین روز هفته تربیت بدنی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: برآورد اولیه این است که حدود 3 میلیون دانش‌آموز از بین 12 و نیم میلیون دانش‌آموز که یک چهارم را تشکیل خواهد داد به این فعالیت خواهند پرداخت.

* حمیدی: انس گرفتن دانش‌آموزان با ورزش توسط المپیادهای درون‌مدرسه‌ای

مهزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هم در این نشست گفت: دانش‌آموزان به ورزش علاقه دارند و می‌خواهیم انس آنها را با ورزش افزایش دهیم.

وی افزود: باید کاری انجام شود تا تحرک سراسری ایجاد شود که با این طرح برند المپیک را میناتوری کردیم و به کف مدارس بردیم ضمن اینکه مشارکت والدین را هم خواهیم داشت.

حمیدی با بیان اینکه در شورای عالی ورزش طرح‌های المپیادهای درون‌مدرسه‌ای در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: سه کمیته با عنوان‌های کمیته فرهنگی، کمیته فنی و کمیته بهداشتی برای طرح المپیادهای درون‌مدرسه‌ای پیش‌بینی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در پایه‌های اول تا سوم دبستان، بازی‌های دبستانی، در پایه‌های چهارم تا ششم دبستان، بازی‌هایی منطبق بر محتوای دروس و برای دانش‌آموزان دوره متوسطه، رشته‌های مجاز و آموزشگاهی پیش‌بینی شده است.

* هادی‌زاده: توجه به دانش‌آموزان استثنایی در المپیاد درون‌مدرسه‌ای

هادی‌زاده، نماینده کمیته پاراالمپیک جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست گفت: فراموش نکنیم دانش‌آموزان استثنایی جزیی از دانش‌آموزان کشور هستند و باید به مشارکت آنها در المپیادهای درون‌مدرسه‌ای توجه داشته باشیم.

*‌آقامیر: نصب ست ورزشی در 150 مدرسه دخترانه تهران

آقامیر معاون شهردار تهران در نشست تشکیلاتی المپیاد درون‌مدرسه‌ای گفت: سازمان ورزش شهرداری تهران با هماهنگی اداره آموزش و پرورش تهران در 150 مدرسه دختران، ست ورزشی نصب کرده است و از این طرح‌ها استقبال می‌کنیم.

وی افزود: شهرداری تهران با تمام توان آمادگی پشتیبانی و حمایت از این طرح را دارد.

* شعبانی: توجه وزارت ورزش به توسعه ورزش همگانی است

شعبانی معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: براساس مدل‌های توسعه و مبانی نظری در آموزش و پرورش سه بخش عمده ورزش تربیتی، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی بر این پایه استوار است.

وی افزود‌: مدل توسعه ورزش که در دنیا روی آن حساب می‌شود الان در آموزش و پرورش دنبال می‌شود و اگر بستر توسعه فراهم باشد نتایج آن در فدراسیون‌ها متبلور می‌شود.

شعبانی گفت:‌ وزارت ورزش به عنوان دستگاه اجرایی، توسعه ورزش همگانی و آمادگی کامل برای بهتر برگزار شدن این برنامه‌ها را دارد.

*علیزاده: فدراسیون فوتبال آماده همکاری با آموزش و پرورش است

علیزاده نماینده فدراسیون فوتبال نیز در این مراسم گفت: براین باور هستیم که در ورزش کشور شاهد یک تحول اساسی خواهیم بود.

وی افزود: قول می‌دهیم در رشته‌های فوتسال و فوتبال همه نوع کمک را برای بخش المپیادهای درون‌مدرسه‌ای به کار بگیریم.

*مشکینی:  به کادرسازی و استعدادیابی توجه شود

مشکینی مشاور وزیر کشور و معاون سازمان‌های مردم‌نهاد نیز با استقبال از طرح‌ المپیادهای درون‌مدرسه‌ای گفت: بد نیست برای انجام این کار دو هدف را دنبال کنیم که نخست‌ کادرسازی و دیگری بحث استعدادیابی است.

* مشحون: محل برگزاری المپیاد درون‌مدرسه‌ای کجاست؟

مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال که در این مراسم حضور داشت، گفت:‌ریشه تمام مسائل بزرگ و قهرمانی از آموزش و پرورش است اما باید ببینیم با کدام ابزار و فضا می‌خواهیم این طرح را اجرا کنیم. فدراسیون بسکتبال تعاملی با آموزش و پرورش دارد و در این باره چهار نقطه تهران شاهد حضور آموزش بسکتبال در مدارس هستند.

مشحون با انتقاد از محل برگزاری و اجرای این طرح تصریح کرد: مدارس بالاترین فضایی را که دارند 200 تا 250 متر هم نیست لذا باید تلاش کنیم تا ساختمان‌های اطراف مدارس را خریداری کرده و به حیات مدرسه اضافه کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال بزرگترین گم کرده در بحث ورزش را اخلاق عنوان و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اخلاقی در ورزش وجود ندارد و اکثر قهرمانان ورزشی وقتی قهرمان می‌شوند سرود ملی کشور را بلد نیستند اما در زمانی که ما دانش‌آموز بودیم این سرودها در مدرسه تمرین شد و تاکنون در ذهن ما باقی مانده است.

در نشست تشکیلاتی المپیادهای درون‌مدرسه‌ای نمایندگان نهادها، سازمان‌ها و فدراسیون‌های ورزشی نقطه‌نظرات خود را پیرامون اجرای طرح المپیادهای درون‌مدرسه‌ای عنوان کردند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب